Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3526
hei med freaks som tittelen sier,hvordan koble E40 sokkel?
har en 400w balast, trur det er denne(eller veldig lik)http://www.professionalgrow.se/

og jeg vet ikke helt hvor i sokkelen jeg skal skru kablene fast(vet jo hvor på sokkelen men ikke hvilken ledning som skal hvor).det er en standard e40 sokkel i porselen.
okei,vil det si der bunn av pæra treffer ?
Sitat av bronsky Vis innlegg
Den brune, altså jord, skal i midten.
Vis hele sitatet...
Jaha?

Jord er grønn med gul stripe. Det er vanligvis ikke jording på slike sokler..

Blå skal på N og brun/svart skal på L.
Sist endret av Leiha; 2. september 2011 kl. 16:16.
Kan du ta et forklarende bilde, eller fortelle nøyaktig hvilken lampe du har?

Jord (grønn/gul) skal på jord. De 2 andre (brun og blå normalt) kan du plassere på hvilken du vil =)
deter bare en sokkel som er skrudd fast på reflektor.den har 2 synlige innanger. skal jeg da feste blå og brun i inngangene?(den ene går til bunn av pæra og den andre på siden av pære) og regner med at det ikke er noe gjording.
Helt korrekt.
Jord dropper du bare å feste da =)
Jøss, en 400W HPS uten jording... Ville vært noe skeptisk..Kjedelig å ikke ha jording på lamper som henger i et rom hvor fuktighet skal ligge mellom 80 til 40%...

Er det jord i ballasten?
Sist endret av Zarathustra; 2. september 2011 kl. 18:06.
Om sokkelen er i plastikk, hvilken funksjon vil jordingen ha? INGEN.

Forøvrig spiller det egentlig ingen rolle hvilken av den brune og den blå du kobler til i hvilket av de to hullene.
da vardet fikksa den blå på bunn og brune på siden(sikker det samme)og jordingen skulle på festebraketten til sokkelen og reflektoren. og zarathustra: luftfuktigheten skal ligge mellom 50 og 70

men balasten jeg har står det at det er til hps lamper. noen som vet om jeg kan bruke mh lamper i den? va er forskjellen egentlig? skjønner at det er to forskjellige ting, men en pære er jo en pære?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av nemo90 Vis innlegg
da vardet fikksa den blå på bunn og brune på siden(sikker det samme)og jordingen skulle på festebraketten til sokkelen og reflektoren. og zarathustra: luftfuktigheten skal ligge mellom 50 og 70

men balasten jeg har står det at det er til hps lamper. noen som vet om jeg kan bruke mh lamper i den? va er forskjellen egentlig? skjønner at det er to forskjellige ting, men en pære er jo en pære?
Vis hele sitatet...
Nei og nei, luftfuktigheten skal være helt oppi 90% når man setter stiklinger for så å gradvis gå nedover til 40% rett før høst..For optimal vekst da....

MH pære og HPS pære er to forskjellige pærer i den forstand at de gir helt forskjellig lys, altså farger. Og Cannabisplanten bruker forskjellig lys på forskjellige stadier... MH er mest blått spekter, noe som etterligner våren, HPS er mer fra det røde spekteret og dermed etterligner høsten..
=)