Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 99472
Reverse Engineer
xenocidewiki's Avatar
8 6
Mer info:
Appen bruker BitBlt for å ta skjermbilder (https://msdn.microsoft.com/en-us/lib...(v=vs.85).aspx). Den bruker også TerminateProcess og RegSetKey for å modifisere Registry o.l. Hvis du hooker api-kallså til disse funksjonene så kan du modifisere dem for å gjør det du heller vil at de skal gjør. F.eks. få dem til å gjøre rett og slett ingenting.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Går det an å copy paste i prøvemodus? Hvis jeg skriver en tekst, kopiere den før prøven liksom
Sitat av heimyr Vis innlegg
Går det an å copy paste i prøvemodus? Hvis jeg skriver en tekst, kopiere den før prøven liksom
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig nei. Når du kommer inn i prøvekodusen vil utklippstavlen vere tom.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet om en måte for vi som bruker mac til å bypasse dette programmet?
▼ ... over en måned senere ... ▼
fullt mulig og bruke ctrl + c og så ctrl v på itslearning prøvemodus. Snakker fra erfaring
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har tidligere brukt et program kalt Sandboxie, som kjører hele prøvemodus oppsettet i eget vindu. Dersom noen ønsker å vite hele teknikken, så send meg gjerne en PM. Kan eventuelt lage en Youtube tutorial for å vise fremgang.
Sitat av xenocidewiki Vis innlegg
Mer info:
Appen bruker BitBlt for å ta skjermbilder (https://msdn.microsoft.com/en-us/lib...(v=vs.85).aspx). Den bruker også TerminateProcess og RegSetKey for å modifisere Registry o.l. Hvis du hooker api-kallså til disse funksjonene så kan du modifisere dem for å gjør det du heller vil at de skal gjør. F.eks. få dem til å gjøre rett og slett ingenting.
Vis hele sitatet...
Har ikke sett noe på den i det heletatt, men tar de i bruk en driver for å beskytte prosessen (tviler på det) eller gjør de direkte syscalls?
Om ikke så kan jeg sikkert skrive en bypass å release her for dem som vil ha, bitblt så har allerede en fungerende hook for det der du kan bruke egen lagret bilde (sjekker lærerne faktisk for det?).
Resten av API'ene er lette og komme seg forbi om man kan litt internals.

For lockdownbrowser så regner jeg med at man kan bare fjerne TOPMOST flaget.

Om noen som har sett mer på det har mer informasjon ville jeg satt pris på det!
Sitat av sirajuddin97 Vis innlegg
Jeg har tidligere brukt et program kalt Sandboxie, som kjører hele prøvemodus oppsettet i eget vindu. Dersom noen ønsker å vite hele teknikken, så send meg gjerne en PM. Kan eventuelt lage en Youtube tutorial for å vise fremgang.
Vis hele sitatet...
Så for meg at sandboxie ville vært blokkert?
Tror en i klassen prøve meg, men ikke quote meg på den.
Sandboxie var ikke blokkert når jeg brukte itslearning test modus. Har du tilgang til en test prøve på itslearning / link til demo? Så kan jeg lage en demonstrasjonsvideo.
Sist endret av sirajuddin97; 31. januar 2017 kl. 20:59.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Reverse Engineer
xenocidewiki's Avatar
8 6
Sitat av nullc0de Vis innlegg
Har ikke sett noe på den i det heletatt, men tar de i bruk en driver for å beskytte prosessen (tviler på det) eller gjør de direkte syscalls?
Om ikke så kan jeg sikkert skrive en bypass å release her for dem som vil ha, bitblt så har allerede en fungerende hook for det der du kan bruke egen lagret bilde (sjekker lærerne faktisk for det?).
Resten av API'ene er lette og komme seg forbi om man kan litt internals.

For lockdownbrowser så regner jeg med at man kan bare fjerne TOPMOST flaget.

Om noen som har sett mer på det har mer informasjon ville jeg satt pris på det!
Vis hele sitatet...
Har egentlig ikke sett mer på applikasjonen, men jeg har en venn der skolen hans tar i bruk bl.a. lockdown browser. Han klarte å komme seg forbi alt ved å bruke detours, så det ser ikke ut til å være noe vanskelig. Jeg har ikke sett noe driver-relatert men kan ta feil siden jeg såg nesten ikke på applikasjonen. En driver er også ganske usannsynlig i mine øyne.

Om lærerene sjekker skjermbildene vet jeg ikke, men i vennen min sitt tilfelle gjorde de heldigvis ikke det.
Sitat av xenocidewiki Vis innlegg
Har egentlig ikke sett mer på applikasjonen, men jeg har en venn der skolen hans tar i bruk bl.a. lockdown browser. Han klarte å komme seg forbi alt ved å bruke detours, så det ser ikke ut til å være noe vanskelig. Jeg har ikke sett noe driver-relatert men kan ta feil siden jeg såg nesten ikke på applikasjonen. En driver er også ganske usannsynlig i mine øyne.

