Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  135 18688
Sitat av etse Vis innlegg
Ost.
Vis hele sitatet...
Meth is one HELL of a drug.
Det med jalsbergost, kanskje det koster like mykje per kilo som tine, men du må bruke meir drifstoff på å kjøre fram og tilbake frå butikken! Skulle ikkje forundre meg om Statoil og dei andre bensinstasjonane og var innblanda! Krever også meir energi å gå til butikken så du trenger meir mat! Det er ein ond sirkel!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Tenker på det samme hver gang jeg skal kjøpe meg en pose med luft! Hver eneste pose jeg kjøper inneholder faktisk litt fremmedelementer, f.eks. potetgull, på bunnen av posen. De snyter meg for luft!
Vis hele sitatet...
Du vet dem har mye luft i posene for å beskytte chipsen ikke sant?
Hadde de brukt poser uten luft så hadde du ikke fått chipsflak, men chips-støv.
Sist endret av Bombasa; 26. juli 2012 kl. 22:03.
Likte hvordan du presenterte mange "Problemer" i hverdagen med ost, det ga ett mer lyst og mere tilbakelent visjon på det hele men jeg vet ikke helt om jeg vil bruke mye tid på iliminati siden det ikke eksisterer iluminati skal i teorien vere skapt av en gruppe forskere, og Da vinci. Dette skjedde da Da vinci hadde husarest for forskning som beviste religion var feil. Så dermed laget Da vinci iluminati for propoganda mot religion, mens i dag er iluminati omsett på youtube og internett generelt og eminem, jay z, beyonce og djeveldyrkelse, menst verdens herskere som politikere og det katole skal ta over verden i form av hjernekontroll og religion,,,, makes no f... sense!!

men ja slik som tideligere nevnt om lysperer, ja fabrikker kan lage lysperer som varer 100år fks, men da hadde det ikke blitt noe produksjon, dermed ingen lysperer lyspere som varer 100år = minus
Godt med smør
Sitat av etse Vis innlegg
Troll er heller ikke poenget, men var redd mange ville tro det var det - heter heller mer satirisk. Se den i lys av alle konspirasjonsteoritrådene som kommer inn her med gjevne mellomrom.
Vis hele sitatet...
Slo meg umiddelbart i pannen når jeg leste første post, og enda en gang når jeg leste denne posten din. Du har en plass i mitt hjerte alikevell.
Dette må være den mest cheesy tråden jeg har sett på nff noen gang
Mye av dette kan også dreie seg om sysselsetting også. Jeg jobber som rørlegger og ser ofte at kvaliteten på mye av rørene er mye dårligere enn det var for 40 år siden. (Godstykkelse osv)Dette betyr at neste generasjon rørleggere også har jobb. Dette gjelder jo selvfølgelig mye annet; biler, lyspærer, pcer, mobiltelefoner osv.

Noen må jo drille hull i osten også.
Sist endret av gummiand; 26. juli 2012 kl. 22:20.
Krabbekeiseren fortalte meg om dette fenomenet, krabben er nok grunnen til at jeg åpnet øynene mine for hvordan verden faktisk er, full av ostefaenskap og det som verre er.
Dette må være en av de første "Oste konspirasjonsteoriene", prøvde å søke på google, men fant ikkje flere.

Men TS har nok rett i mye der, har selv opplevd og tenkt på lignende ting. Men hvis man ser saken fra osteprodusentene sin side, så er det jo klart at dem vil dele ut 400K ostehøvler hvis det gir økt bruk, som igjen fører til økt salg.

Jeg har lurt på noe lignende med shell fuelsave bensin, om ikkje dette også er en måte å selge mer å dyrere bensin.
Akkurat som Coca Colar eller andre drikker, feks sprit eller annet alkohol, veldig tykke glass og mye former, den ser stor ut men inneholder faen ikke mye
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Du vet dem har mye luft i posene for å beskytte chipsen ikke sant?
Hadde de brukt poser uten luft så hadde du ikke fått chipsflak, men chips-støv.
Vis hele sitatet...
Tja, hva med Pringles?
Det er en fæl verden vi lever i, kyniske osteprodusenter ass!
Sitat av OutOfOrder Vis innlegg
Tja, hva med Pringles?
Vis hele sitatet...
Hva tenker du på?
Høyden eller bredden på rørene?

Jeg ville sagt de er godt fylt opp, og hvis du ikke har merket det så er det allerede helt jævlig å få hånden ned i røret..
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Hva tenker du på?
Høyden eller bredden på rørene?

