Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3186
Håper noen kan hjelpe meg med starten her og hvordan jeg tar en html og css side og lager den om så jeg kan bruke denne i Drupal. jeg holder på med å gå fra ei gamel hjemmeside over til drupal. men jeg er i start fasen å prøver lære meg drupal. så jeg kan litt men ikke mye.

På forhånd takk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sånn grovt sagt gjer du ikkje det.

Innhaldet må du kopiere over manuelt, eventuelt scripte importering om du har svært mykje.

Eventuelt theme må du enten lage frå botnen, eller finne eit som liknar, og tilpasse. Om du tilpasser må du passe på å følgje lisensvilkåra.
Trådstarter
34 2
holder på bare åtester ut om hvordan siden vil se ut i drupal. men det er finne ut hvor jeg skal legge de og hvordan jeg må endre så jeg kan bygge opp siden i drupal
Jeg tror du må forklare litt mer konkret hva du vil oppnå, er det utseende du vil kopiere, innholdet (tekst bilder) eller begge deler?
Trådstarter
34 2
Det enkleste å forklare hva jeg er ute etter. er link til en av stasjons utsende som jeg tenker å ha en mal på og føre over informasjonen memn det er flere side jeg må bygge om å sy sammen til en hjemmeside.

http://www.modell-utrykning.com/redi...nnstasjon.html
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
det høres ut som du ikke helt har grep på teknologien du skal ta i bruk.
Hva er det du faktisk kan og ikke kan?

Kanskje det hadde hjulpet å gå igjennom noen Drupal tutorials først?
Trådstarter
34 2
Det enkleste å forklare hva jeg er ute etter. er link til en av stasjons utsende som jeg tenker å ha en mal på og føre over informasjonen memn det er flere side jeg må bygge om å sy sammen til en hjemmeside.

http://www.modell-utrykning.com/redi...nnstasjon.html

Sitat av Dodecha Vis innlegg
det høres ut som du ikke helt har grep på teknologien du skal ta i bruk.
Hva er det du faktisk kan og ikke kan?

Kanskje det hadde hjulpet å gå igjennom noen Drupal tutorials først?
Vis hele sitatet...
har holdt på med et par Drupal tutorials. vet ikke om det blir at jeg går tilbake til htmlø og css siden som jeg kjenner litt mer til.
Sist endret av Kit 71; 7. oktober 2018 kl. 17:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kit 71 Vis innlegg
Det enkleste å forklare hva jeg er ute etter. er link til en av stasjons utsende som jeg tenker å ha en mal på og føre over informasjonen memn det er flere side jeg må bygge om å sy sammen til en hjemmeside.

http://www.modell-utrykning.com/redi...nnstasjon.html
Vis hele sitatet...

Altså du ønsker å klone utseende på siden du linket til? Hvorfor det?
Det er jo ikke et bra design på den siden. Er det brukt template?

Hva med å heller lage et design fra grunnen av som faktisk er bra?

Det er nesten ikke noe informasjon på den siden, og det lille som faktisk er der ser jeg nesten ikke noe poeng med å flytte til en dynamisk webside. En statisk html side vil være mer enn nok for den siden slik den står. Men puss opp designet.

Ikke bli sur, lei deg eller bitter for deg jeg sier. Jeg vet ikke hvem som har laget den siden. Jeg forsøker ikke disse deg eller den som står bak deignet jeg bare påpeker at resultatet ikke er veldig bra.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Altså du ønsker å klone utseende på siden du linket til? Hvorfor det?
Det er jo ikke et bra design på den siden. Er det brukt template?

Hva med å heller lage et design fra grunnen av som faktisk er bra?

Det er nesten ikke noe informasjon på den siden, og det lille som faktisk er der ser jeg nesten ikke noe poeng med å flytte til en dynamisk webside. En statisk html side vil være mer enn nok for den siden slik den står. Men puss opp designet.

Ikke bli sur, lei deg eller bitter for deg jeg sier. Jeg vet ikke hvem som har laget den siden. Jeg forsøker ikke disse deg eller den som står bak deignet jeg bare påpeker at resultatet ikke er veldig bra.
Vis hele sitatet...
Det ser ut som det skal være en katalog for flere brannstasjoner og dermed vil ett cms være midt i blinken.

TS, du burde starte fra bunnen av, utseende på siden du linket til bør ikke være noe problem å lage selv som ett tema eller modifisere/style ett eksisterende tema til drupal.

Jeg har kun erfaring med WordPress så det er ikke så mye mer jeg kan komme med dessverre.