Om lærerene sjekker skjermbildene vet jeg ikke, men i vennen min sitt tilfelle gjorde de heldigvis ikke det.
Vis hele sitatet...
Da er det vel ganske simpelt da, takk for svar
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen her som har bænkers metode her. Klarer ikke å få noe fornuftig ut av threaden (rotete af). Vis noen kunne lage en oversikt ellerno over hva som faktisk fungerer ect. that'd be great
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg går nå VG2 og har en metode som fungerer ypperlig for å kunn bruke internett og lagrede dokumenter selv om du har oppe lockdown browser. Metoden har fungert i 2 år (siden jeg begynte på VG1). To dager etter jeg fikk dette programmet, hadde jeg allerede knekt den på eit vis jeg var fornøyd med
Er ikke noe serlig fan av å jukse på prøver og vet at om jeg legger ut min metode, så kommer den til og bli brukt av ein god del personer.
Jeg er ferdig på VGS til sommeren, så har ikke bruk for dette trikset lenger. Tror erlig at denne ikke kan ppatches fordi trikset ligger inne i windows. "lockdown browser" kan ikke ta over systemet, bare brukeren. så hvorfor ikke bare bli systemet?


Om noen er veldig interisert i å få bedre karakter, men ikke legge ut ein TUT eller YT video så kan jeg gjerne forklare hvordan jeg har ordnet det. Siden jeg ikke har klart å finne denne eller ein annen metode på nett, så vil jeg ha æren for den. grunnleggende kunnskaper i CMD/Batch må til. jeg orker ikke forlare hvordan det skal brukes.
Vil det ikke være mulig å kjøre virtuell PC på maskinen sin, som man åpner dette i?
Og av den enkle grunn, ha fri tilgang til sin opprinnelige PC under prøver?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Vil det ikke være mulig å kjøre virtuell PC på maskinen sin, som man åpner dette i?
Og av den enkle grunn, ha fri tilgang til sin opprinnelige PC under prøver?
Vis hele sitatet...
Usikkert. en tideligere bruker påsår å ha prøvd dette uten hell.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bugdetector Vis innlegg
Usikkert. en tideligere bruker påsår å ha prøvd dette uten hell.
Vis hele sitatet...
Det går nok, gitt at ein legg tilstrekkelige mengder energi i å skjule at det er virtualisert. T.d. vmware workstation prøver i utgangspunktet ikkje å skjule hypervisoren, så det er veldig mange kjenneteikn en kan sjå etter for å oppdage virtualiseringa - t.d. vil det at skjermen identifiserer seg som ein VMWare SuperVGA-skjerm vere dead giveaway. VMWare har aldri produsert fysiske skjermer...

Det kan du skjule med litt innsats. For å skjule det totalt er det meir krevjande, men eg tipper at softwaren det er snakk om ikkje tester timing på cpuen og sjekker opp mot kva som kan forventast...
Vil bare starte med å si beklager hvis dette forlaget allerede er foreslått. Ser det ble skrevet noe om at det ikke fungerer med VM da jeg fikk ide om å bruke remote dektop. Uten å ha testet dette kunne man teoretisk sett satt opp en maskin hjemme med remote dekstop og startet its test mode inne i denne maskinen. Når du har lyst å "jukse" på prøven kan du enkelt lukke ned tilkoblingen til maskinen hjemme og se på notater på maskinen du sitter ved. Dette krever at du åpner port 3389 hjemme og at du har bra nok nett hjemme og på skolen. Tar gjerne imot kritikk og nye ideer om hvordan det kan gjøre bedre
Sist endret av random103991; 24. mai 2017 kl. 13:51.
Sitat av devmarti Vis innlegg
Vil bare starte med å si beklager hvis dette forlaget allerede er foreslått. Ser det ble skrevet noe om at det ikke fungerer med VM da jeg fikk ide om å bruke remote dektop. Uten å ha testet dette kunne man teoretisk sett satt opp en maskin hjemme med remote dekstop og startet its test mode inne i denne maskinen. Når du har lyst å "jukse" på prøven kan du enkelt lukke ned tilkoblingen til maskinen hjemme og se på notater på maskinen du sitter ved. Dette krever at du åpner port 3389 hjemme og at du har bra nok nett hjemme og på skolen. Tar gjerne imot kritikk og nye ideer om hvordan det kan gjøre bedre
Vis hele sitatet...
Hvordan klarte du å gjør det? Jeg prøvde å koble til virtual private server (remote desktop) men, det ser ut som at skolen har blokkert det?
Jeg har ikke benyttet meg av itslearning sin programvare tidligere, men slik jeg har forstått det så nekter den og starte hvis annen programvare kjører i fronten (Med GUI).

Hva med å lage lage en bakgrunnsservices som starter opp nettleseren 30 sekunder etter at itslearning er startet? Slik at man har tid til å starte opp itslearning sin test modus. Burde jo være en small sak å skrive et slikt script.