Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 757549
Jeg har røyka i over 1 år nå, og har ingen planer om å slutte. Å ta seg en joint etter trening, etter at man har sovet 2-3 timer etter skole/jobb, er helt fantastisk.

I ca. 3 måneder var jeg fortsatt i nybegynner stadiet, ble kjempe stein, ble trøtt og søvnig og var passe barnslig. Folk kommenterte dette og jeg skjønte egentlig ikke helt hva de mente.

Nå kan jeg røyke når som helst og hvor som helst, jeg blir fjern, men ikke fjern på den måten som før. Jeg kan røyke mange jointer, med mer weed/hasj i, uten å bli spesielt bombe. Sevlfølgelig hitter mornaen litt hardere en gang i blandt, men ikke veldig ofte. Merker også at jeg ikke er fjern lenge, er fjern i kanskje 15 minutter, også avtar det veldig.

Har prøvd alt, putte mer i en joint, mindre tobakk. Men ingenting hjelper noe særlig, og slik er det med gutta mine også.

Hvordan føler dere, dere når dere røyker? (til dere som har røyka lenge). Folk sier det hjelper med pause i 1-2 mnd. men okei, hvis jeg tar denne pausen, vil jeg regne med at det blir som vanlig igjen etter noen dager...

Hva føler dere ?
blir heller ikke rød i øynene eller slapp lenger, kjører fint bil uten noen problemer, har blitt stoppa MANGE ganger (bor på søndre-nordstrand - holmlia) så ja.. og det går helt fint.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Du har blitt innrøyket. Pause på 1-2 måneder er ikke dumt, gjerne lengre også. Jomfrustein slik som i førsten vil du dessverre aldri bli igjen.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Blir vandt med forskjellige typer hasj også, så ny type brunt eller grønt hjelper veldig.

Ellers så kan man røyke mindre noen dager og så lage en sterk en? Hjelper på.

Kan bytte røykemetode også. Bong i stedet for joint eller lignende.
Sist endret av Alphanio; 23. mai 2014 kl. 13:41.
Enten ta en pause, eventuelt skippe å røyke hver dag. Hvis du har flere kontakter, eventuelt at kontakten din har flere typer, kjøp litt av hver. Det er lett å bli innrøyket hvis man røyker det samme hver dag. Jeg har kuttet ut å røyke hver dag og blir temmelig panser når jeg røyker sammenlignet med før.

Rus og bilkjøring hører ikke sammen, selv om det er bedre enn å kjøre beruset på alkohol.
Merker det også, prøv å røyke mer på en gang. Det er også lurt å kjøpe en bong eller vaporizer, du vil merke stor forskjell fra jointen Det er også mye mer økonomisk, en joint skal vel ha 0,6-1g i, med bong trenger du alt fra 0,1-0,5.
Sist endret av 3li-G; 23. mai 2014 kl. 14:30.
Sitat av 3li-G Vis innlegg
Det er også mye mer økonomisk, en joint skal vel ha 0,6-1g i, med bong trenger du alt fra 0,1-0,5.
Vis hele sitatet...
Det er ingen fasit på det. Jeg har selv nytt joints med 0,2 gram og blitt fjern nok til det holder. Man kan heller ikke fortelle andre hvor mye dem trenger for å bli stein, siden dette er noe av det mest individuelle på denne kloden.

Det at man blir mer fjern av bong, en joint -med tanke på mengde røykt er jeg forøvrig enig med deg i. Merker det til og med på sigaretter. Tar du et stort drag hvert 30 sekund, istedet for 5 små fordelt på 30 sekunder vil du bli kjempesvimmel da du stumper røyken, selv om begge metodene tar like lang tid.
Sist endret av Relevant; 23. mai 2014 kl. 17:48.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har røkt i 15 år og bruker bare 0.2-0.3 i hver joint, som er mer enn nok, noen ganger stumper jeg den halveis og tar resten senere. Klart, det varierer jo på kvalitet, men det skal være relativt ræva hasj/cannabis om du må opp i et helt gram på en joint.

