Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 22346
Jeg har en 4-sifferet kodelås, men kan dessverre ikke koden.
Jeg har den fysisk hjemme hos meg, og prøver derfor å få den opp.

Har prøvd å sjekke ut hvilke tall som får koden til å bli litt løsere, men det virket ikke spesielt bra.

Holder også på med å prøve alle tall-kombinasjonene, men det tar ganske lang tid ettersom det er ti tusen forskjellige kombinasjoner.


Noen tips på hvordan man kan få tak i koden lettest mulig?
0000 - 0001 - 0002 - 0003 - 0004.. Ja, du tar hinte mitt.
Hva slags lås er det?
Merke, modell type lås osv.
All in!
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Hva slags lås er det?
Merke, modell type lås osv.
Vis hele sitatet...
På låsen står følgende:

"MOVE N STORE" og "HARDENED"

Ikke så utrolig masse med andre ord.
Hvis det er en billig/dårlig lås går det an å legge litt press på den og sitte å fikle med den til den spretter opp.. Har prøvd dette noen ganger med hell. Har åpnet mange kodelåser til sykkel på denne måten. Åpner de som regel på under 10 minutter.
http://smutthull.net/wp-content/uploads/2009/12/tang.jpeg

Gogo hvis oppdraget er å få opp låsen fordi den låser inne noe du skal ha tak i. En ny kodelås koser omlag 50,- på biltema eller på nærmeste matbutikk.

Ellers, hvis det kun er koden som skal opp er det vel kun som nevnt over her; 0000, 0001, 0002, 0003
Sist endret av dead_rat6; 27. januar 2012 kl. 16:51.
Sitat av Echodius Vis innlegg
På låsen står følgende:

"MOVE N STORE" og "HARDENED"

Ikke så utrolig masse med andre ord.
Vis hele sitatet...
Er det en hengelås?
Sykkellås?

Start med nummeret som er nærmest åpningen; 1, 2, 3, etc.

For hvert nummer du endrer prøver du å åpne låsen.

De fleste låser jeg har testet dette med har låsen "gitt etter" slik at jeg enkelt kunne finne koden uten å teste 9999 kombinasjoner.
All in!
Trådstarter
Dette er låsen:
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Man klarer uansett å åpne den på 10 minutter om det er 4 siffer kun, bare å begynne på 0001, du klarer nok fint 2-3 koder iløpet av sekundet, kanskje enda raskere om du smører koderullene litt.
Aj, den der må mest sannsynlig presses ned og trekkes opp igjen for hvert forsøk.. Lykke til, ha en god helg.
Jeg måtte begynne på 0000, da jeg glemte koden på låsen på skapet mitt på skola.
Jeg begynte på 1000, også var koden 0013.. følte meg passe dum da jeg hadde gått fra 1000 til 9999 også var det 0013..
Har du plass til shims mellom låsebøylen og selve låsen?
Hvis ja, prøv dette først.

Guide for hvordan man lager og bruker shims: http://www.youtube.com/watch?v=KYIXPZeXmsA
Hvis du skal prøve alle kombinasjonene systematisk så bør du gjøre det sakte og ordentlig. På ungdomsskolen prøvde jeg dette på noen sitt skap, gikk gjennom alle kodene men den åpnet seg ikke.. :/
Eller så kan du bare banke på låsen til den gir etter.
eller bruke metallsag?
Jeg vil tro at det lønner seg å kjøpe en ny lås, hvis ikke du har ett spesiellt forhold til den. Timene du kommer til å bruke på å åpne den, hvis du skal gå systematisk til verks kunne du brukt på ekstraarbeid eller pante tommflasker, og du ville hatt råd til ny. Så alt i alt er det mer økonomisk å kjøpe ny.

Livet er kort
Finner ikke ut hvordan man skal gå systematisk til verks på en såkalt "multiple-dial lock", men hvis det gikk i dass med shimmingen kan du alltids prøve dette også: http://www.youtube.com/watch?v=jCz3_ladHNM
Tang?

Metallsag?
er jo bare å lytte mens du snurrer sakte, du hører godt ett klikk, så start på neste
All in!
Trådstarter
Sitat av arnekjell Vis innlegg
er jo bare å lytte mens du snurrer sakte, du hører godt ett klikk, så start på neste
Vis hele sitatet...
Har prøvd dette, men hører ikke noen klikk.
Dvs. låsen klikker hver gang, men hører ingen klikk som er forskjellig.

Knask: kunne du forklart hvordan jeg utfører shimmimg på låsen?
Skal jeg bare stikke enden inn ved siden av en av tallene?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Har prøvd dette, men hører ikke noen klikk.
Dvs. låsen klikker hver gang, men hører ingen klikk som er forskjellig.

Knask: kunne du forklart hvordan jeg utfører shimmimg på låsen?
Skal jeg bare stikke enden inn ved siden av en av tallene?
Vis hele sitatet...
Har du sett videoen?
All in!
Trådstarter
Sitat av Executer Vis innlegg
Har du sett videoen?
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg, men jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skal bruke den på min type lås.


Har også prøvd å dirke den i ett kvarter nå, får det virkelig ikke til..
du hører det klikker mere en vanlig.., har låst opp mange på den måtte, dra hjulet sakte rundt så kan du tilogmed kjenne litt motstand når klikket kommer...
All in!
Trådstarter
Sitat av arnekjell Vis innlegg
du hører det klikker mere en vanlig.., har låst opp mange på den måtte, dra hjulet sakte rundt så kan du tilogmed kjenne litt motstand når klikket kommer...
Vis hele sitatet...
Problemet er at det er motstand flere enn ett sted.
Klarer heller ikke å skille lydene fra hverandre ettersom det virker som alle har forskjellige lyder. (noe de helt sikkert ikke har...)
Kan du ikke bare bruke tang?
All in!
Trådstarter
Sitat av SwagSir Vis innlegg
Kan du ikke bare bruke tang?
Vis hele sitatet...
Den skal åpnes uskadd, har et veddemål med min far.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Den skal åpnes uskadd, har et veddemål med min far.
Vis hele sitatet...
Prøve 1 og 1 tall er nok den beste måten.
Har åpnet mange sykkel låser på den måten.
vel har du lagt øret inntil låsen ? skru rundt veldig sagte, du er bare nødt til å merke forskjell
All in!
Trådstarter
Sitat av arnekjell Vis innlegg
vel har du lagt øret inntil låsen ? skru rundt veldig sagte, du er bare nødt til å merke forskjell
Vis hele sitatet...
Har prøvd dette, men hører virkelig ikke hvilket tall som lager en annen lyd.
Har prøvd kombinasjons metoden en stund nå, og er på 2400. Begynte på 0000, så det går nok fint, er ferdig imorgen eller i over-imorgen.