Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1661
Har et stort problem med bananfluer på kjøkkenet mitt,har prøvd diverse angrep, men dette har tydeligvis ikke fungert siden de er tilbake.Leste på nettet at de trekkerinn på høsten,men har aldri hatt et problem med dette før. Leiligheten har en vanlig standard og er ren og hygienisk.
Tips taes hjertlig imot!
tips. det var en helt lik tråd her forje uke, søk..
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
http://freak.no/forum/showthread.php?t=195567

Du finner mange gode tips der.

brotip er å først kvitte seg med åpen mat/søppel, og finne kilden.
Rød Radar er en vinner, ikke den blå
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
et glass med eddik eller vin sammen med vann og en dråpe zalo vil hjelpe deg med dette. zaloen brukes for å bryte hinna på vannet slik at fluene drukner.
Merk deg at eddiken kan lukte veldig sterkt hvis du ikke vanner den ut nok. vin trenger du ikke å vanne ut
Støvsuger de opp jeg.
Tror at de legger egg, i vann-avløp. Bare tømme klor i vaskene/avløpene
4-5 desiliter eddik i kopper - med to skvetter zalo over. Sett ut koppene på strategiske plasser rundt om der du bor. Innen 4-7 dager er de fleste bananfluene utsletter. Så det er den store bananflue-dödaren
Årsaken er som regel, åpne brusflasker uten kork og bokser, alt som er søtt og syrlig'bittert går dem til angrep på.

Så jeg pakka vekk alle tomflaskene og la dem et annet sted, vips, no bananaflymoows left etter noen dager.
Sitat av Gig Vis innlegg
Merk deg at eddiken kan lukte veldig sterkt hvis du ikke vanner den ut nok. vin trenger du ikke å vanne ut
Vis hele sitatet...
Jeg bruker eddik for å fjerne lukt..

Hell eddik i en skål, la skålen stå i 1-2 dager og nyt luktfri luft.
Kjenner ikke noe til edikklukta med mindre jeg setter nesa ned i skåla.