Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 12948
Har lest om det i den ene musikk boka vi har på musikklinja, at en del klassiske musikere brukte dop. Husker ikke navn, men han ene (i barokken tror jeg?) var avhening av opium, og i det han overdoserte så fikk han en "ut av seg selv" opplevelse og gikk inn i en mareritt verden hvor han så ting som død og fordervelse. dette inspirerte han til å skrive et stykke som var dystert og skummelt for å beskrive mareritt hendelsen igjennom musikk.

uansett, er det noen av dere som vet om andre historiske personer som brukte rusmidler? (utenom alkohol) og hva det har kommet til? hadde vært kult å finne ut litt av dette
Sist endret av motleycrue; 14. august 2010 kl. 15:30.
The Beatles har bekreftet flere ganger at mye av musikken er inspirert av cannabis og LSD.
Her er en liste over kjendiser som bikket under for dopet.
Hvis du ser på populærkultur etter 1960 så kan du sikkert finne rykter om dop hos så og si alle, men hvor mye av det som er sant vet man jo ikke, derfor blir det mange rykter.
Dr. Jekyll og Mr. Hyde ble rablet ned av Robert Louis Stevenson i løpet av en uke i kokainrus, det er litt sprøtt med tanke på hvor stor påvirkning den boka har hatt i populærkulturen.
Carl Sagan var vel venn med reven mener jeg å ha lest en plass.
Det bør vel også nevnes at på 1800-tallet var de fleste narkotiske stoffene legemidler du fikk kjøpt på apoteket..
kennedy

amfetamin OG steroider

en jøævla dårlig kombi når du sitter med den røde knappen forran deg og lett kan føre krig,av de som kjenner disse stoffenes egenskaper

rart de kvitta seg med han....

Sitat av Asmondai Vis innlegg
Det bør vel også nevnes at på 1800-tallet var de fleste narkotiske stoffene legemidler du fikk kjøpt på apoteket..
Vis hele sitatet...
sett heroin flaske på apoteket fra dens tid

med en pen ettikett
Syd barrett putta vel i seg det han fant av LSD. Han kom aldri til seg selv igjen og måtte forlate Pink Floyd før den største morroa startet..

Har også sett et par klipp av Neil Young på youtube hvor det virker som om han ser mer enn bare publikum foran seg... Om det var LSD eller noe sopp han dreiv med vet jeg ikke.

Willie Nelson har vel røyka cannabis på taket av det hvite hus etter hva jeg har hørt...
Sist endret av Beis; 14. august 2010 kl. 16:45.
brae svar, men tenkte mere på ledere opp igjennom årene. som f.eks kennedy, har du kilder på dette downer? :b
ryktes jo at hitler gikk på amfetaminer også. gjerne legg ved kilder om dere har

forresten.. har Erowid sikre kilder på dette!?
Sist endret av motleycrue; 14. august 2010 kl. 16:49.
Sitat av motleycrue Vis innlegg
brae svar, men tenkte mere på ledere opp igjennom årene. som f.eks kennedy, har du kilder på dette downer? :b
ryktes jo at hitler gikk på amfetaminer også. gjerne legg ved kilder om dere har

forresten.. har Erowid sikre kilder på dette!?
Vis hele sitatet...
prøvde å finne ett bra prog som gikk på discovery om dette,helt sykt men fant det ikke,uansett står det overalt:

During the first six months of his presidency, Kennedy's physicians "administered large doses of so many drugs that [Dr. Janet] Travell kept a `Medicine Administration Record'" [6b]. Many of the drugs Kennedy received affect thinking:

