Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2258
Anonym bruker
"Parallell Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva skjer med innleverte medisiner? Hvis du bytter men har igjen den gamle så kan du levere. Da jeg starter så fikk jeg bare 7 kapsler om gangen. I plastpose. Hva skjer med den som står igjen? Jeg er mega opptatt av ikke sløsing skjønner dere. Skjønner jo at de kanskje ikke kan ta imot ubrukte piller fra noen og gi det til andre, men er det ingen måte å se på de på at de er ekte? Pillene har et nr, navn og mg. Tenkte hvis jeg har igjen 10 stk piller i originalesken så kan disse gis til neste person som skal starte med en medisin? Hva skjer ? Og ikke minst den bortkastede boksen de er i. Får boks med piller, men det er jo fylt opp for under halvparten av boksen. Håper de bruker de opp igjen!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De medisinene som leveres inn til apoteket sendes til destruering, man kan ikke ta sjanser med medisin så det er av sikkerhetsmessige årsaker.

Det andre eksempelet ditt blir annerledes, når man bare skal ha et visst antall av tabletter/kapsler etc så er det jo en farmakolog/apoteker som har pakket sammen din pakke og de har "løsvekt" av medikamenter som de kan lage mindre pakker av som skal til andre pasienter.
Det er bra du er "mega opptatt av ikke sløsing"!

Selv ville jeg aldri tatt i mot medisiner innlevert av andre. For eksempel kapsler, dem kan man åpne, bytte ut innhold, og lukke igjen.
Man kunne kanskje dryppet LSD på piller og levert dem inn igjen.

1/10, dårlig ide. Bedre om de destrueres.
Anonym bruker
"Parallell Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det innleveringsplikt? Da hadde jeg vel fått ganske streng beskjed.
Nei. Hvis du ikke vil sløse så beholder du det selv.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det innleveringsplikt? Da hadde jeg vel fått ganske streng beskjed.
Vis hele sitatet...
Ikke etter loven, men etter folkevett. Det er farlig å kaste medisiner i søppelbøtta, skylle de ned i do osv og bidrar til at særlig dyr og miljø tar skade av det.
Anonym bruker
"Parallell Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke etter loven, men etter folkevett. Det er farlig å kaste medisiner i søppelbøtta, skylle de ned i do osv og bidrar til at særlig dyr og miljø tar skade av det.
Vis hele sitatet...
Det var ikke planen heller.
TS, hva slags opplegg er det du har avtale med apoteket om? Skjønner liksom ikke, får du mer medisiner enn du trenger?
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var ikke planen heller.
Vis hele sitatet...
Bra du gjør helt riktig i å levere medisiner du ikke trenger eller bruker inn til apoteket igjen så de kan destruere på mest forsvarlig måte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva skjer med innleverte medisiner? Hvis du bytter men har igjen den gamle så kan du levere. Da jeg starter så fikk jeg bare 7 kapsler om gangen. I plastpose. Hva skjer med den som står igjen? Jeg er mega opptatt av ikke sløsing skjønner dere. Skjønner jo at de kanskje ikke kan ta imot ubrukte piller fra noen og gi det til andre, men er det ingen måte å se på de på at de er ekte? Pillene har et nr, navn og mg. Tenkte hvis jeg har igjen 10 stk piller i originalesken så kan disse gis til neste person som skal starte med en medisin? Hva skjer ? Og ikke minst den bortkastede boksen de er i. Får boks med piller, men det er jo fylt opp for under halvparten av boksen. Håper de bruker de opp igjen!
Vis hele sitatet...
Hvis du har henteavtale på f.eks 10 tabletter av gangen så blir det tatt "anbrudd" av en pakke av dette legemiddelet. Denne pakken blir deretter lagt på et eget sted i lageret, og så og si kun brukt til andre "anbrudds-kunder". Apoteket kaster altså ikke resten av pakken.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Hvis du har henteavtale på f.eks 10 tabletter av gangen så blir det tatt "anbrudd" av en pakke av dette legemiddelet. Denne pakken blir deretter lagt på et eget sted i lageret, og så og si kun brukt til andre "anbrudds-kunder". Apoteket kaster altså ikke resten av pakken.
Vis hele sitatet...
Ah, nå skjønte jeg hva han mente!

Da jeg fikk Vival 2x5mg åpnet de en 100stk burk og låste den inn etter å ha gitt meg mine 3 eller 4 dagers forbruk. Apoteket bare passer på medisinene dine inntil boksen eller pakken er tom. Altså foregår det ingen sløsing, TS, så det er ingenting å miste nattesøvn over
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Ah, nå skjønte jeg hva han mente!

Da jeg fikk Vival 2x5mg åpnet de en 100stk burk og låste den inn etter å ha gitt meg mine 3 eller 4 dagers forbruk. Apoteket bare passer på medisinene dine inntil boksen eller pakken er tom. Altså foregår det ingen sløsing, TS, så det er ingenting å miste nattesøvn over
Vis hele sitatet...
Ja stemmer, det er også en måte det gjøres på. Jeg blandet henteavtale med "vanlig anbrudd"