Jeg røyker ikke bong lengre, for jeg liker heller en sigende rus som jeg bygger opp sakte som varer lenge enn et slag i trynet som så sakte avtar. Toleransen min har vel gått ned og for sist jeg røkte bong holdt jeg på å spy. For sammenligning kunne jeg røyke flere "stapp" på bøtte (gravitybong) når jeg var yngre uten problemer.
Sist endret av Dodecha; 23. mai 2014 kl. 18:18.
Nå har jeg fått frøene i posten! så nå lurer jeg på hvilken metode som er best for å få de til å spire, er det å legge de i vannglass eller oppå vått papir?
Sist endret av Dodecha; 23. mai 2014 kl. 18:17. Grunn: det heter hvilken, "hvem" handler om personer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Nå har jeg fått frøene i posten! så nå lurer jeg på hvem metode som er best for å få de til å spire, er det å legge de i vannglass eller oppå vått papir?
Vis hele sitatet...
Vått papir over og under frøene på et lite fat, hold det fuktig til du ser at ting spirer.

Edit: Du trenger ikke et fat på toppen, la det stå romtemperert, aldri under 15 grader.
Må heller ikke stå i mørket, helt vanlig rombelysning er greit.
Sist endret av Dodecha; 23. mai 2014 kl. 18:57.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vått papir over og under frøene på et lite fat, hold det fuktig til du ser at ting spirer.
Vis hele sitatet...
ok, skal jeg ha et fat til på toppen også? hvor varmt bør det være? og skal de stå i mørket?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vått papir over og under frøene på et lite fat, hold det fuktig til du ser at ting spirer.

Edit: Du trenger ikke et fat på toppen, la det stå romtemperert, aldri under 15 grader.
Må heller ikke stå i mørket, helt vanlig rombelysning er greit.
Vis hele sitatet...
Virker som du har greie på det her. Kan man bare plante frøene på et fat med vått papir under og over, så vokser det og spirer? Har sett på en del tutorials på youtube, og de bruker avanserte UV-lamper, med aleminiumsfolie, og luftfukter. Dette er vel for å skape god kvalitet.

Da det kommer til selve spiringen av nugsa, vil jeg da trenge frø som er feminisert? Leste noe om det, at du ikke kan bare gro rene cannabisplanter. (Nei tenker ikke på hemp.)
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vått papir over og under frøene på et lite fat, hold det fuktig til du ser at ting spirer.

Edit: Du trenger ikke et fat på toppen, la det stå romtemperert, aldri under 15 grader.
Må heller ikke stå i mørket, helt vanlig rombelysning er greit.
Vis hele sitatet...
Haha, unnskyld for å være så pirkete, men det du sier er altså at det blir 'aller' best å ta dem i mørket? (men at det går i vanlig belysning og)

Skal jeg ta varmt eller kaldt vann?

Skal jeg bytte papir hver dag?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Relevant: Jepp, bare vått dopapir f.eks, jeg har brukt det og sånne bomullspads som damene bruker for å fjerne sminke med.

Lys og fuktighet er ikke noe problem når du skal få frøene til å spire, de er jo omfavnet av vått papir, med andre ord har de 100% fuktighet der de ligger. Fotosyntese foregår ikke i selve spiringen, i naturen hadde frøet ligget under jorden.
Det man gjør er at så fort de har spiret, så lager man en grop i jorden som er ca 2 cm dyp, legg frøet ned i gropen og sørg for at spiren stikker opp. Det som skjer er at spiren snur (den merker at lyset kommer ovenfra) og graver seg ned for å få feste, så vil den "vippe" opp frøet ut fra jorden, frøskallet vil dette av og to små runde blad kommer frem.

Nå derimot er luftfuktighet kjekt å ha, et lite terrarie, oppbevaringsboks i plast fra clas/biltema. Man må ikke ha en elektrisk luftfukter, man kan kjøpe en sprayflaske og sprute litt sånn at det er dråper rundt om i boksen med jevne mellomrom.

