Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 952
Hei! Jeg lurer på hvordan denne funker:

http://imgs.inkfrog.com/pix/bestonline/12V20A-1.jpg

Det eneste jeg ser (tror) er at det er AC input helt til venstre?
Det skal også være DC output på denne, men jeg trenger hjelp med å hvite hvor de forskjellige kablene skal kobles.
Nr.3 fra venstre er jord
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av kvarburg Vis innlegg
Hei! Jeg lurer på hvordan denne funker:

http://imgs.inkfrog.com/pix/bestonline/12V20A-1.jpg

Det eneste jeg ser (tror) er at det er AC input helt til venstre?
Det skal også være DC output på denne, men jeg trenger hjelp med å hvite hvor de forskjellige kablene skal kobles.
Vis hele sitatet...
Og dette er?
input til venstre og dobble uttak til høyre. "COM" er 0 og "+V" er +

Det er det jeg tror!
Du "tror" det er AC input på venstre side? Har du prøvd å måle de 2 forskjellige V+ (DC) utgangene? Er det forskjell på spenningen? Hvis ikkje så er det bare 2 paralelle kretser.
Hvis merkingen stemmer er det fra venstre til høyre: AC live, AC nøytral, AC jord, DC jord, DC jord, DC +, DC +. Spenningen justeres med potmeteret ved den grønne lysdioden.
Takker! men så er det noe kabler jeg må holde styr på. Har en brun, en blå og en gul med grønn stripe
Sitat av kvarburg Vis innlegg
Takker! men så er det noe kabler jeg må holde styr på. Har en brun, en blå og en gul med grønn stripe
Vis hele sitatet...
Brun er AC live, blå AC nøytral og gul/grønn er AC jord. Om du blander blå og brun spiller det forferdelig liten rolle, men gul/grønn må til jord.
Sist endret av Provo; 6. juni 2011 kl. 16:09.
Sitat av Provo Vis innlegg
Brun er AC live, blå AC nøytral og gul/grønn er AC jord. Om du blander blå og brun spiller det forferdelig liten rolle, men gul/grønn må til jord.
Vis hele sitatet...
Mange takk, KP
Eat to bite?
Curver's Avatar


Vil tro at det er sånn.
Ved vekselstrøm skal blå på N og brun på L og gul/grønn på jord
Sitat av Curver Vis innlegg


Vil tro at det er sånn.
Ved vekselstrøm skal blå på N og brun på L og gul/grønn på jord
Vis hele sitatet...
Jepp, dette stemmer. Men det har ikke noe å si her i Norge hvor du kobler til brun/blå så lenge de går til L og N.
Sjekk at denne saken tar 230V før du kobler til

Kan jo nevnes at "Jord" IKKE er det samme som "0V" (COM), så hold disse separat. 0V (COM) er KUN for likestrøm.
"Jord" er jord som kommer fra el-nettet (Altså vekselstrøm-jord).
Sist endret av unknown14725; 6. juni 2011 kl. 16:48.
Meget fine svar her Har nå koblet til strømforsyningen til en elektrolysemaskin og dem går som er drøm!

Den har btw DC output på 12V 20A

og jeg kan bytte mellom 110 og 220 V input