Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  138 37864
Noen kamerater av meg som røyker endel sliter med det velkjente problemet blodskutte, røde øyne. For å slippe denne plagen benytter de seg av et produkt som heter "Clear eyes". De sier at dette produktet er svert vanskelig å skaffe fordi det er forbudt å selge det i Norge.

Er dette korrekt?
Isåfall, hvorfor?

Syntes dette hører hjemme i kategorien rusmidler fordi det strengt tatt dreier seg om et rusmiddelrelatert problem.
tror det er ulovlig, men de selger det under disk på diverse headshops.
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
Vet det selges under disk.
Det jeg lurer mest på er hvorfor det er ulovlig??

Takk for svar anyway.
Fordi det visstnok er et legemiddel, som ikke er bra for øynene hvis man ikke trenger det, har jeg hørt. (nyhetene på TV)
FBI på NRK hadde en sak på dette for noen måneder siden ang. salg under disk og det ble veldig baluba. Så hvis du får tak i ClearEyes nå må du nok lete litt.

Grunnen til at det er forbudt er at det inneholder stoffer som kan være skadelig for øyet. I USA har det ført til blindhet hos enkelte, og det er ikke forska nok på det i Norge enda.
..... Mente at de sa på nrk at de solgte det "under" disken på H&M ? Hvis ikke, div. norske nettbutikker, eventuelt scorpius seff
Nettbutikker er nok beste måten å få tak i ja, men sålenge de røyker samme greiene så skal nok problemet gå bort etter hvert.. Har de røyka lenge? Grunnen til røde øyne er vel mest at man er nybegynner eller røyker annen type hasj enn det man pleier (sativa, indica osv).
Jeg tror jeg får røde øyne fordi jeg GLEMMER Å BLINKE... Helt sinnsykt... :P
disse blodskytte øynene forsvinner vel etter en stund, er det vits å riskere synet da?
Manglende dokumentasjon på produktet var en av grunnene til at det ble ulovlig, samt at det var blitt funnet et legemiddel i det.
Overdreven bruk kan sikkert være skadelig, men ellers tror jeg det er helt ok så lenge det brukes med måte

Er noe som heter "Clear Eyes" også er det noe som heter "Eye lite".
Sistnevnte selges fremdeles på diverse parfymerier, bl.a på en del esthetique butikker.
Ellers har jeg sett et lignende produkt, som jeg tror er lovlig, men kan ikke huske det het.
King of Spooning
Acidous's Avatar
De aller fleste ting som virker positivt/forbedrende på kroppen virker negativt når du bruker det for mye eller i det hele tatt...
Kan ikke unngå ettereffekter ved mye bruke uansett...
Hoho, pappaen min har det i skuffen på badet vårt Hvis ikke så var det broren min som glemte det igjen sist da han var her.

Har hørt at de har begynt å selge det på apoteker nå (er ikke sikker og de solgte det visstnok på H&M før (?) som tidligere nevnt her.
Sist endret av PNuT; 11. januar 2004 kl. 01:08.
eg va sikker på at de solgte det på parfymeri og optikere eg,
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
Det har vel egentlig ikke noe å si om man røyker det samme eller forskjellige greier over lengre tid?? tror det er en myte.

Det om de er nybegynnere er vel også litt feil. Jeg synes det er de mest drevne hasjrøykerne som har de rødeste øynene.
Clear Eyes kan som oftest skaffes i enhver headshop, og er i bunn og grunn genialt.
Men det er ikke det at det er farlig, men at hvis du bruker det for mye, vil den magiske effekten bli borte.
Så bruk din Clear Eyes rasjonelt.
Dessuten, man blir ikke så forferdelig rød i øynene av hasj, det er cannabis som virkelig får deg til å se ut som lucifer :P
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
har røyket hardt en del år nå, lider fortsatt av vampyr-øyne.
Jurupari: og med cannabis mener du?... Hasj kommer jo ifra Cannabis planten, samme gjør Marijuana.
Ihvertfall på meg selv så blir jeg ikke rød i øynene før etter en del røyking samme kveld, blir ikke rød med en gang.. men det er vel individuelt.
En kompis av meg brukte noen øyedråper som moren brukte. Funka visst like bra som cleareyes de.

