Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2596
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En del av bongen er kullsvart. Jeg vet at noen kamerater har røyka sånt grums før, men er verdt det? Blir jeg fjern på det..?
Ja, du blir fjern, men har du røyka med tobakk smaker det helvete.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har røyka for det meste grønt med litt tobakk i, smaker det så ille? haha
Da blir det kanskje ikke så galt. Er bare å prøve.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan lese litt om det her https://freak.no/forum/showthread.php?t=54642

Konklusjonen er vell at man blir fjern av det, men smaken er dritt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En del av bongen er kullsvart. Jeg vet at noen kamerater har røyka sånt grums før, men er verdt det? Blir jeg fjern på det..?
Vis hele sitatet...
Du tenker på å skrape ut selve flaska? Her ligger det minimalt med virkestoff THC. Det er dette som vil sitte igjen i lungene dine når du røyker trekk, mitt beste tips til deg er å skrape nedi pipa, akkurat under rista, her ligger det mye godsaker, som nevnt over det smaker helvette men det fungerer til nød
Nix. Skrapet i kammeret i bongen smaker mindre ille og funker faktisk bedre enn det i pipebrønnen/løpet.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 420master Vis innlegg
Du tenker på å skrape ut selve flaska? Her ligger det minimalt med virkestoff THC. Det er dette som vil sitte igjen i lungene dine når du røyker trekk, mitt beste tips til deg er å skrape nedi pipa, akkurat under rista, her ligger det mye godsaker, som nevnt over det smaker helvette men det fungerer til nød
Vis hele sitatet...
Ja. Røret der gruva er på er kullsvart. Ser ut som sånn tjære/olje.
Jeg har jo brukt aluminiumfolie fremfor rist(latskap egentlig..) og når jeg fjerner folien, så ligger det masse hard greier. Når jeg tenker meg om så burde jeg jo ha fjernet dette harde greiene for lenge siden, fordi det er såvidt ett sugerør går igjennom hullet. Antar det er dette jeg skal røyke, og isåfall så har jeg en del
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok, fikk skrapt ut på størrelse med 2 femkroninger. Røykes det slik det er, eller må jeg mikse med tobakk? Håper ikke på sistnevnte..
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og det virker litt sticky men en hard klump. Som brunt liksom
Ja, husker at dette var noe forferdelig til kliss.

Vanskelig å få skikkelig fyr på det uten å ha blandet det med tobakk.
Da vi var yngre mekket vi skrapet sammen med tobakk og pakket det inn i aluminiumsfolie der vi bakte blandingen kjapt over en lighter i ca 2-3 sekunder. Da ble blandingen litt mindre klissete og oppførte seg litt mer som vanlig mekk ved fyring.

Pass på at du ikke skraper for mye og får med annen dritt som f.eks plastikk fra bong.
Sist endret av PoorEdward; 23. mars 2018 kl. 15:32.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar PoorEdward. Jeg ble litt utålmodig og puttet to skrapklumper oppi og prøvde å trekke, men hele greia smelta bare gjennom folien. Prøver på nytt med tobaccooo
Bland det i tobakk, klem det flatt, tørk det med lighter eller i mikro.
Dersom du tørker det i mikro bør du kjøre 3-4 sekunders intervaller med tørking, før du åpner mikro og lar det luftes litt. Men bemerk det at mikroen kommer til å lukte dritt etter gjentatte tørkinger av skrap.
Sist endret av Kierkegaard; 23. mars 2018 kl. 15:43.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg roaster en sigg og gnir ut kvistene som vanlig for et mekk, og så har jeg skrapet i en haug ved siden av.
Når jeg skal trekke legger jeg litt tobakk i pipa og tar skrap på ei nål e.l og holder over gruven og brenner det av med en lighter slik at det drypper over (litt som når man dabber olje). Det er litt nasty meen det funker!
Vil ikke tro det er så sunt, da det er godt mulig det er store mengder tobakkstjære. Jeg ville nå ikke vært så nøysommelig at jeg begynte å røyke restene i bongen. Blir litt som de som snuser topplokket på snusboksen når de er tomme for snus føler jeg.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det endte opp med at jeg tok ett trekk, men det smakte helt ræv så kasta resten av skrapet. Sjekka bankkontoen og der var det penger gitt, så fikk ordna meg ordentlig røyk istedenfor. Takk for svar alle
Skrap er som det ligger i ordet, skrap. Ikke verdt en dritt. Men er man desperat nok funker alt.

s
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring med skrap er at man får en fin "high" som varer mye kortere. Varer kanskje maks 1 time. Aner ikke hvorfor men det bare et lite kick.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er faktisk litt glad i skrap. Røyker kun rent, så bare lar skrapet tørke i et par dager og røyker det på rist i pipe, alltid en glede!
Før røykte jeg kun rent i rk-pipe så den ble flittig skrapt og gadd aldri tørke oljen så blanda med tobakk til ikke mer tobakk festa seg til oljen, så røykte jeg små kuler i bonge for ikke ødelegge rk-pipen med tobakk. Funka det, men nå røyker jeg mekk med tobakk i vannpipe så det blir ingen olje. Føler jeg får mer ut av det...

Det funker bedre en man tror etter et par dager uten g med litt ren rk olje, skrapte gamlepipen etter jeg svarte i tråden her i går og fint var det faktisk.

s
Gode gamle dager, skrap og rød3 eller kanel brukte vi da vi starta og røyke og hadde dårlig råd til bønne.
Smakte helt jævlig men fyfaen man blir fjern.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Gode gamle dager, skrap og rød3 eller kanel brukte vi da vi starta og røyke og hadde dårlig råd til bønne.
Smakte helt jævlig men fyfaen man blir fjern.
Vis hele sitatet...
Hehe, ble vel så fjern i og med dere nettopp hadde starta, eller
^
Hei,
Jeg har røykt i flere år, men blir fremdeles meget ruset av å røyke skrap.