Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 17711
Hva er det mest effektive selvforsvarsvåpenet det er lov å bære på seg. Etter idag har jeg sett at det kan være lurt. Har bestilt meg en kubotan, men disse ligger vel i gråsonen enda? Til nå har jeg hatt ei pen i lomma, å den fungerer egentlig ganske bra.
Sist endret av Kruppy; 27. august 2011 kl. 03:14.
Kulepenn. *titegn*
Pepperspray er en kjempefin liten ting. I tillegg kan du ha en liten sylinder av f.eks. hardtre eller metall, som du kan knytte neven rundt om du blir tvunget til å slå. Det skal nevnes at du for GUDS SKYLD ikke må bruke sistnevnte på noen med mindre du faktisk må, det gir slagene dine mange ganger mer kraft enn vanlig, og kan med letthet knekke bein.

Forøvrig er det beste forsvaret du har, det å løpe. Men om det ikke skulle være en mulighet, slå etter kragebein / skuldre / knær med noe lite men kompakt. IKKE slå etter noen som gir seg / er uskadeliggjort. Da får du all skyld i evt. rettsak.
Sist endret av Lille Nikotin; 27. august 2011 kl. 03:19.
Forbanna idiot. Tar du med deg på deg kubotan til slosskamp håper jeg motstanderen tar det fra deg og bruker det på deg.
Kruppy's Avatar
Trådstarter
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Forbanna idiot. Tar du med deg på deg kubotan til slosskamp håper jeg motstanderen tar det fra deg og bruker det på deg.
Vis hele sitatet...
Selvforsvar. Har aldri planer om å sloss når jeg er ute, men alltid noen drittsekker som skal bevise sin "manndom"
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Selvforsvar. Har aldri planer om å sloss når jeg er ute, men alltid noen drittsekker som skal bevise sin "manndom"
Vis hele sitatet...
Da sparker du nevnte manndom sønder og sammen. Blir man overfalt er strupeslag, ballespark og øyestikk fullt fungerende måter å sørge for at faenskapet ikke prøver seg igjen på en goood stund. Lovlig er det også, om du kan bevise at du faktisk ble overfallt, helst out of nowhere.


Forøvrig, hadde vi møttes på byen og det ene hadde ledet til det andre, og du hadde dratt våpen mot meg hadde du fått et slag i strupen på flekken. ALDRI dra frem et våpen med mindre det er siste utvei.
Sist endret av Lille Nikotin; 27. august 2011 kl. 03:26.
Våpenforskrift § 9-1
Det er forbudt å erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, pepperspray og andre selvforsvarsmidler med tilsvarende virkning, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler eller andre gjenstander, spretterter eller andre tilsvarende særlig farlige gjenstander uten aktverdig formål og som fremstår som voldsprodukter.
Pepperspray er lovlig, men ikke de sterkere variantene. (Alt som står listet som Police / Military grade er mao. ulovlig)
Sist endret av Lille Nikotin; 27. august 2011 kl. 03:47.
Det er forbudt å erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, pepperspray og andre selvforsvarsmidler med tilsvarende virkning.

Altså pepperspray med tazer, mener jeg å tro..
Sist endret av Heisenberg1; 27. august 2011 kl. 03:55.
du kan ha forsvars spray men ikke ordentlig pepperspray i norge....
Og forsvars spray = pepperspray, bare ikke like sterk som den politiet har. Karatepinne = PINNE.

Alt kommer an på hvordan man definerer det.
Sist endret av Lille Nikotin; 27. august 2011 kl. 04:11.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Og forsvars spray = pepperspray, bare ikke like sterk som den politiet har. Karatepinne = PINNE.

Alt kommer an på hvordan man definerer det.
Vis hele sitatet...
Pepperspray = spray med et stoff fra pepperfrukter som virkemiddel.
Forsvarsspray= Spray uten stoffet fra pepper som over, men noe annet.

En pinne er fortsatt en pinne.

Forøvrig funker det å bruke belte med litt robust beltespenne på..
¨Bodyguard søkt jeg på å fikk spray loving så de holt
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Hva er det mest effektive selvforsvarsvåpenet det er lov å bære på seg.
Vis hele sitatet...
En oppegående, tenkende hjerne, vil jeg tro. Nå skal ikke jeg kommer her og leke moralpoliti eller mamma, for jeg vet ikke årsaken til at du har lyst til å gå væpnet rundt, men hvis du ofte kommer i situasjoner hvor du er NØDT til å ta i bruk våpen for å komme deg ut av tenker jeg momentant at du vanker i feil miljø eller at du har en aggressiv væremåte som for andre kan virke provoserende. Hvis dette ikke er et faktum beklager jeg for å dra forhastede konklusjoner, og trekker meg fint og rolig bort i fra diskusjonen.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Pepperspray = spray med et stoff fra pepperfrukter som virkemiddel.
Forsvarsspray= Spray uten stoffet fra pepper som over, men noe annet.