På lysfronten er det best med lysstofrør i stiklingsfasen, clas ohlson hadde noen armaturer for 2xT5 lystoffrør, men jeg finner det ikke nå på hjemmesiden deres. Det som er bedre med rør enn disse kompaktfluoriserende lyspærende er at lyset blir spredt over et større område. Det du må følge med på er fargen på lyset, det du finner i butikken er ofte merket f.eks 13W/829, det betyr at fargen er 2900K som er "varm hvit" noe som ikke fungerer bra for dyrking, vi må ha et rør/pære som heter 865 (6500K) som er et ganske hvitt lys, ofte brukes det i verksted etc. feks det her.

Feminiserte frø betyr at du er omtrent garantert at de er hunnplanter, hannplanter produserer lite til ingen virkestoffer.

zxcvbnm: Du overkompliserer dette, sleng frøene på noe vått papir på et fat, glem de noen dager og vips har du spirer, det er ikke kvantefysikk vi driver med.
Sist endret av Dodecha; 23. mai 2014 kl. 20:39.
Tar du noen pauser overhodet? Jeg merker at bare 1-2 uker har mye å si.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå har cannabisplanten min blitt en-to cm og jeg har nettopp flytta den litt ut i solen og tenkte at den kunne være der ute i hele dag før jeg tar den inn for kvelden. Er det bra for en så liten plante å være i sola eller burde jeg vente til den blir litt større? Det er ganske varmt ute og den står midt i sola
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sol er fint for planten, men de har godt av et stabilt klima når de er ganske små, de er sensitive til temperaturendringer/fuktighet etc. Det beste er å ha de i et terrarie etc der du har jevn fuktighet og enten lys hele tiden eller 18 timer på og 6 timer av.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Sol er fint for planten, men de har godt av et stabilt klima når de er ganske små, de er sensitive til temperaturendringer/fuktighet etc. Det beste er å ha de i et terrarie etc der du har jevn fuktighet og enten lys hele tiden eller 18 timer på og 6 timer av.
Vis hele sitatet...
Når du nevnte terrarie kom jeg på at jeg har jo et akvarium liggende, jeg vet ikke hvor sterkt eller hva slags lys det er i det, men tror du det vil funke?

Ser at det står "230v og 50hz" på lysgreia som er i akvariet, vis det hjelper?
Sist endret av zxcvbnm; 1. juni 2014 kl. 18:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
230V 50Hz er bare hva slags nettstrøm armaturet tåler, det sier ingenting om pæra. Jeg er ikke sikker på hva slags lys akvarier bruker men du burde ha lys som 6500k farge som jeg sa i et av de forrige postene mine i denne tråden.
Hvor mange uker tar det før man kan se om det er jente eller gutt?
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Hvor mange uker tar det før man kan se om det er jente eller gutt?
Vis hele sitatet...
Tar vel 1-3 uker før du kan se det. Hun-plantene får små hvite hår langs stilken etter et par uker, og det gjør ikke han- plantene. Han plantene har dessuten små pollen-sekker som ser ut som mini-bananer kanskje. Det har ikke hun- planten. Du kan også finne hermafroditter. Dette er en snål blanding av han og hun.

http://www.ilovegrowingmarijuana.com/wp-content/uploads/2013/02/how-tell-difference-male-female-marijuana-plant.jpg

Og Hemafroditt- plante:
http://www.autoflowering-cannabis.com/wp-content/uploads/2011/08/hermaphrodite-cannabis.jpg
Sist endret av Relevant; 8. juni 2014 kl. 13:56.
Hvordan er cannabis når en sørger? Vil faren for å bli avhengig større? Vil det forverre?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvordan er cannabis når en sørger? Vil faren for å bli avhengig større? Vil det forverre?
Vis hele sitatet...
For min del var dette som å pisse i buksa for å holde varmen mtp. på bearbeiding av sorgen.
Noen andre som har erfaringer? Hehe

Er det verdt det knask?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Noen andre som har erfaringer? Hehe

Er det verdt det knask?
Vis hele sitatet...
Tja.. Om du er kald og det er vinter, er det verdt å pisse i buksa for å holde varmen?

For min del, så orka jeg ikke røyke under depresjon. Jeg klarte ikke tenke, eller løse noen av mine psykiske problemer mens jeg var fjern.
Jeg tror det er fryktelig individuelt egentlig. For min del hjelper cannabis veldig godt mot depresjon, men i veldig små doser. Røyker jeg en stor tykk joint later det til å forverre problemet.
Sist endret av Detectable; 8. juni 2014 kl. 21:28.
Jeg målte cannabisen nå og den var 12cm, potta er også 12cm, er det på tide å potte om?

