Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1817
Hei, jeg spiller nettpoker og er under 18 år.
Jeg har overført 200 kroner før, og etter det, trenger man bare å sende skjermbilde av overføringen, så kan de forhåndskreditere. Derfor overførte jeg 300 kroner, så forhåndskrediterte de. Det som er, pengene overføres ikke før kl. 12, altså om 10 timer fra nå. Jeg kan avbryte overføringen, og jeg lurte på da.

Kommer det til å bli masse kødd ut av det?
Er det ikke de som er pliktige til å se om jeg er 18 år?
Er det 18års aldersgrense på pokeren?

Er ikke i alle land de har det, noen få steder så har de 16år som aldersgrense.
Fenger på sikt
Trådstarter
Ja, det er 18 års grense. Nordicbet forresten.
Og jeg overførte med nettbank
Sist endret av Hater_mordin; 15. august 2007 kl. 02:14.
Errr... Siden du har nettbank, så tror jeg de regner med at du er 18+
Siden man normalt sett ikke har nettbank før man er 18...

Det værste som kan skje er vel at de nekter deg penga tilbake?!?
- Eller?..
Sist endret av GothQueen; 15. august 2007 kl. 02:16.
Fenger på sikt
Trådstarter
Det som er, er at jeg kan avbryte overføringen på nettbanken...
Det er var forsåvidt ikke noe problem å få nettbank når jeg var 13 (DnBNOR). Hvis du absolutt tror det er verdt et forsøk, så må du jo bare gjøre det. Dersom de tar det opp kan du bare si at du må ha klikket feil eller noe, for så å betale dem.
Du kommer nok til å få en purring.
Er det 18års grense så har du antageligvis bekreftet det
ved å godta avtalevilkårene, og krysset av en boks, evt skrevet feil fødselsdato.

Hvis du da ikke overholder avtalen kan de anmelde deg for dokumentforfalskning, noe som er tatt opp mange ganger på forumet før.
Sist endret av korzac; 15. august 2007 kl. 02:22.
Hva ønsker du å oppnå? Utsette betalingen din noen dager? Et så kjent pokersted som NordicBet kommer aldri til å la deg gamble med deres penger.. Syns opplegget virker idiotisk - tror du ikke de har vært ute for wiseguys som deg før?
Fenger på sikt
Trådstarter
Sitat av Coldfire
Hva ønsker du å oppnå? Utsette betalingen din noen dager? Et så kjent pokersted som NordicBet kommer aldri til å la deg gamble med deres penger.. Syns opplegget virker idiotisk - tror du ikke de har vært ute for wiseguys som deg før?
Vis hele sitatet...
eller avbryte... og jo, de forhåndskrediterer, så jeg kunne godt ha faket et skjermbildet med 1,500 kroner bare jeg hadde overført 5kroner en gang fra før av..
Hva faen skal det være godt for å avbryte overføringen? Du får aldri i livet utbetalt evt gevinst eller penger på pokerkonto da. Du vil bare få masse pes, null moro, null penger. Hvor dum er du?

Hvis du absolutt skal drive med slik bs hvorfor ikke bare spille poker med playmoney?
Fenger på sikt
Trådstarter
Hallo, jeg har spilt bort pengene, men jeg har de stadig på _bankkontoen_ min. Jeg sendte skjermbilde av overføringen på bankkontoen, og de går ikke over med en gang. Derfor kan jeg avbryte, og ikke være 300 kroner fattigere, men jeg lurer på konsekvensene
Seriøst, du er dum.

Sitat av korzac
Hvis du da ikke overholder avtalen kan de anmelde deg for dokumentforfalskning, noe som er tatt opp mange ganger på forumet før.
Vis hele sitatet...
Nå er du bare enda dummere ^^
Fenger på sikt
Trådstarter
Sitat av Forconin
Nå er du bare enda dummere ^^
Vis hele sitatet...
Hva mener du?
Vel, du sletta meldingen du skrev. Men kan jo godt poste en kopi av den hvis noen er interresert.

Du linket til denne paragrafen hos lovdata:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...=straffeloven&

Sitat av lovdata
§ 247. Den som i ord eller handling optrer på en måte som er egnet til å skade en annens gode navn og rykte eller til å utsette ham for hat, ringeakt eller tap av den for hans stilling eller næring fornødne tillit, eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år. Er ærekrenkelsen forøvet i trykt skrift eller i kringkastingssending eller ellers under særdeles skjerpende omstendigheter, kan fengsel inntil 2 år anvendes.
Vis hele sitatet...
Du har herved nådd et nytt nivå av dumhet ved å slette din egen post for å skjule din dummhet. Gratulerer!