Jeg ville sagt de er godt fylt opp, og hvis du ikke har merket det så er det allerede helt jævlig å få hånden ned i røret..
Vis hele sitatet...
Jeg tror han tenkte på at det er en smart måte å beskytte potetgullet og unngå mye luft.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av OutOfOrder Vis innlegg
Tja, hva med Pringles?
Vis hele sitatet...
Hardt omslag som beskytter chipsen? duuh...
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Har faktisk sett en dokumentar som kan passe her, the light bulb conspiracy
Den er absolutt verd å se.
Vis hele sitatet...
Bumper Tsunamis svar fordi denne dokumentaren er høyst aktuell i denne sammenhengen. Den handler om hvordan diverse industrier skal ha sørget for at produkter går i stykker fortere. Det påstås blant annet at de første nylonstrømpene var sterke nok til at man kunne slepe biler med dem. Det henvises også til en lyspære i en brannstasjon i USA som visstnok skal ha lyst i over 100 år. Derav light bulb conspiracy.
Har ikke det med hull i osten med noe gass greier å gjøre?
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Har ikke det med hull i osten med noe gass greier å gjøre?
Vis hele sitatet...
Det er hva de skal ha deg til å tro, teorien er skapt av industrien for å lure deg til å akseptere det.

On a more serious note, hadde man bare googlet det har det en helt logisk forklaring. (akkurat som det meste annet som folk lager konspirasjonsteorier om)

A search on "swiss cheese holes" revealed that gassy bacteria are behind all that holey cheese. In order to make cheese, you need the help of bacteria. Starter cultures containing bacteria are added to milk, where they create lactic acid, essential for producing cheese. Various types of bacteria can be used to make cheese, and some cheeses require several different bacteria to give them a particular flavor.

Propionibacter shermani is one of the three types of bacteria used to make Swiss cheese, and it's responsible for the cheese's distinctive holes. Once P. shermani is added to the cheese mixture and warmed, bubbles of carbon dioxide form. These bubbles become holes in the final product. Cheesemakers can control the size of the holes by changing the acidity, temperature, and curing time of the mixture. Incidentally, those holes are technically called "eyes," and the proper Swiss name for the cheese is Emmentaler (also spelled Emmental or Emmenthaler).
Vis hele sitatet...
Fort, ta kontakt med Nyhetsspeilet! Resten av verden har rett til å vite sannheten!
Jeg ser det er flere her som sliter med at de ikke får riktig størrelse på osteskivene sine.
Hvis dere tar tak i skaftet til ostehøvelen med en hånd, og tar tak i bladet (hvis jeg får lov til å kalle det det) med den andre, og forsiktig bøyer bladet oppover eller nedover, kan dere justere hvor tykke osteskiver dere får. Jo mer bladet er i vater med skaftet, jo tynnere skiver ender du opp med.

Over til noe helt annet; Det er sykt skummelt hvor mange av dere jeg sliter med å skjønne om tuller eller ei.
Jeg digger hvordan du har gått så dypt inn i osteverdenen

Et annet eksempel som er veldig lett gjennomskuelig er de salte peanøttene man får servert gratis på barer/resturanter for å bli tørst og dermed drikker mere øl. Men selvfølgelig, det er jo deilig med gratis peanøtter når man skal drikke øl uansett da..
Har også hørt om printere som ødelegger seg selv etter såså mange ark for at kunden må kjøpe ny, etc..
hva med store strøm-selskap, som begynner å selge bredbånd til sine kunder, for at de skal dermed se mer på tv, bruke data med og generelt bruke mer strøm.
Sitat av 5ivert Vis innlegg
Anbefaler alle å se denne filmen her.
Vis hele sitatet...
Håper dette kun var et kreativt innlegg med mer enn et snev av ironi for å henge med på trådens vinkling, for Zeitgeist er intet annet enn svada fra ende til annen. Ja, noen detaljer er sikkert riktige, men hva hjelper det når over 90 % av innholdet bare er ren løgn?
Sitat av pet Vis innlegg
Har også hørt om printere som ødelegger seg selv etter såså mange ark for at kunden må kjøpe ny, etc..
Vis hele sitatet...
Det er faktisk sant, og man kan gjøre noe med det.

Når det gjelder ostehøvelkonspirasjonen bryr det meg nada.