Det er forresten en dvergtype..

Jeg leste et sted at rota er like stor som selve planten er. Burde jeg da flytte over?
Sist endret av zxcvbnm; 15. juni 2014 kl. 00:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
http://www.rollitup.org/attachments/2014-06-15-17-27-55-jpg-jpg.3180257/ ser den grei ut?
Bildet funker ikke.

Rollitup - Error
You must be logged-in to do that.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Snilepisk; 15. juni 2014 kl. 19:49. Grunn: La til quote
http://tinypic.com/view.php?pic=hs8jr4&s=8#.U57RQPl_vGR

kan man forresten kjøpe gjødsel / næring på plantasjen? Hvem er bra da?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
http://tinypic.com/view.php?pic=hs8jr4&s=8#.U57RQPl_vGR

kan man forresten kjøpe gjødsel / næring på plantasjen? Hvem er bra da?
Vis hele sitatet...
Nei, gjødsel fra plantasjen feil forhold av næringsstoffer, næring har ofte N-P-K verdier (Natrium Fosfor Kalium) og den vanlige plantenæringen har feil forhold av disse stoffene for cannabis.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nei, gjødsel fra plantasjen feil forhold av næringsstoffer, næring har ofte N-P-K verdier (Natrium Fosfor Kalium) og den vanlige plantenæringen har feil forhold av disse stoffene for cannabis.
Vis hele sitatet...
Hvor er det best å kjøpe gjødsel da? Og er det lovlig å kjøpe/innføre det?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
"Best" er relativt, det er de samme varene alle selger, det er ingen restriksjoner på denne typen plantenæring.

Her er en nettbutikk, kjøp bio grow og bio bloom og så kan man følge disse næringsskjemaene sånn ca: http://www.thctalk.com/cannabis-foru...-Feeding-Chart

Og sist men ikke minst, les dyrkehåndboken det er mye å lære fra den, les den godt!
Sist endret av Dodecha; 16. juni 2014 kl. 14:11.
Hm, tror dere denne dingsen vil fungere?

Ex-RCMP officer co-invents marijuana breathalyzer

Hva er bese måten å lage weed brownies på? Tok weed (ikke hasj), malte det og lot det steike i smørret i 20 min før det ble helt brunt. Effekten av kaken var veldig svak. Må man ha mye mer i kake enn når man røyker?
Er det mulig å sende cannabis i posten innenlands? Om man tar et par gram i en plaspose, pakker posen i et kondom, legger det i en snusboks, eller noe som kanskje passer i en konvolutt?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Er det mulig å sende cannabis i posten innenlands? Om man tar et par gram i en plaspose, pakker posen i et kondom, legger det i en snusboks, eller noe som kanskje passer i en konvolutt?
Vis hele sitatet...
Null problem, selv om du burde vakumpakke det om det er snakk om weed.
Noen som kan si om det er noen distinkte forskjeller mellom for mye nitrogen og for lite nitrogen for en plante?

De har noen blader (15-20% ish) som henger litt ytterst, samt er litt krøllete i lengden.

Noen blad-stammer(?) blandt de nederste var helt tørre, men ser ikke ut som det gjelder noen av bladene lengre opp mot lyset.

Prøvde å søke litt opp på nett, men tegnene på for mye, og for lite nitrogen virket ganske like. Vil ikke gjøre problemet verre om det dreier seg om dette.

Tror ikke de er overvannet eller undervannet.

Er ca midt mellom grofasen og blomstringsfasen, de fikk 12/12 lys ca 4-5 dager siden.