Jurupari; hasj og kannabis er vel egenlig det samme ;p
▼ ... noen uker senere ... ▼
clear eyes er lovlig igjen. du får det på apoteker og sånt reseptfritt. men det heter ikke clear eyes. husker ikke hva det heter. men kjenner noen som har kjøpt det der, det er egentlig mot folk som har pollen allergi.. så tror man kan gå å spørre på apoteket etter noe mot rødsprengte øyne fordi man reagerer på pollen og blir veldig irritert i øynene. iallefall det kameraten min gjorde
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg vet dette er en gammel tråd,men jeg har nok det problemet at jeg blir rød i øynene.Ble det lovelig igjen?Jeg lurte bare på om noen har prøvd Clear Eyes og om det funker?
Jeg har brukt clear eyes med gode resultater.


Og selv om tråden er gammel vil jeg bare nevne noe fort her, grunnen til at du blir rød i øynene er fordi trykket senkes i øynene når du røyker. Det er derfor de med grønn (...eller grå?) stær kan bruke hasj/marihuana til å holde det i sjakk, da grønn stær gjør deg blind ved å øke trykket i øyet. Mener jeg å ha lest en par veier
Hvis du leser oppover i tråden er det flere som har brukt det med positivt resultat.
Må Bare poste at jeg selv personlig BARE blir rød i øya av spesielle typer hasj..maroc er ekstrem
▼ ... over et år senere ... ▼
jeg veit oxo at dette r en gammel tråd, men.. "Spersallerg" Selges reseptfritt på apotek, og funker på samme måte som "clear eyes". Som han over sa.. egentlig mot pollenallergi.
En av grunnene til at man får røde øyner er pga øyet trenger mer oksygen, og da utvides blodkarene i øynene seg. I Spersallerg og Clear Eyes finnes det et stoff (Tetryzoline) som trekker sammen blodkarene i øynene så de blir mindre røde.. sier jo egentlig seg selv at man ikke burde bruke disse øyedråpene for mye.
Bruker i hovedsak bare dråper hvis jeg skal kjøre bil. Skal jeg omgås familie tar jeg kanskje bare på ene øyet (anna hvert øye da lixom), så bare skylder jeg på å ha klødd meg på øyet etter å ha baka en pris eller no hvis noen kommenterer det...
- Jeg har prøvd Clear Ice, - Det funker på meg-. Kompisen min også.

Btw, Er noen Intressert i Clear Ice - Kan jeg gi et hint! :P *Butikk som ligger Nærme østbanehallen, Oslo. *100kr*
Sist endret av spQ; 11. august 2007 kl. 12:43.
Kan bare gi et tips til de som røyker mye å sliter med røde øyner, Skaff dere linser.
Er flere jeg kjenner som har skaffet seg linser slik at man ikke ser at de er rød i øynene.
Clear eyes virker for alle, den orginale clear eyes er fra USA og som det sies tidligere så trekkes blodårene i øynene sammen. Problemet er at hvis du bruker det mye kan du ende opp med konstant rde øyne. Det finnes mange ulike øyendråper som virker på samme måte, det er ulike virkestoffer og noen er mer skånsomme enn andre. Jeg ville anbefalt vital eyes, du kan bestille dem fra pharmacy2you. Jeg har selv bestillt derfra mange ganger, problemfritt og raskt. Det lønner seg å bestille to av gangen siden det koster litt å sende, da koster detca 140 kr.
quote : Bruker i hovedsak bare dråper hvis jeg skal kjøre bil. Skal jeg omgås familie tar jeg kanskje bare på ene øyet (anna hvert øye da lixom), så bare skylder jeg på å ha klødd meg på øyet etter å ha baka en pris eller no hvis noen kommenterer det...

haha, det var jævli genialt!

Angående clear eyes så har jeg et par flasker som jeg har bestilt fra usa, koster rundt 50 spenn hvis jeg ikke husker feil.. Funker fett! ;> Eneste problemet er at noen ganger kan folk tro at du har brukt noen annet pga. øynene kan noen ganger bli unaturlig blanke å pene :S Men men
Øye dråpper mot polen/gress alergi funker for noen mot skutte øyne å disse får du lett tak i å ikke skadelig.. funker for meg.. clear eyes - kan ende opp med å fucke opp øya! en kompis a meg har brukt det for mye han er konstatnt rød på øynene og myser mye.. kipt
Linseveske funker også bra! Koster under hundrelappen..

http://www.lensway.no
Serriøst? linseveske?;P
På helsekostbutikker og apotek kan man få kjøpt flere slags øyendråper som vil minske røde øyne og gi øynene våre en mer fresh look for å si det slik. Her i huset bruker vi noe som kalles "pollendråper" for tiden, skal visst hjelpe folk med pollen og dyreallergi som reagerer med røde og smale øyne. Jeg blir litt mindre rød, og ser mer våken ut etter 2-3 dråper på hvert øye. Kan være verdt å prøve, billig- og heelt lovlig!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hadde en kamerat som skulle teste det en gang han skulle hjem ganske så fjern, og rødskutt i øynene.
Han tok et par dråper med clear eyes, og øynene hans ble ganske mye værre enn de var til og begynne med, så må vel være noe i det som ikke er så veldig bra, eller at han bare ikke tålte det.

