Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2395
Hey freaks. Sliter å få sove om natta pga lite tilgang på hasj. Har noen tips til noe annet som funker bra i disse tørke tider?

Hilsen lysvåken mann i 20 åra
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rainymood.com bruker jeg å høre på om jeg sliter med å sove
Hold ut 3-4 dager med lite søvn så stabiliserer det seg. Hilsen noen som er på 2. uken nå.

Som alt annet, så går denne krisa over, og ting vil bli lettere igjen. ��
Sist endret av Lurifaks1; 3. april 2020 kl. 02:25.
Prøv vallergan, et antihistamin (allergimedisin) med en sederende bivirkning. Om du ikke kjenner noen som har liggende så dra til legen i morgen og forklar at du sliter litt med nattesøvnen fortiden og gjerne vil prøve ut vallergan for det, Ingen problem å få dette hos lege da det ikke er vanedannende eller farlig og heller ikke har noe misbrukspotensiale.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En pils eller to hjelper ganske bra! Glad det ikke er tørke her hvor jeg bor!
Seroquel.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Lengre dager hjelper også.
Spør legen om Atarax eller Seroquel/Quetiapine.
slim j's Avatar
Trådstarter
5 1
Hey, takk for svar
Er det ikke litt rart å spørre om et spesifikt medisin? Bare lurer da jeg aldri har gjort lignende før
New generation
colakork's Avatar
Ikke subsidier heavydrugs/piller for hasjsuget. Pllllssssssssss.........
Sitat av slim j Vis innlegg
Hey, takk for svar
Er det ikke litt rart å spørre om et spesifikt medisin? Bare lurer da jeg aldri har gjort lignende før
Vis hele sitatet...
Bare spør, hvis legen lurer på hvorfor du vil ha akkurat det du spør om så kan du si at du har gjort din egen research/hørt av familie/kjenninger at det fungerer bra for det du sliter med.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Melatonin fra helsekosten funket for meg, men fikk etterhvert så ville drømmer at jeg la det bort
Er ikke sikkert Seroquel/Quetiapine hjelper i det hele tatt. En av bivirkningene er at den kan gjøre folk trøtte, som med de fleste medisiner som inneholder antihistaminer. Det har heller ingen dokumentert effekt mot søvn, men blir skrevet ut til alle og enhver likevel.

Melatonin fra helsekost kan også fungere, men det anbefales å våkne til dagslys eller å ha en spesiell lampe når man bruker det.
Samtidig kan det også gi helt sinnsyke drømmer.

Helt normalt å ikke få sove den/de første dagene etter røykeslutt og det normaliserer seg relativt fort.
I verste fall er det bare å døgne og du vil kjenne deg trøtt iløpet av dagen/kvelden.
Rinkebysvorska‘n
Som nevnt tidligere så er det dumt å gå over til piller når man slutter å røyke tjall. Selvom det er tørke på brunt
bør det vel hvertfall være mulig å ordne grønt?

For all del, hvis du vil slutte å røyke så ønsker jeg deg lykke til. De første dagene er værst, etter det så blir det bedre.

Har ikke røyka selv siden oktober men savner det fortsatt.
Enig med mange av de over. Vent det ut.De første dagene er vanskelig, men det blir bedre etterhvert.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Siden quietapine blir nevnt her, vet det er vanlig å bli trøtt og hangover, men er det vanlig å ikke greie å tenke dagen etter? Tar dem for søvn nettopp begynt og klarer faen ikke få gjort en drit dagen etter, klarer å tenke i nuet at jeg må i kjøleskapet men for eksempel ikke planlegge fremover om hva slags matvarer jeg trenger, eller hva jeg skal skrive i en mail eller tenke en time eller to fremover i tid. Helt seig i hodet. Tar relativt liten dose, men for å være ontopic ja de funker å bli trøtt av.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan anbefale Magnesium kosttilskudd. Cannabis kan føre til magnesiummangel (1 2), som igjen fører til nedsatt oppmerksomhet, sløvhet, irritabilitet, urolighet og søvnmangel (3).

