Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1557
God kveld.

Når har mamma funnet ut at meg og kompisene mine røyker på grunn av at politiet sjekka facebook. Vi har nå diskutert i 30 min om skadene den kan påføre kroppen din, og farene med at det kan føre til sterkere stoffer.
Hun mener på at veien er kort til å prøve sterkere stoffer, og at jeg burde holde meg til akohol.

Det jeg lurte på er om noen her på forumet kan gi meg noen gode kommentarer som kan bevise at hasj ikke er så skadelig og farlig som hun skal ha det til? Vet noen om en dokumentar som ikke er for lang, og som ikke bare er negativ?

Setter virkelig pris på gode svar.

Takk.
Alderen kan være litt relevant.

Om du er si 14 år er det nok litt for tidlig å røyke, samme som å drikke.
Sitat av Dankoen Vis innlegg
Vet noen om en dokumentar som ikke er for lang, og som ikke bare er negativ?
Vis hele sitatet...
Noen kommer til å nevne det uansett så, The Union. Den er vinklet i positiv retning for cannabis.
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7879800

Hun vil heller at du skal drikke alkohol som er mye farligere? Få henne til å se The Union, den er lang, men verdt det.
Det å diskutere rusmidler med trangsynte, propaganda-doktrinerte foreldre kan du like gjerne bare gi opp med en eneste gang. Det er litt som å prøve å få religiøse mennesker til å innse hvor ufattelig åndssvakt det egentlig er.

Det spiller ingen rolle hva for slags dokumentar eller forskning du kan vise til. Hasj er og blir porten til helvete i deres øyne, mens de kyler nedpå litersvis med alkohol og tar et saftig magedrag av siggen sin.

Hurra for verden.
Sist endret av Lille Nikotin; 26. januar 2012 kl. 20:40.
Hvorfor sjekket politiet facebooken din? Er du mindreårig så vil de jo varsle foreldre om du blir tatt for noe.
førstemann på månen
Bare sånn kjapt, hvorfor og hvordan sjekket politiet facebooken din?
Trådstarter
8 0
Sitat av Skateward Vis innlegg
Noen kommer til å nevne det uansett så, The Union. Den er vinklet i positiv retning for cannabis.
Vis hele sitatet...
Tusen takk. Skal sjekkes ut.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Det å diskutere rusmidler med trangsynte, propaganda-doktrinerte foreldre kan du like gjerne bare gi opp med en eneste gang. Det er litt som å prøve å få religiøse mennesker til å innse hvor ufattelig åndssvakt det egentlig er.

Det spiller ingen rolle hva for slags dokumentar eller forskning du kan vise til. Hasj er og blir porten til helvete i deres øyne, mens de kyler nedpå litersvis med alkohol og tar et saftig magedrag av siggen sin.

Hurra for verden.
Vis hele sitatet...
Skjønner den, men hun er ikke fast bestemt på hvor gale det er. Hun skal nok klare å overbevises.

Sitat av stagg Vis innlegg
Hvorfor sjekket politiet facebooken din? Er du mindreårig så vil de jo varsle foreldre om du blir tatt for noe.
Vis hele sitatet...
Er kompisen min sin venn som ble tatt, og han er over 18. Politiet sjekket da facebook loggen og de tok pcen hans, og ga han en bot på et par tusen. Jeg har enda ikke blitt tatt av politiet, men det vel bare et spørsmål om tid før pcen min også ligger på stasjonen.

Takk igjen for gode svar

EDIT: Var foresatte av han som ble tatt som ringte mamma for å opplyse henne om va som hadde skjedd.
Sist endret av Dankoen; 26. januar 2012 kl. 20:48.
Penn og teller latterliggjør forbudet på en glimrende måte.
http://www.youtube.com/watch?v=m_aEcA71yg8
Hiv fakta opp på bordet. Alt de sier som er feil motsier du med fakta, hvor du kommer med pålitelige kilder.

