Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3918
Tok meg en tur ut igår natt.. prøvde ut litt forskjellige innstillinger. Ble ikke så gale? eller hva synes dere?





Og der hadde jeg nytt bakgrundsbilde gitt!
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Og der hadde jeg nytt bakgrundsbilde gitt!
Vis hele sitatet...
Tror nok dem er litt for kornete til da..
har og croppa dem veldig ned i størrelse pga. posting her på forum.
Som en person med enorm interesse for alt som befinner seg der ute, må jeg ærlig si at det øverste og det nederste bildet var helt RÅTT!

Jeg har akkurat like mye peiling på foto som en blind skogsmus, men jeg synes nå de var superfine.
Flotte bilder!

Noen andre enn meg som fort la merke til en bitte liten rød prikk på bilde nummer to?
Veldig flott, sånne bilder kan bli skikkelig bra. Ser ut som det er et bra mørkt område du tar bilder, du burde prøve å sikte rett opp med en telelinse og ha lang lukkertid, tror det kunne kommet mye fint ut av det.
Veldig fine bilder De var dog litt blurry når jeg trykka på dem og de ble større.

Forresten, hvordan innstillinger har du brukt? Nysgjerrig på å prøve det ut selv.
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Veldig fine bilder De var dog litt blurry når jeg trykka på dem og de ble større.

Forresten, hvordan innstillinger har du brukt? Nysgjerrig på å prøve det ut selv.
Vis hele sitatet...
Bilde nr 1:
10mm, f/3.5, 30sec Iso 4000

Bilde nr2:
10mm f/3.5, 15sec Iso 3200

Bilde nr3:
10mm f/3.5 30sec Iso 3200

Du finner bildene her med exif. info og bedre oppløsning
http://www.flickr.com/photos/58864600@N03/
Sist endret av hansapils; 2. februar 2013 kl. 18:54.
Sitat av MBTI Vis innlegg
Flotte bilder!

Noen andre enn meg som fort la merke til en bitte liten rød prikk på bilde nummer to?
Vis hele sitatet...
En blå, to rød og to hvite

Men fine bilder TS, sykt mye stjerner på bilde nr 1
Sist endret av LP88; 2. februar 2013 kl. 19:15.
Elsket Vikefjell! Haha, bakgrunnsbilde her også!
litt mye stöy? höy iso?
ellers ganske fine bilder, litt rusk som den lyskasteren i förste og siste bildet.

pröv serie med bilder med lavere iso og overlay.
Sist endret av snoopg; 2. februar 2013 kl. 19:37.
Sitat av snoopg Vis innlegg
litt mye stöy? höy iso?
ellers ganske fine bilder, litt rusk som den lyskasteren i förste og siste bildet.

pröv serie med bilder med lavere iso og overlay.
Vis hele sitatet...
Ja litt høy iso her..
prøvde ut litt forskjellig.. har versjoner som ikke har så mye støy. Har og tatt sharpen opp litt i photoshop noe som vil bidra til litt mer støy. Vil nok prøve detta litt mer ut.

Traska opp der etter jobb.. ca klokka 2300, ganske lang tur i mørke og så skulle jeg på jobb klokka 07 dagen derpå.. så hadde ikke så god tid der oppe.. prøvde ut litt forskjellig iso og åpningstider. Tok hele turen som en lære tur og bli klok av skadene
om du har interesse for å lese deg opp ang. bilder av stjernehimmelen, så har natur og foto en super artikkel i sitt siste nummer
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av MBTI Vis innlegg
Flotte bilder!

Noen andre enn meg som fort la merke til en bitte liten rød prikk på bilde nummer to?
Vis hele sitatet...
Ligner en pixelfejl på kamera :-(

Har du husket at dække viewfinder til når du tager billeder med lang lukketid ?. Der kan godt slippe falskt lys ind den vej.