At one extreme, "steroid psychosis" can result. At the other, a profound sensation of well-being can occur. In between, the effects are more difficult to characterize.
cortisone [oral]
lomotil For diarrhea. Contains anti-cholinergic compounds, which, in toxic doses, can make someone "mad as a hatter."
paregoric For diarrhea. Contains opium. Mentation is probably unaffected if used in reasonable doses, but Kenndey was taking at least 3 medications for diarrhea, suggesting that doses were high.
phenobarbital A classic "downer"
testosterone Was Kennedy's "bull-like" libido a side effect of testosterone? Was his cholesterol level of 410?
trasentine An anti-diarrhea medication. There is very little published about this drug. Side effects include giddiness and euphoria.
Tuinal A mixture of secobarbital and amobarbital Kennedy used to help him sleep. Amobarbital is better known as Amytal, one of the more common "truth serum" drugs.
amphetamines Post and Robins, writing in 1993, thought it was "highly suggestive" that Kennedy took amphetamines while President, but considered it unproven [17a]. The recent Atlantic article states definitively that Kennedy received injections of amphetamines and painkillers from "Dr. Feelgood," a.k.a. Max Jacobson [6b]. Kennedy dismissed concerns about the injections, saying, "I don't care if it's horse piss. It works

http://www.doctorzebra.com/prez/g35.htm

på discovery programmet var det ikke tvil,han brukte all djevelskap under den værste perioden av den kalde krigen

helt sinnsykt

han ble nok ryddet av veien i frykt for hva som kunne skje

Sitat av motleycrue Vis innlegg
ryktes jo at hitler gikk på amfetaminer også. gjerne legg ved kilder om dere har

forresten.. har Erowid sikre kilder på dette!?
Vis hele sitatet...
Før 50 tallet var sånt vitaminer det vet du,var den gangen heroin ble solgt på apoteket som sovemiddel o.l

det vakke narko den gangen,men han brukte nok noe sånt han også har jeg hørt,i sine siste år når ting gikk dårlig

Sitat av downer Vis innlegg
prøvde å finne ett bra prog som gikk på discovery om dette,helt sykt men fant det ikke,uansett står det overalt:

During the first six months of his presidency, Kennedy's physicians "administered large doses of so many drugs that [Dr. Janet] Travell kept a `Medicine Administration Record'" [6b]. Many of the drugs Kennedy received affect thinking:

At one extreme, "steroid psychosis" can result. At the other, a profound sensation of well-being can occur. In between, the effects are more difficult to characterize.
cortisone [oral]
lomotil For diarrhea. Contains anti-cholinergic compounds, which, in toxic doses, can make someone "mad as a hatter."
paregoric For diarrhea. Contains opium. Mentation is probably unaffected if used in reasonable doses, but Kenndey was taking at least 3 medications for diarrhea, suggesting that doses were high.
phenobarbital A classic "downer"
testosterone Was Kennedy's "bull-like" libido a side effect of testosterone? Was his cholesterol level of 410?
trasentine An anti-diarrhea medication. There is very little published about this drug. Side effects include giddiness and euphoria.
Tuinal A mixture of secobarbital and amobarbital Kennedy used to help him sleep. Amobarbital is better known as Amytal, one of the more common "truth serum" drugs.
amphetamines Post and Robins, writing in 1993, thought it was "highly suggestive" that Kennedy took amphetamines while President, but considered it unproven [17a]. The recent Atlantic article states definitively that Kennedy received injections of amphetamines and painkillers from "Dr. Feelgood," a.k.a. Max Jacobson [6b]. Kennedy dismissed concerns about the injections, saying, "I don't care if it's horse piss. It works

http://www.doctorzebra.com/prez/g35.htm

på discovery programmet var det ikke tvil,han brukte all djevelskap under den værste perioden av den kalde krigen

helt sinnsykt

han ble nok ryddet av veien i frykt for hva som kunne skje



Før 50 tallet var sånt vitaminer det vet du,var den gangen heroin ble solgt på apoteket som sovemiddel o.l

det vakke narko den gangen,men han brukte nok noe sånt han også har jeg hørt,i sine siste år når ting gikk dårlig
Vis hele sitatet...
kennedy var jæøvlig sex-aktiv,la ned minst ei dame hver eneste kveld sa de på programmet,han var horny all the time