En pinne er fortsatt en pinne.

Forøvrig funker det å bruke belte med litt robust beltespenne på..
Vis hele sitatet...
Jeg tror belte er det mest effektive av det man lovlig kan ha med seg. Jeg har et 115 cm langt belte med en litt tung beltespenne, og jeg bruker det mer for å ha noe å jage vekk mobiltelefontyver med kniv med, enn å holde buksen oppe. Har ikke fått brukt det hittil, håper jeg slipper.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av FREEthjof Vis innlegg
Jeg tror belte er det mest effektive av det man lovlig kan ha med seg. Jeg har et 115 cm langt belte med en litt tung beltespenne, og jeg bruker det mer for å ha noe å jage vekk mobiltelefontyver med kniv med, enn å holde buksen oppe. Har ikke fått brukt det hittil, håper jeg slipper.
Vis hele sitatet...
what
titegn
Sist endret av Tomacco; 27. august 2011 kl. 09:40.
Les setningen en gang til. Du bruker gjerne sykkelhjelm "just in case" du skal falle på sykkel, men så lenge du ikke faller har du ikke "hatt bruk" for sykkelhjelmen. Jeg går med belte for å kunne skremme vekk mobiltelefontyver, men jeg har ikke hatt behov for å skremme vekk mobiltelefontyver foreløbig..
Du skal altså rekke å få av deg et stort, relativt tungt belte, samt krølle det opp så det faktisk er mulig å slå med det og så satse på å treffe tinningen? Og alt dette skal skje FØR du har et knivblad i magen? Jaaavel.


Forsvars spray er nok tingen, sånn egentlig.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Til de som har sett Terkel i knipe, et lite stålrør i baklomma kan lønne seg.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Til de som har sett Terkel i knipe, et lite stålrør i baklomma kan lønne seg.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at stålrør i lomma teller som slagvåpen av stygg sort, og onkel blå gir deg kald øse på pungen om du bruker / truer med det.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Stor karabinkrok på nøkkelringen din, kan bli brukt som knokejern.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Du skal altså rekke å få av deg et stort, relativt tungt belte, samt krølle det opp så det faktisk er mulig å slå med det og så satse på å treffe tinningen? Og alt dette skal skje FØR du har et knivblad i magen? Jaaavel.


Forsvars spray er nok tingen, sånn egentlig.
Vis hele sitatet...
Jeg har som sagt aldri blitt ranet, men jeg forestiller meg at vedkommende gjerne kommer til å følge etter meg et stykke og utføre ranet på et "egnet" sted. Så om jeg går hjem fra byen, så vil ikke ranet foregå midt i en folkemengde i sentrum, men i gatene i nærheten av hybelen min, som for tiden er uten gatelys om natten. Om jeg føler meg forfulgt skal jeg nok løsne litt på beltet før jeg kommer til de mørklagte gatene.

Med forsvarsspray må man jo også ta frem forsvarssprayen og også sikte på angriperen. Med et 115 cm langt belte ser jeg for meg at angriperen kan uskadeliggjøres før vedkommende kommer nærmt nok til å bruke kniven. Hvor lang rekkevidde har forsvarssprayen?

Men, som sagt, dette er bare tanker i hodet mitt. I en reell ranssituasjon hadde jeg kanskje pisset på meg og overlevert min dyre Android-mobil (som har enorme mengder informasjon om meg) uten å nøle..

Det å få all informasjonen på avveie er nok verre enn å miste selve telefonen, så om ranet foregår i nærheten av et vann vil jeg kanskje heller kaste den uti der, eller til nøds slå den hardt ned i asfalten.. Igjen, jeg er usikker på hvordan jeg hadde reagert i en ranssituasjon..
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Har sagt det før, og jeg sier det igjen:

http://climber.org/gear/images/IceAxeEckertClimb.gif
Sist endret av Bothrops; 27. august 2011 kl. 11:18.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Har sagt det før, og jeg sier det igjen:

*BILDE*
Vis hele sitatet...