Er Northern Lights.
Det ene bladet i det andre bladsettet (av cannabisbladene) har delt seg opp, hvorfor skjer det?

http://oi57.tinypic.com/2ry4nxf.jpg

Kan legge inn flere viss det syns for dårlig..
Sist endret av zxcvbnm; 20. juni 2014 kl. 13:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vi er 3 (kanskje 4) gutter som skal lage weed-brownies. Vi har _mye_ weed, men er litt usikker på hvor mye vi skal tilsette i kaka. Vi er alle erfarne og har røyka mye tidligere. Det er også god weed. Tenkte kanskje rundt 3-4g
Sitat av roundpotato Vis innlegg
Vi er 3 (kanskje 4) gutter som skal lage weed-brownies. Vi har _mye_ weed, men er litt usikker på hvor mye vi skal tilsette i kaka. Vi er alle erfarne og har røyka mye tidligere. Det er også god weed. Tenkte kanskje rundt 3-4g
Vis hele sitatet...
1 gram per person høres ikke så dumt ut
Kan bli mye for noen
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Det ene bladet i det andre bladsettet (av cannabisbladene) har delt seg opp, hvorfor skjer det?

Kan legge inn flere viss det syns for dårlig..
Vis hele sitatet...
I alle organismer kan det skje små feil, små uvanligheter i vekst, ingenting å bekymre seg over. Om det er noe du vil lese på så er vel fenotyper, celledeling og mutasjoner relevante tema å se på.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Er det for sent for utegrow i år?
Hadde noen frø liggende, så jeg planta ~30 stykker i hagen for å se om det ville bli noe. Nå som det faktisk er noe fikk jeg lyst til å investere litt tid og arbeid i det, kanskje jeg sparer en del 500-lapper i løpet av høsten.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Er det for sent for utegrow i år?
Hadde noen frø liggende, så jeg planta ~30 stykker i hagen for å se om det ville bli noe. Nå som det faktisk er noe fikk jeg lyst til å investere litt tid og arbeid i det, kanskje jeg sparer en del 500-lapper i løpet av høsten.
Vis hele sitatet...
Nei, om sommeren holder seg på det varme. Om det fortsetter i sporet det holder på nå er det ikke godt å si. Jeg har min i drivhus og den får fortsatt symptomer på at det er litt for kaldt på kvelden.

Når du uansett har plantet dem, ville jeg brukt litt tid på å stelle med dem.
Om ikke annet er du klokere til neste år.
Den har begynt å få buds!!

http://oi57.tinypic.com/154abn8.jpg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trenger litt hjelp her!
det begynte å vokse litt her for 1-2 måneder siden. ett frø jeg fikk tak i å planta for lenge siden.
da jeg så det begynte jeg bare å vannet smått nå er den gigantisk...så lurer på om det er det jeg tror det er som vokser her..å om det eventuelt er hunn plante eller hann plante. jeg klarer ikke se det selvom jeg vet hva man skal se etter..trenger ekspert hjelp!.
det har vært krystaller på den tidlgiere da den var mye mindre, tidlig i vokse fasen.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Cannabisblader er nærmest blitt ikoniske de siste ~60 årene. De ser ut som dette:
http://thedailyblog.co.nz/wp-content...leaf-80682.jpg

Så nei, det du har er ikke cannabis. I tillegg ville en cannabisplante på det stadiet luktet ganske sterkt.

Edit: Mitt beste gjett er at du har Skvallerkål, men jeg har ikke peiling.
Sist endret av PerPerPerPer; 16. juli 2014 kl. 22:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Aight aight
Takk for svar!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tenkte dere cannbisinteresserte ville like dette paperet fra journalen "Biochemical Pharmacology": CANNABINOIDS INCREASE LUNG CANCER CELL LYSIS BY LYMPHOKINE-ACTIVATED KILLER CELLS VIA UPREGULATION OF ICAM-1

These findings provide proof for a novel antitumorigenic mechanism of cannabinoids.
Vis hele sitatet...
Still, jeg tviler på at å røyke THC hjelper mot lungekreft... THC i kake elns. derimot...

Blir interessant å se utviklingen fremover, håper denne planten kan brukes som en del av kreftbehandlingen i fremtiden. Medisinene som brukes i kreftbehandlingen i dag (Kjemoterapi) er noe destruktiv på kroppen imo.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sliter med sovevansker etter jeg har røyka, virker nesten som jeg har mild søvnparalyse, røyker grønn sativa. Er det bare placebo eller er det noe som kan skje etter man har kost seg litt?