Ta 100-300mg magnesium "etter middag" (4-6 timer før du legger deg) og du vil ha betydelig lettere for å sovne.
Ikke det beste du kan gjøre men det er det jeg har gjort.
Kjøp deg 2 flasker med rød vin (ligner mest av all alkohol på weed, synes jeg). Drikk dem en kveld (så mye du orker).
Sånn blir du mister omtrent like høy, MEN nedturen er mye kortere og dermed bråere. Du får altså en god hangover som gjør at ikke har lyst på det lenger. Problem solved
Sist endret av flere enn en; 3. april 2020 kl. 17:40.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av flere enn en Vis innlegg
Ikke det beste du kan gjøre men det er det jeg har gjort.
Kjøp deg 2 flasker med rød vin (ligner mest av all alkohol på weed, synes jeg). Drikk dem en kveld (så mye du orker).
Sånn blir du mister omtrent like høy, MEN nedturen er mye kortere og dermed bråere. Du får altså en god hangover som gjør at ikke har lyst på det lenger. Problem solved
Vis hele sitatet...
Hva med dagen etter det igjen da?
Choose life...
Bardo's Avatar
Sitat av fesk_ Vis innlegg
Prøv vallergan, et antihistamin (allergimedisin) med en sederende bivirkning. Om du ikke kjenner noen som har liggende så dra til legen i morgen og forklar at du sliter litt med nattesøvnen fortiden og gjerne vil prøve ut vallergan for det, Ingen problem å få dette hos lege da det ikke er vanedannende eller farlig og heller ikke har noe misbrukspotensiale.
Vis hele sitatet...
Skriver under, Vallergan er i mine øyne det eneste preparatet jeg føler det er forsvalig å bruke dersom man kutter ut cannabis.

Sitat av slim j Vis innlegg
Hey, takk for svar
Er det ikke litt rart å spørre om et spesifikt medisin? Bare lurer da jeg aldri har gjort lignende før
Vis hele sitatet...
Ikke rart i det hele tatt. Si til legen at du sliter med søvn, og har fått høre at Vallergan er et ikke vanedannende preparat som trygt kan skrives ut til de fleste.

Sitat av colakork Vis innlegg
Ikke subsidier heavydrugs/piller for hasjsuget. Pllllssssssssss.........
Vis hele sitatet...
Kan knapt kalle Vallergan et heavydrug.

Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Er ikke sikkert Seroquel/Quetiapine hjelper i det hele tatt. En av bivirkningene er at den kan gjøre folk trøtte, som med de fleste medisiner som inneholder antihistaminer.
Vis hele sitatet...
Vil understreke at Quetapin/Seroquel ikke er et antihistamin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med dagen etter det igjen da?
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde det en gang (jeg hadde da ikke drukket i ca 4 måneder). dagen etter var hangover'n så bad at jeg som sagt ikke hadde lyst på noe og begynte isteden utvikle nye gode vaner(løping, lesing, matlaging og movies)... disse styrte i stor grad dagene derpå BUILD THE HABIT
Sitat av Bardo Vis innlegg
Vil understreke at Quetapin/Seroquel ikke er et antihistamin.
Vis hele sitatet...
Er da fullstendig klar over det..
Leser du igjennom det jeg skrev en gang til så ser du også at jeg ikke sier seroquel inneholder antihistaminer men at det fungerer litt på samme måte med at en av bivirkningene er at det kan gjøre noen trøtte.
Sitat av flere enn en Vis innlegg
Jeg gjorde det en gang (jeg hadde da ikke drukket i ca 4 måneder). dagen etter var hangover'n så bad at jeg som sagt ikke hadde lyst på noe og begynte isteden utvikle nye gode vaner(løping, lesing, matlaging og movies)... disse styrte i stor grad dagene derpå BUILD THE HABIT
Vis hele sitatet...
Hos deg var det sånn. Mens nestemann kanskje oppdager at alkohol kurerer fyllesyken fullstendig. Og dermed er helvetet potensielt i gang
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Alkohol som innsovningsmiddel er litt meh, fordi selv små mengder alkohol forringer søvnen i stor grad.
ja du sover og ligger der, men du blir på ingen måte utvhvilt eller får noe i nærheten av normal søvn

https://lifehacker.com/nix-the-night...-yo-1740024287
Det er hasj, ikke noe tryllemedisin. Slutt å tenk på det, gjør noe fornuftig som holder skallen opptatt om dagene, så går det over etter 3-4 dager. En svett natt eller tre må du regne med, og kanskje man blir litt irritabel. Det tåler du.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan anbefale Magnesium kosttilskudd. Cannabis kan føre til magnesiummangel (1 2), som igjen fører til nedsatt oppmerksomhet, sløvhet, irritabilitet, urolighet og søvnmangel

(3).

Ta 100-300mg magnesium "etter middag" (4-6 timer før du legger deg) og du vil ha betydelig lettere for å sovne.
Vis hele sitatet...
Støttes. Gå for Magnesium Glycinate som har sederende virkning
Melatonin er noe som oppstår naturlig i hodet/kroppen, og som kan fungere helt greit for en del. Jeg anbefaler å i det minste prøver det, fordi terskelen for å skaffe det er så lav. Selv har jeg fått det (fungerte ikke mot min søvnproblematikk, men den er mer omfattende) fra legen, men hvis du kan kjøpe det i helsekost hadde jeg i hvert fall forsøkt det.