typisk steroide fenomen
Sist endret av downer; 14. august 2010 kl. 17:04.
http://3.bp.blogspot.com/_N92hT39h_aY/R5H1sdhGJqI/AAAAAAAAFo0/YYadvx_m1So/s400/180px-Bayer_Heroin_bottle.jpg
Freud og kokain
Ari Behn og Hasj
Har hørt at Bruce Lee (!!!!) røyket gress etter han trente.
Herman Göring(sjefen for Luftwaffe 2vk) var hekta på morfin, ifølge national geographic. At Hitler brukte amf overrasker meg ikke med tanke på atferden hans heh
spørsmålet er vel egentlig hvor mange legender innenfor musikken som IKKE har gått på noe
Mye tapt talent også, men det er vel bare ett av hindrene man må over for å bli stor.
Hunter S. Thompson. Når var historiens beste journalist upåvirket av meskalin eller syre?
Sitat av GoodGod Vis innlegg
spørsmålet er vel egentlig hvor mange legender innenfor musikken som IKKE har gått på noe
Vis hele sitatet...
Legenden over alle legender: Frank Zappa.
Schickelgruber et co startet vel som en meskalinkultus før de oppdaget met
Sitat av GoodGod Vis innlegg
spørsmålet er vel egentlig hvor mange legender innenfor musikken som IKKE har gått på noe
Vis hele sitatet...
Hehe, minner meg om Hicks.
http://www.youtube.com/watch?v=J10w3...eature=related
Sitat av slakte Vis innlegg
Herman Göring(sjefen for Luftwaffe 2vk) var hekta på morfin, ifølge national geographic. At Hitler brukte amf overrasker meg ikke med tanke på atferden hans heh
Vis hele sitatet...
Det er korrekt. Etter at senere Reichsmarschall Göring ble skadet under kuppforsøket til Hitler 9 November 1923 Så flyktet han til Sverige der han ble behandlet med Morfin. Det er trolig av dette han ble"hekta"

Hitler fikk Amfetamin av Dr. Theodor Morell, samt en god del andre "medikamenter" og vitaminer.
Sitat av heibanan Vis innlegg
http://3.bp.blogspot.com/_N92hT39h_aY/R5H1sdhGJqI/AAAAAAAAFo0/YYadvx_m1So/s400/180px-Bayer_Heroin_bottle.jpg
Vis hele sitatet...
ja der er den flaska jeg huska

looking good

Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Ari Behn og Hasj
Vis hele sitatet...
stoltenberg og hasjsies det jo

ari behn sa jo nyulig han var bipolar på ett tvprogramm..

bruker nok sitt

Sitat av slakte Vis innlegg
At Hitler brukte amf overrasker meg ikke med tanke på atferden hans heh
Vis hele sitatet...
han var sånn all the way,vakke stoffet som gjorde noe utfall i hans tilfellet,en soldat fra skyttergravene i førsteverdenskrig besatt på å reise tysklands storhet mot fienden som tynget dem med straffeskatt og begrensninger og ble nok au valgt inn på det grunnlag av mange.

disse stoffene om jeg ikke husker feil ble først i bruk v operasjonen mot russland,tofrontkriger og faenskap

det sies jo at det fremmer troen på egen storhet og uslåelighet dette stoffet så er vell ikke utenkelig at det kan ha bidratt til å åpne en tofrontskrig

Det gikk politisk løpsk,som diktaturer viser oss å gjøre.

jeg vil nok tro diktatur er farligere enn steroider og amfetamin i kombi,enda alle vet at det er noe du absolutt ikke skal kombinere
Sitat av downer Vis innlegg

disse stoffene om jeg ikke husker feil ble først i bruk v operasjonen mot russland,tofrontkriger og faenskap
Vis hele sitatet...