På meg fungerer det helt fint.
Sitat av rbt
Linseveske funker også bra! Koster under hundrelappen..

http://www.lensway.no
Vis hele sitatet...

Er ikke linsevæske bare sterilt saltvann?
Jeg har ikke peiling, det funker mot røde øyner ivertfall
Jeg har prøvd sterilt saltvann og det funket ikke på meg. Det blir bare som å helle tårer i øynene, ser ikke hvorfor det skal fungere. Øynene våre er salte og å helle linsevæske i dem gjør dem bare våtere. Clear Eyes og lignende produkter inneholder kjemikalier som får blodårene i øynene til å trekke seg sammen, jeg ser ikke helt hvordan saltvann skal fungere på samme måte.
▼ ... over en måned senere ... ▼
fikk faktisk Clear Eyes på QXL for ca 2 år siden ^^
Sist endret av Cyberblack; 2. oktober 2007 kl. 02:11.
Hehe, da jeg var med i Skavlan på NRK hadde sminkedama ClearEyes, og ga meg en solid dose før sending (Jeg var så kameranervøs at jeg hadde røyka meg en solid joint på vei opp til Marienlyst).
Det funker bra, har et par kompiser som bruker det. Lett å få tak i her på Voss.
Men langvarig bruk er vell ikke å anbefale.
clear eyes inneholder saltsyre (hcl). Det etser bort litt av overflata på øyet. ikke å anbefale ofte, men med mor og far som ugler er det sikkert attraktivt for den yngre garde.
http://everyonedoesit.com/online_hea...CategoryID=737
Noen som har prøvd denne? Var jo ikke så gale pris hvis den funker.
De selger Clear eyes, Under "Disken" På shangri la - 120,- kr.
Tøft at de selger sikkert ikke lenge under disken når du skriver det her ! :P
Sist endret av Dodecha; 4. oktober 2007 kl. 20:37. Grunn: språk
Kjøpte Clear Eyes i våres uten noe stress på Hemphouse i Oslo.
stikk på apoteket og spør etter "Spersallerg" samme effekten som clear eyes... om dem av en eller annen idiotisk grunn skulle spørre hvorfor du skal ha dette svarer du "gresspollen allergi" (er lov å små le litt av seg selv her)

siden det nå er høst stusser dem vel litt på gresspollen... men hva faen? egentlig kan du bare si "jeg røyker hasj og før røde øyne" hvorfor skulle dem bry seg? er jo ikke ulovlig å kjøpe pollen øyedråper selv om det er høst/vinter
Du kan også dra på helsekosten å kjøpe pollendråper. De gjør samme saken som Clear eyes, og koster 100 for ei flaske. Har rivd av etiketten på flaska mi, så husker ikke hva den heter, men er ei brun lita flaske, med bilde av et øye på. Sikkert ikke så mange forskjellige typer på helsekosten. Disse er veldig effektive, og funker som bare det, på kort tid.

Og btw NaiSt, folk på apoteket spør ikke, og har ingenting med hva du skal med ting som ikke er på resept. Du kan kjøpe sprøyter, Angrepiller, Hemoridekrem, og whatnot uten at de har noe mde det, og utenat de spør!
Sitat av Seidel Guten
http://everyonedoesit.com/online_hea...CategoryID=737
Noen som har prøvd denne? Var jo ikke så gale pris hvis den funker.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd denne, og den gjorde ting bare verre. Dette er "helsekost", og funker ikke. Et alternativ til Clear Eyes er Visine. Visine lages av Pfizer, og reddet meg mang en gang i mine ferskingdager...
spør etter øye dråper mot Spersallegi på apoteket. dei blir brukt mot alle former for allergi, der øynene blir irritert. har selv disse dråpene (er allergisk mot katter/hunder o.l). det hjelper mot røde øyner hehe.