Eventuelt be dem lage en bruker her på freak, hvor de lager en tråd om hvor farlig det er for at TS (Dankoen) røyker cannabis. Etter ca 3 minutter med argumenter fra freaks vil de være av den oppfatning av at TS skal få lov å røyke så lenge han ikke drikker alkohol.

Go freaks!
Sist endret av Marr; 26. januar 2012 kl. 20:50.
Enig med Marr! evt. bare få dem til å lese denne tåden
Kan politiet bare sjekke facebook logger helt uten videre?

Den beste måten å overbevise moren din på må nok være å bevise at du klarer å ha et sunt og moderat forhold til det, og at du klarer deg bra på andre måter som skole osv.

Denne kan kanskje være noe å evnt vise -----> http://www.youtube.com/watch?v=nUNifBamNvo
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Kan politiet bare sjekke facebook logger helt uten videre?

Den beste måten å overbevise moren din på må nok være å bevise at du klarer å ha et sunt og moderat forhold til det, og at du klarer deg bra på andre måter som skole osv.

Denne kan kanskje være noe å evnt vise -----> http://www.youtube.com/watch?v=nUNifBamNvo
Vis hele sitatet...
Er jo ikke helt uten videre om han er tatt i forbindelse med cannabis.

Kartlegging av nettverk heter det så fint og det er noe politiet jobber mye med.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Hun vil heller at du skal drikke alkohol som er mye farligere?
Vis hele sitatet...
1. Alkohol er lovlig. Det er mindre sannsynlig at du kommer bort i skadelige miljøer hvis du holder deg til akohol. Når du må kjøpe ulovlige ting sier det seg selv at du vil ha langt større sjanse for å omgås destruktive og kriminelle elementer.

2. Alkohol gjør deg fyllesjuk. Bare det at du blir dårlig av å drikke alkohol er en stor fordel fremfor andre rusmidler. Rusen fra alkohol er ikke spesielt behagelig heller.

Selv om alkohol kanskje er fysisk skadelig i større grad enn enkelte andre ting, så har det altså store fordeler på andre områder som gjør at det er mer ønskelig at man benytter seg av det enn noe annet.
Hater å si det, men morra di kan ha et point..

Just saying.
Hvor gammal er du?

Siden det er snakk om morra di er dette en "eldre" dame og disse driter som regel langt i skadevirkninger o.l. (de er sannsynligvis overdrevent bekymret om dette) fordi det som spiller en rolle er at det du driver med er ulovlig. Du kan diskutere deg grønn uten at dette forandres. Lykke til med å opplyse foreldra dine!
Sitat av Dankoen Vis innlegg
Tusen takk. Skal sjekkes ut.


Skjønner den, men hun er ikke fast bestemt på hvor gale det er. Hun skal nok klare å overbevises.



Er kompisen min sin venn som ble tatt, og han er over 18. Politiet sjekket da facebook loggen og de tok pcen hans, og ga han en bot på et par tusen. Jeg har enda ikke blitt tatt av politiet, men det vel bare et spørsmål om tid før pcen min også ligger på stasjonen.

Takk igjen for gode svar

EDIT: Var foresatte av han som ble tatt som ringte mamma for å opplyse henne om va som hadde skjedd.
Vis hele sitatet...
annbefaler og kvitte deg med HDD og kjøpe en ny en og instralere ubuntu på den eller noe :S bare sånn i full fart for og være sikker, eventuelt kan du jo grave med den gamle HDD i jorda og ta den fram når du er safe :P
Trådstarter
8 0
Sitat av faceplants Vis innlegg
annbefaler og kvitte deg med HDD og kjøpe en ny en og instralere ubuntu på den eller noe :S bare sånn i full fart for og være sikker, eventuelt kan du jo grave med den gamle HDD i jorda og ta den fram når du er safe :P
Vis hele sitatet...
Haha. Jeg har hatt den med på skolen hver dag, og satt inn en gammel en når jeg var borte.
Ingen (god) mor kommer til å godkjenne at du røyker hasj uansett hvor gode argumentene dine er.
Så jeg foreslår at du begynner å juge med en gang.
Sist endret av Spelevinken; 26. januar 2012 kl. 22:27.