Edit: Bilde av din post:

Sist endret av Forconin; 15. august 2007 kl. 02:49.
Sier vel seg selv. Virker ikke logisk at NordicBet bare vil ignorere at du avbryter overførselen. Er en grunn til at de har systemet med forhåndskreditering ennå.

Tror forresten det er flere enn deg som har prøvd ut denne metoden, så hadde det bare vært så enkelt hadde de vært konkurs nå.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Minner meg på at en barndomskompis av meg er Serveransvarlig for Nordicbet
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
De vil jo uansett kreve deg for pengene til slutt uansett, jeg støtter Forconin i spørsmålet "Er du dum?"
De tror du er over 18 - For du kan i følge loven ikke stifte gjeld, eller krite som mindreårig.
Enten har du oppgitt falsk personalia, eller så er det en svakhet en eller annen plass. Har ikke sjekket ut sidene deres.

Uansett - De kan purre på deg, evnt gjøre inkassosak ut av det - så lenge du står oppført som en 18åring, eller rett å slett anmelde deg for dokufalsk.

En ting er i allefall sikkert; du mister muligheten til å få forhåndskreditt der ved en senere anledning.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Du har spilt bort pengene, men nå angrer du og vil ha de tilbake? Det er en grunn til at det er 18års grense. Og en ting til, aldri spill mere enn du har råd til.
Ikke driv å svindle dem... Lær deg poker, vinn, og ta ut pengene på ærlig vis
Sitat av SteInMetz
Du har spilt bort pengene, men nå angrer du og vil ha de tilbake? Det er en grunn til at det er 18års grense. Og en ting til, aldri spill mere enn du har råd til.
Vis hele sitatet...
Herregud, følg nå med før du poster en post da mann.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av milo9000
Herregud, følg nå med før du poster en post da mann.
Vis hele sitatet...
Sitat av Hater_mordin
Hallo, jeg har spilt bort pengene, men jeg har de stadig på _bankkontoen_ min. Jeg sendte skjermbilde av overføringen på bankkontoen, og de går ikke over med en gang. Derfor kan jeg avbryte, og ikke være 300 kroner fattigere, men jeg lurer på konsekvensene
Vis hele sitatet...
Vil si min post er mere grunnlagt enn din post. Enkelt og greit, han har spilt bort noen penger han egentlig kunne trengt til noe annet, og derfor har han ikke lyst til å la overføringen gå igjennom.
Det er akkurat samme som om jeg skal kjøpe sykkelen din, forhåndsbetaler via nettbank, sender deg screenshot, kommer og henter sykkelen og kansellerer betalingen i nettbanken. Har jeg da stjålet sykkelen din? Ja det har jeg.
Sitat av SteInMetz
Vil si min post er mere grunnlagt enn din post. Enkelt og greit, han har spilt bort noen penger han egentlig kunne trengt til noe annet, og derfor har han ikke lyst til å la overføringen gå igjennom.
Det er akkurat samme som om jeg skal kjøpe sykkelen din, forhåndsbetaler via nettbank, sender deg screenshot, kommer og henter sykkelen og kansellerer betalingen i nettbanken. Har jeg da stjålet sykkelen din? Ja det har jeg.
Vis hele sitatet...
Beklager misforståelsen. Jeg tror hverken det kommer av dine eller mine poster, heller av at trådstarter poster utallige poster i sin egen tråd fordi han fortsetter å gjøre dumme ting. Bare så det er sagt, så er jeg glad jeg ikke er i hans situasjon akkurat nå.
Nå er jo det svært usannsynlig, men viss du prøver å registrere en ny bruker på siden, og går igjennom alle avtalevilkår o.l. som du må kvittere for å ha lest, og ikke finner noen plass det står at må være 18 år, kan du gjøre som du har planlagt. Da har de ingenting de skulle ha sagt.
Dokumentfalsk er det neppe å juge på alderen, men selv om poker er ulovlig i Norge, vil det være straffbart bedrageri å forsøke å lure til seg midler en ikke har krav på - dette gjelder også ved bruk av IKT, og den kriminelle lavalder er 16.

Selv om Snuten nepp knakker på døren av denne saken alene, synes det som en særdeles stupid måte å starte en kriminell løpebane på!