Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1143
Hei og beklager for litt rotete innlegg.
Jeg har lenge tatt tramadol av og på rekreasjonelt. I 2 år i ny og ne har jeg tatt det, for det meste i helgene og hatt et greit forhold til det. Der har ikke vært noe jeg MÅ ha.

Men de siste 3 månedene har jeg gått gjennom en veldig tung periode og jeg fikk tak i noen brett av disse. Har spist 50-100 mg daglig, gjerne 2-3 dager sporadisk i mellom. Og med dem føles alt helt fint.

Jeg har 100% stilling som jeg trives i, kun 1 venn, ingen hobbyer eller familie (de er narkomane og alkoholikere og vi har et dårlig forhold. Føler meg dum som følger etter)

Men nå føler jeg meg ikke normal uten dem. Jeg føler jeg psykisk avhengig. Bruker mye tid på å tenke på dem, og de dagene (som i dag) jeg tenkte at nå må jeg holde meg unna en stund - så går det et par timer før jeg ikke orker likevel og spiser 2 stk (100 mg) og venter på at god følelsen skal komme så jeg skal orker å rydde og vaske og gjøre normale ting i leiligheten min.

100 mg er en ganske lav dose i forhold til hva mange andre bruker, men er dette nok til å få abstinenser ved bruk i 2-3 mnd? Det er den jeg bekymrer meg mest for. Har bare gått 2 dager i strekk uten dem, men de dagene har jeg brukt andre ting så har ikke kjent etter om jeg har abstinenser.

Jeg vil (men samtidig ikke) ta en pause fra dem, og ikke ha det forholdet som jeg har til dem nå for dette går nedover bakke.
Jeg tar generelt lettere på å spise tabletter nå enn før, og spiser attentin noen morgener for å prestere bedre på jobb og studier. Men da spiser jeg valium, xanor eller sobril på kvelden for å slappe av og roe ned.
Å ikke ta noe og bare være deprimerte meg orker jeg ikke, selvom jeg innser at bruken min denne lange perioden er nok med på opplevelsen min om hvordan jeg er og føler meg edru.

Jeg reiser på folkehøyskole til høsten og det er det eneste jeg venter på og gleder meg. Ønsker ikke å ruse meg der, men kanskje ta tramadol 2 ganger i måneden. Men vil ikke begynne der med abstinenser.

Vet noen om 100 mg i 3 måneder, med noen dagers mellomrom av og til er nok til å gi meg de skumle abstinensene?

Jeg er 24 år forresten.
Bare gi deg med en gang! Jeg driver og tuller med Tramadol/Tramagetic og har holdt på i 9 år.. Ting blir bare verre og verre med tiden sånn som du skriver. (Kjenner meg veldig igjen) Hadde jeg kunne valgt igjen så hadde jeg aldri begynt med de pga ryggen men forsøkt masse annet.. Hvis du spiser mer og mer så blir du så innspist at du bare må ha mer/sterkere. Men det er meg hvertfall, men håper det ordner seg for deg ��
Du kan oppleve svake abstinenser sett at du bruker den dosen du gjør i noen mnd. Jeg brukte tramadol i 5mnd, rundt 100mg dagen pga sterke smerter. Jeg var uten noen smertestillende ifm ferie, så er 8 dager fri fra smertestillende.

Jeg opplevde ekstrem kvalme og generell ubehag i 2 dager, etterfulgt av 2 dager med en del kvalme og litt ubehag. Dag 5 følte jeg ikke noe ubehag i det hele tatt. Så min erfaring tilsier at du får evt 4 dager med ubehag(fysisk), så går det over. Det psykiske kan nesten være verre, da du sikkert vil oppleve mye sterkere de symptomene du behandler med tramadol.
Sitat av freak_delux Vis innlegg
Det psykiske kan nesten være verre
Vis hele sitatet...
Dette.

Min erfaring med Tramadolslutt er at det kødder med hodet. Det i form av at jeg har blitt ekstremt deprimert/angstfull i en kort periode etter slutt, nesten alá en MDMA-nedtur.

Lengste jeg har brukt det er 1 mnd i strekk etter en operasjon. Startet da med ca. 150mg dagen, som ble til 300 i samråd med lege. Så gikk jeg "rogue", og mot slutten spiste jeg 10 stk av gangen før legen sa stopp.

Når jeg sluttet kjente jeg sterkt på overnevnte plager, samt en mild dritt/feberfølelse i kroppen og rennende nese. I tillegg gjennomgikk jeg en fødsel eller to før avføringen tok flytende form.

Anbefaler dog at du rett og slett prøver og ser hva som skjer. Å lese om andres erfaringer kan absolutt være nyttig, men for min del tror jeg placeboabstinenser er en realitet. Har merket det med Cannabis, hvor forventningene til abstinensene har påvirket opplevelsen en del.

Kan anbefale å se på det hele som et eksperiment. Vi alle påvirkes jo forskjellig av det vi inntar, så det er bare du som kan finne ut hvordan du reagerer.

Føler den tankegangen har hjulpet meg en del, spesielt når jeg sluttet med Stilnoct etter et halvt års daglig bruk.
Sist endret av Chillipølse; 18. juli 2018 kl. 22:20.