Off Topic: Hitler var svært overtroisk og trodde på alt mulig rart av "tegn ifra naturen etc" Et par dager før felttoget mot sovietnionen startet så slo lynet ned i flaggstanga på Berghof (Nær Berchtesgaden, Alpene: Hitler's ferieresidens)

Hitler var ikke på Berghof når dette skjedde, men han med ansvar for sikkerheten der var åpenbart der og fikk med seg lynnedslaget. Han ringte ned til Reichsleiter Martin Bormann som var i huset sitt i Berchtesgaden på denne tiden. Bormann gav ordre om at en ny flaggstang skulle settes opp, og Adolf skulle ikke finne ut hva som hadde skjedd (Bormann mente at hadde Hitler funnet ut hva som hadde skjedd så hadde han trolig utsatt felttoget eller funnet på noe annet).
Richard Feynman, en stor fysiker fra USA, som bidro på teorien om kvantefysikk og fikk en Nobelpris. Han bidro også til utviklingen av atombomben.

De to rusmidlene han brukte var cannabis og LSD.
Han var også frisinnet når det gjaldt bordeller og strippeklubber, og var ikke redd for å innrømme det.

http://www.cannabisculture.com/articles/2783.html
http://no.wikipedia.org/wiki/Richard_Feynman
Vet "firkanta" folk om dette? folk som er mot alt av rusmidler, vet de om dette? kunne vært morsomt å dradd opp i en diskusjon at mange geniale folk oppover tidene gikk på rus.

synes det var spesielt tøft at Richard feynman røykte cannabis. godt eksempel på en ordentlig fyr som røyker, som kanskje kan fjærne det bildet folk har av cannabis-røykere
Cheech Marin& Tommy chong har vel sikkert vært innom enkelte urter opp i gjennom filmkarrieren...
Sitat av motleycrue Vis innlegg
Vet "firkanta" folk om dette? folk som er mot alt av rusmidler, vet de om dette? kunne vært morsomt å dradd opp i en diskusjon at mange geniale folk oppover tidene gikk på rus.

synes det var spesielt tøft at Richard feynman røykte cannabis. godt eksempel på en ordentlig fyr som røyker, som kanskje kan fjærne det bildet folk har av cannabis-røykere
Vis hele sitatet...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...o_cannabis_use
Bush, Clinton og Obama har offentlig innrømmet å ha røyka.
Det samme gjelder George Washington, Benjamin Franklin, Thomas Jefferson, Abraham Lincoln, Al Gore, Sarah Palin og Arnold Schwarzenegger. Til og med Jens Stoltenberg har innrømmet bruk av cannabis på AUF-leir(iirc) i sine yngre dager.
Det er rimelig allment kjent, men det at kjente og suksessfulle personer har røyka er ikke noe godt argument. Spesielt ikke når man ser på alle som røyker og som ikke blir til noe stort.
Abraham Lincoln var en viktig mann på tross av cannabisbruk, ikke på grunn av.
Sist endret av Mith; 16. august 2010 kl. 14:21.
jeg vet at chrtchill brukte opium, samme med jack the ripper

Waylon Jennings - kokain
Johnny Cash - pille mix
Elvis Presly - pille mix

er noen av de persone jeg kommer på i farta
Her har du noen linker om kjente folk som tar dop:

Erowid

Morsom kortstokk
Sist endret av Loppe; 16. august 2010 kl. 15:45.
Sitat av Mith Vis innlegg
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...o_cannabis_use men det at kjente og suksessfulle personer har røyka er ikke noe godt argument. Spesielt ikke når man ser på alle som røyker og som ikke blir til noe stort.
Abraham Lincoln var en viktig mann på tross av cannabisbruk, ikke på grunn av.
Vis hele sitatet...
var ikke ute etter at cannabis gjør folk fantastiske på noen måte. det jeg mente var at jeg kunne vise folk at det ikke bare er ganstere, narkiser og rockere som røyker.
Sitat av knutazz Vis innlegg
jeg vet at chrtchill brukte opium, samme med jack the ripper