Jeg må bare spørre, var det et forsøk på å være morsom? Eller var du seriøs?

Har vansker med å oppfatte over nett om noen prøver å være morsom eller ikke.
Men jeg går ut fra at du var seriøs siden dette er et seriøst forum.

En ishakke er veldig vanskelig å gå å bære rundt uten at det skaper noen slags for for misstanke. For å ikke snakke om hvor dødelig den kan være. Tråden heter tross alt "Lovelig selvforsvarsvåpen" En ishakke går IKKE under den kategorien.
TS skal kun forsvare seg, ikke ta liv (håper jeg for all del)

Folkens, vær så snill, ikke ta med dere ishakke på fest.
Sist endret av Spankyboii; 27. august 2011 kl. 11:37.
gummibatong aka megastor dildo...kan gjøre uante skader, kanskje mest mentale
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg må bare spørre, var det et forsøk på å være morsom? Eller var du seriøs?

Har vansker med å oppfatte over nett om noen prøver å være morsom eller ikke.
Men jeg går ut fra at du var seriøs siden dette er et seriøst forum.

En ishakke er veldig vanskelig å gå å bære rundt uten at det skaper noen slags for for misstanke. For å ikke snakke om hvor dødelig den kan være. Tråden heter tross alt "Lovelig selvforsvarsvåpen" En ishakke går IKKE under den kategorien.
TS skal kun forsvare seg, ikke ta liv (håper jeg for all del)

Folkens, vær så snill, ikke ta med dere ishakke på fest.
Vis hele sitatet...
Det var seriøst morsomt. Men ærlig talt. Det spiller ingen rolle hva slags våpen du har, du kan drepe med en 1'er lighter hvis du bare vil. Det som betyr noe er om du er i stand til å bruke det for alt det er verdt, når du må. Eller om du gjør som folk flest, pisser i buksa og leverer over verdisakene.
Du må isåfall ha en klar plan og reagere fort, ellers kan raneren gå løs på deg i selvforsvar fordi du har våpen.
Det å dra frem et våpen kan bidra til å eskalere hele situasjonen og du kan ende opp med å få skikkelig juling i tillegg til å miste alle sakene dine.
Er Iphonen og lommeboka virkelig verdt å havne i koma for for, eller evt. bli sikta for vold med våpen, om du skulle "vinne"?
Det ser ikke bra ut i en evt rettsak hvis du ble rana, men det var du som hadde våpen og ranern som ble slått i stykker. Alt får konsekvenser.
Sist endret av Bothrops; 27. august 2011 kl. 11:57.
Er knokejern ulovlig å eie, eller bare ulovlig å true med/bruke?

Kunne jo gått rundt med et sånt i lommen.
Ulovlig å eie.
det beste vil være at du lærer deg en kampsport, ingen våpen er god om man ikke kan bruke det..
Så begynn på karate eller ta et selvforsvars kurs
Sitat av Settoz Vis innlegg
det beste vil være at du lærer deg en kampsport, ingen våpen er god om man ikke kan bruke det..
Så begynn på karate eller ta et selvforsvars kurs
Vis hele sitatet...
Det beste våpnet av alle
Det beste selvforsvarsvåpnet av alle er munnen.
hvordan bruker du penna? ^^
Sitat av fhoss Vis innlegg
hvordan bruker du penna? ^^
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=mRRGD8_2EnE

Jeg har flere forskjellige typer av disse, men jeg samler på våpen, og har aldri tenkt å bruke dem
Sist endret av Tor.Divel; 27. august 2011 kl. 13:03.
Sitat av Tor.Divel Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=mRRGD8_2EnE

Jeg har flere forskjellige typer av disse, men jeg samler på våpen, og har aldri tenkt å bruke dem
Vis hele sitatet...
uffda, blir for dumt og for feigt synes jeg og ta med noe sånn i tilfelle d skulle havne i slosskamp. om du skaller han over nesebeinet så er det ganske så effektivt
Det beste er vel å kunne en form for kampsport. så kan man forsvare seg selv, uten å måtte bære på en svær dildo, jærnrør, bazooka, eller hva enn nå folk går rundt med.
eventuelt pepperspray.
Sitat av K1ngspm Vis innlegg
Det beste er vel å kunne en form for kampsport. så kan man forsvare seg selv, uten å måtte bære på en svær dildo, jærnrør, bazooka, eller hva enn nå folk går rundt med.
eventuelt pepperspray.
Vis hele sitatet...
helt enig !
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Du kan jo evt. gjøre som mange andre på forumet; holde seg inne.
Kruppy's Avatar
Trådstarter
Gikk på tae-kwon-do, men plutselig hadde vi ikke trenere i byen. Prøver å finne kickboksing eller boksing for tiden, men liten plass, så håper ikke på for mye.

