Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4023
Anonym bruker
"Engstelig Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Jeg skal til legen i morgen, hvor jeg behøver å fornye reseptene mine 7 dager for tidlig, og lurte på om noen av dere har forslag til «unnskyldning» for å kunne fornye de altså i morgen, istedenfor til helga!

Ja jeg er desperat, og makter ikke å vente en uke til grunnet mye psykisk, og store smerter som hemmer søvn og livskvalitet.
Plis ikke kom med evt moralprekener..

Reseptene jeg håper å få fornyet er Tramagetic 150 mg (20 stk), lyrica 300 mg (56 stk) og Imovane 5 mg (30 stk)

Jeg har en utrolig grei lege, hun skal være vikar for fastlegen nærmere et år.

Det har ikke vært noen problemer når det har vært tid for å fornyet disse så tidlig som opp til 3-4 dager før tiden tidligere. Hun er ikke slepphendt men heller ikke restriktiv og firkantet. Skal også nevnes at jeg har en rushistorikk på 2,5 år, men også dokumentert rusfrihet siden 2017 - pr. dags dato. Virker ikke som hun har fått med seg min historikk, eller så har hun i hvert fall ikke nevnt noe og kanskje har tillitt/ikke er dømmende.

Jeg tenkte på noe sånt som «Jeg skal til syden på onsdag så trenger å ordne ting klart til da» er så livredd for at det skal skinne gjennom at det er en løgn, at jeg skal stamme, glemme meg osv... hjelp! Haha. Noen som har noe bedre og kortere, evt føye til noe kort og konkret som kan styrke den setninga? Hvordan formulere meg osv?
Bare si du har vært i en ekstra tøff periode, noe du sikkert har siden du er tom føre tiden, da er vel sikkert behovet der får og øke mengden på resepten, så sant det er det som har skjedd så er sannsynligvis sannheten den beste løsningen her, lykke til
R.i.p 23.04.2021
Det er sommerferie. Du har bare mulighet og hente resepter i morgen da du har andre ting og drive med neste uke.
Anonym bruker
"Engstelig Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
Det er sommerferie. Du har bare mulighet og hente resepter i morgen da du har andre ting og drive med neste uke.
Vis hele sitatet...
Riktig! Jeg må nok bare tro nok på løgnen selv først og fremst, tror jeg! Hjelpes..håper bare jeg klarer å være seriøs nok.


Sitat av Heltitåka Vis innlegg
Bare si du har vært i en ekstra tøff periode, noe du sikkert har siden du er tom føre tiden, da er vel sikkert behovet der får og øke mengden på resepten, så sant det er det som har skjedd så er sannsynligvis sannheten den beste løsningen her, lykke til
Vis hele sitatet...
Ja, dessverre er dette delvis riktig. Eller, så og si hovedgrunnen, men selvfølgelig på tunge dager så er det lett å ta «en ekstra for kosens skyld». Men alikevel ikke stort nok misbruk så det er det som er problemet ellers i og med at jeg klarer å holde på reseptene til vanlig, i perioder vanskeligere såklart men det pleier å gå. Skulle ønske jeg kunne si dette i morgen også, men jeg var ærlig med dette sist i begynnelsen av den tøffe perioden fordi jeg måtte ha en hastetime grunnet forværrede ryggsmerter. Og jeg skjønner jo at hun må være tildels tilbakeholden i lengden, så må nok ha en unnskyldning desverre...(for meg, hehe)

Huff
R.i.p 23.04.2021
Legen reagerer vis du er tom før det skal være tomt.Beste er som du evt nevnte at du stikker til Syden på onsdag og passer bare i morgen .bare si det som du trur på det selv så går det bra. Lykke til!
Anonym bruker
"Engstelig Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
Legen reagerer vis du er tom før det skal være tomt.Beste er som du evt nevnte at du stikker til Syden på onsdag og passer bare i morgen .bare si det som du trur på det selv så går det bra. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Tror jeg bare går for den løsningen

Føles bedre når noen er enig! Hehe :-D
Hvordan gikk det?
Når jeg trenger medisiner før den planlagte tiden er jeg bare ærlig. En gang mistet jeg hele eska stilnoct samme dagen jeg fikk den, legen var greit skeptisk når jeg sa at jeg bare hadde puttet den i lommen, løpt over en eng og den hadde hopt ut av lommen på veien. Heldigvis hadde jeg mange bilder og så lenge det ikke skjer ofte går det nok bra. Jeg har også klart å kaste en ikke-vantett pilleboks i vaskemaskinen flere ganger, glemt de veldig langt borte, rett og slett ikke funnet de, hatt større behov enn før... Hvis jeg tar mer enn anbefalt dose noen dager sier jeg bare det, for det betyr sannsynligvis at jeg trenger hjelp på en annen måte uansett. Nå fikk jeg ut "alt" for 2-3 mnd samtidig siden jeg legit ikke vet når jeg reiser til legen igjen, så kan vi begge ha en mer chill sommer enn hvis jeg måtte være helt sikker på at jeg dukket opp igjen om 30 dager.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si du reiser bort på ferie på mandag så du får ikke henta til riktig tid neste gang og må få medisinene nå så du ikke går tom på ferie
Si du mista de du fikk sist evt hadde igjen i tollen i danmark på danskebåten. Er krav om ett dokument fra apoteket om man tar med trekant meds ut av norge. Bare si du ikke viste om det og ble fratatt de medsa du hadde igjen

Husk.

Det er ikke løgn om du trur på det selv
Sist endret av stangut; 28. juni 2019 kl. 07:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
"Trekant-medisin" er ikke ensbetydende med schengen-attest. Trekant betyr bare at medisinen kan påvirke evnen til å "operate heavy machinery"

Og verken Lyrica, Tramagetic eller Imovane krever schengen-attest.
Hvis man først skal ljuge, keep it simple og så nært sannheten som mulig, er bare sabla vanskelig å huske det man ljuger om - og enda lettere å bli tatt på det.

Når det er snakk om flere medisiner av ulik størrelse, så er det ikke noe som legen trenger å reagere på om det blir tatt ut en uke før tia - derimot hvis det gjentar seg, så kan det hende h*n teller kjapt over og lurer.
Det å hente ut før tia vekker bare oppsikt hvis det gjentar seg.

Likens med de som "mister" resepten/medisinen 4 ganger på et år...
Sist jeg henta ut Apodorm før tia sa jeg bare "jeg vet det er litt før tiden nå, og det skal ikke gjenta seg" (og jeg er pensjonert katastrofe-narkis og regner bare med jeg går på tynnere is)

Oppsummert ; Jeg ville gått for "det bare passa best å hente ut nå" - ikke er det løgn heller
(Hvis det skulle bli spørsmål)