Waylon Jennings - kokain
Johnny Cash - pille mix
Elvis Presly - pille mix

er noen av de persone jeg kommer på i farta
Vis hele sitatet...
har du ikke sett den cash filmen,de tar hvitt pulver i kjeften"elvis does it"sier de før de tar det

også tar det helt av

walk the line het den ja
Sitat av knutazz Vis innlegg
jeg vet at chrtchill brukte opium, samme med jack the ripper

Waylon Jennings - kokain
Johnny Cash - pille mix
Elvis Presly - pille mix

er noen av de persone jeg kommer på i farta
Vis hele sitatet...
Johnny Cash var amfetaminmisbruker (hovedskelig hvertfall)
Legenden Johnny Cash brukte mye dop, men god musikk spilte han!
Sitat av Loppe Vis innlegg
Her har du noen linker om kjente folk som tar dop:

Erowid

Morsom kortstokk
Vis hele sitatet...
Det var en artig kortstokk.
Ekstra artig var det at de har tatt med Jens!

http://www.release.org.uk/nicepeopletakedrugs/deck-of-cards/Images/CardsBigNew/Spades/KS_Jens_Stoltenberg.jpg
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av stranger Vis innlegg
Johnny Cash var amfetaminmisbruker (hovedskelig hvertfall)
Vis hele sitatet...
Les litt om Cash. Han var stort sett pillemisbruker, på lik linje med Waylon Jennings(Jennings brukte hovedsaklig kokain), mens Willie Nelson holdt seg til lettere stoffer, som cannabis.
Thompson S Hunter
Adolf Hitler brukte en del amfetamin mener jeg å ha lest et sted
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Bob Marley!
Bob marley!!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Bob Marley!!
spankyboii var før meg
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
ah shit, både spanky og kojtkaka var før meg
Er vel ikke å skjule at Madcon gutta har noen joints under beltet
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Eide dere lett!

Curt Cobain kom jeg også på.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Vokalisten i Green Day kan jeg tenke meg har tatt seg et par grønn-sigger opp i gjennom årene :P
Her er hvertfall noen kjendiser som døde av rus(mis)bruket sitt.

Marilyn Monroe, Dorothy Dandridge, Jimi Hendrix, Bruce Lee, Freddie Prinze, Elvis Presley, Keith Moon, Anna Nicole Smith.
Sitat av knutazz Vis innlegg
jeg vet at chrtchill brukte opium, samme med jack the ripper
Vis hele sitatet...
Iom at man aldri fant ut hvem Jack The Ripper var er jeg imponert over at du vet med sikkerhet at fyren(?) var gla i opium
Sitat av motleycrue Vis innlegg
Har lest om det i den ene musikk boka vi har på musikklinja, at en del klassiske musikere brukte dop. Husker ikke navn, men han ene (i barokken tror jeg?) var avhening av opium, og i det han overdoserte så fikk han en "ut av seg selv" opplevelse og gikk inn i en mareritt verden hvor han så ting som død og fordervelse. dette inspirerte han til å skrive et stykke som var dystert og skummelt for å beskrive mareritt hendelsen igjennom musikk.

uansett, er det noen av dere som vet om andre historiske personer som brukte rusmidler? (utenom alkohol) og hva det har kommet til? hadde vært kult å finne ut litt av dette
Vis hele sitatet...


Denne musikeren som nevnes i første post er ikke fra barokken. Det er franskmannen Hector Berlioz du tenker på, han som grunnla programmusikken, en av de to fløyene som dominerte i romantikken. Han tok en stor dose opium i depresjon og drømte inspirasjonen til en av hans symfonier, den kalles Symphonie Fantastique, og har undertittelen historier fra en kunstners liv. Tenkte bare at det var greit å få det riktig.
Sist endret av holy_toy; 7. juni 2011 kl. 16:32.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Her er hvertfall noen kjendiser som døde av rus(mis)bruket sitt.

Marilyn Monroe, Dorothy Dandridge, Jimi Hendrix, Bruce Lee, Freddie Prinze, Elvis Presley, Keith Moon, Anna Nicole Smith.
Vis hele sitatet...
Elvis Presley døde ikke av narkotika, men at han spiste for mye!