Trener også styrke.

Snakker ikke om å forsvare meg mot tyver, men mot folk som vil sloss.
Ballespark.
Alle har vel en eller annen gang fått et fint spark i skrittet (uhell eller ikke ), og vet at det gjør sinnsykt vondt! Selv begynner jeg å spy bare jeg får et lite slag i skrittet, følsomme baller.
Sist endret av happy violence; 27. august 2011 kl. 14:10.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Gikk på tae-kwon-do, men plutselig hadde vi ikke trenere i byen. Prøver å finne kickboksing eller boksing for tiden, men liten plass, så håper ikke på for mye.

Trener også styrke.

Snakker ikke om å forsvare meg mot tyver, men mot folk som vil sloss.
Vis hele sitatet...

Sjansen for at du blir rammet av blind vold er veldig liten, er du veldig frekk i fylla ? Siden du er så redd for å havne i bråk?
Sist endret av Sneipen92; 27. august 2011 kl. 15:05. Grunn: skrivefeil
dine hender er det beste du kan ta med seg ut men bruk gjere hodet ditt og gi personen det han vill i ord!.. altså MAKT, ta heller fra ham makta nor han absolutt ikke trenger den
Kruppy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Sjansen for at du blir rammet av blind vold er veldig liten, er du veldig frekk i fylla ? Siden du er så redd for å havne i bråk?
Vis hele sitatet...
Nei, har hendt at folk kommer bort til meg å ypper, gjerne de som er noen år eldre.
Fant nettopp ut hvor mye en Kubotan kunne effektivisere skadevirkningene jeg kan utføre med 9 års karate erfaring, nesten litt skremmende hvor effektiv en Kubotan virker å være!
http://nordicselfdefence.no/ds_produ...roducts_id/340

http://nordicselfdefence.no/users/nordicselfdefence_mystore_no/images/340_Selvforsvar_Spray__Ultimate_Protection__1.jpg


Denne forsvarspray virker på samme måte som peppersprayen Politiet bruker, men er litt snillere og ikke ulovlig hverken å kjøpe, eller ha på seg. Denne er 100% lisensfri. Sprayen vil være i stand til å slå ut en overfallsmann i 10-15 minutter. Denne sprayen har fargestoff i seg for at man skal kunne gjennkjenne den aktuelle personen de neste timene.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Hva er det mest effektive selvforsvarsvåpenet. Etter idag har jeg sett at det kan være lurt. Har bestilt meg en kubotan
Til nå har jeg hatt ei pen i lomma, å den fungerer egentlig ganske bra.
Vis hele sitatet...
http://www.americanspecialops.com/images/weapons/glock-17.jpg
Sist endret av KevinNice; 27. august 2011 kl. 16:57.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
http://www.americanspecialops.com/images/weapons/glock-17.jpg
Vis hele sitatet...
når ble det lovlig?
Sitat av K1ngspm Vis innlegg
når ble det lovlig?
Vis hele sitatet...
Den er ikke det
Men det betyr ikke at du ikke burde skaffe deg en
Bare pyser bryr seg om lovligheten...
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Den er ikke det
Men det betyr ikke at du ikke burde skaffe deg en
Bare pyser bryr seg om lovligheten...
Vis hele sitatet...
Din idiot. Hvis alle hadde gått rundt med en sånn ville enhver fest eller sosial sammenkomst med alkohol innblandet blitt livsfarlig.
Sitat av villmannen Vis innlegg
Din idiot. Hvis alle hadde gått rundt med en sånn ville enhver fest eller sosial sammenkomst med alkohol innblandet blitt livsfarlig.
Vis hele sitatet...
Regel 1: Bare idioter tar skytevåpen med på en fest.

Skjedde faktisk med en venn av en venn av meg.
De hadde vært på fylla, senere ble de stoppet av politiet for fyllekjøring, og ikke nok med det... Det lå et skytevåpen og ninjastjerner i bagasjerommet. Greit nok at han bare ville beskytte lederen sin.
Men å ta med skytevåpen på fylla er fullstendig idioti.

Endte med noen måneder i fengsel det
Sist endret av KevinNice; 27. august 2011 kl. 18:04.