Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 479
Anonym bruker
"Blå Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen her inne som driver med det?

Hvordan blir man egentlig tatovør i Norge?
Tattoo miljøet må være det værste jeg har sett når det kommer til gatekeeping.

Jeg kunne godt tenke meg å starte opp, hovedsakelig ved å tatovere meg selv, og litt bekjente. Ikke for å tjene penger, men som en hobby. Var så vidt borti det for en del år siden, men alt sv utstyr ble stjålet i ett innbrudd.

Så.. hvis noen her inne har noen tips og erfaringer å dele så hadde jeg satt stor pris på det

Lurer på å kjøpe meg en wireless maskin til rundt 1000-2000kr fra Kina, men jeg blir helt lost når det kommer til cartridges og alt dette her. Jeg brukte old school coil maskiner før, men kunne tenke meg å prøve dette litt mer moderne utstyret, men jeg sliter med å koble ting helt sammen.

Hørte at farge tatoveringer er blitt vanskelig å utføre nå etter en ban som tredde i kraft i år der to hovedfarger ble ulovlige. Dette var grønn og blå som man fant i nesten alle andre farger også, og at det ikke finnes noe godt alternativ for øyeblikket.. hmm hmm..

Kunne det vært en ide med ett underforum for tattoos her inne kanskje? Eller hvor passer denne tråden best? Vi har jo ett for graffiti og street art her inne, DIY også.

Takk for tilbakemeldinger, ble en del spørsmål og litt rotete post
lær deg selv å tegne og tattover forskjellige stiler. Hør med et studio om de vil ta deg inn som lærling første periode.
Skulle ha kjøpt tynnribbe på tilbud, som bonus får man jo fryseren full av mat også, da kan man trene på tatoveringer uten at det går uttover en stakkar som skal gå med det blekket resten av livet