Skiver ost med brødskjærer da jeg ikke finner ostehøvler som skjærer tykke nok skiver.
Det er greit nok å diskutere hvor kynisk matindustrien er, som nevnt tidligere i posten vil alle tjene penger der det går an å tjene penger (vet ikke om oste-hullene var det beste eksempelet, men men). Uansett er ts inne på noe veldig vesentlig. Hvor langt mennesker er villige til å gå for å tjene disse pengene. Våpenindustrien for eksempel. Dette er virkelig kvalmt. Og her spiller Norge en stor rolle! http://www.ssb.no/magasinet/norge_ve...-01-21-01.html
Vi lever i en sjuk kapitalistisk verden når folk tjener seg rik på død og krig.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Steder hvor du får servert drikke i glass, med masse isbiter i Plukker du ut isbitene, er det sikkert bare 1/3 av glasset igjen med brus. Faktisk utrolig smart. Det er verre de gangene du får utvannet brus...de som driver med sånt burde skamme seg.
Sitat av etse Vis innlegg
Dette jeg skal fortelle dere om nå er noe jeg har følt lenge, og som jeg lenge har mistenkt. Etterhvert
som tiden går har jeg sett fler og fler beviser for at dette er sant. Jeg har prøvd å søke rundt på nettet men finner lite forskning rundt dette - og det finnes lite materiale om det på nettet. Jeg er usikker på om dette er fordi folk rett og slett overser problemet i hverdagen, eller om folk er kjøpt og betalt for å ikke snakke om dette. Jeg er sterkt redd for at det er det første.

Så før jeg begynner å snakke om problemer vil jeg be dere være våkne, og klar for å se verden for hva den er. Og ikke for hva du er lært den skal være. For det jeg skal fortelle dere er faktisk veldig viktig og selv om dette gjelder et spesifikt tema misstenker jeg at det samme skjer i alle andre industrier.

Det jeg vil fortelle der om er oste-industrien, og hvor ond denne industrien er. På mange felter har denne industrien virkelig funnet ut hvordan lure fra oss mest mulig penger, uten at folk merker dette.

Det hele begynte for et par dager siden, jeg var en tur på butikken hvor man kunne få en gratis ostehøvel om man kjøpe ost hos dem. Med første øyekast virket det som en god dyd, og at butikken var snille og ga folk en gratis ostehøvel. Men dette er ikke sannheten, og her begynner det.

Når jeg kom hjem og skulle lage meg en skive med ost merket jeg med en gang at denne kuttet mye tykkere skiver enn det den vanlige ostehøvelen jeg hadde før gjorde. Og her ble jeg fort mistenkelig. Jeg tror osteindustrien her har betalt butikken for å dele ut akkurat denne ostehøvelen fordi dem vet at denne kuttet tykkere skiver. Dette var i et håp om at jeg skulle bruke mer ost, og dermed kjøpe mer ost av dem. Det hele var rett og slett en utspekulert tanke for å lure penger fra meg.

Jeg tenkte så videre, går det hele dypere. Jeg hadde akkurat denne gangen kjøpt en jarlsberg og la merke til at den var full hull. Noen vil kanskje si at dette er noe som skjer under prosessen mens man lager denne osten – men jeg misstenker at dette er feil. Jeg tror de har puttet disse hullene i osten med vilje for å lure mer penger fra oss.

Rent psykologisk har man et ønske om å dekke hele skiven med ost, og når det er hull i osten blir dette vanskelig – og man må bruke mer ost for å dekke hele skiven. På denne måten vil man igjen bruke opp osten enda fortere, og kjøpe mer ost. Som igjen betyr at de tar mer av våre penger.

Jeg tror ikke det hele stopper her, og jeg ber dere våkne opp og se verden for hva den er. Konspirasjonsteoriene er tydeligvis sanne – og vi kan ikke gå med på dette. Jeg er stygt redd for at disse tendensene kanskje ikke bare gjelder oste-industrien, men kanskje gjenomsyrer alt. Så det er viktig at vi er våkne.
Vis hele sitatet...
Fantastisk!! You made my day! He he he.
Høres ut som noe Jehovas Vitner greier på trådtittelen. ..
Sitat av Gig Vis innlegg
Folk reagerer med vantro når jeg forteller at jeg ikke liker hverken sjokolade eller kaker.. men hvem i all verden liker ikke ost? 0o
Vis hele sitatet...
Jeg liker sjokolade og kaker, men liker ikke sjokoladekake.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hele denne tråden lukter litt ost egentlig..
Eksempler som dette (ts) finnes i bøtter og spann! Vi lever i 2012. F.eks bør dere også være på utkikk etter innhold i brød/runstykker (egentlig alle matvarer). Veldig ofte blir det benyttet bl.a hvetemel og fargestoff for å simulere grovt brød.
.. Nettaviser, generelt sett, må jo være et kroneksempel på svindel?
Sist endret av Prognisse; 27. juli 2012 kl. 01:41.
Skal vi se: salo spray (utvannet salo), stratos(luftig sjokolade), lano skumsåpe (utvannet lano), kyllingfilet (utvannet dritt) nugatti air (nugatti med luft) du får tilogmed pult ei dame som i hovedsak er av luft som du i tilegg har blåst opp med dine egne lunger!
Alt dette er gjort for at produsenten skal ha mindre utgifter på produksjon og mer fortjeneste ved salg.

En ekstremt enkel måte og lure oss forbrukere på. Gjør deg selv vant til det, det blir bare mer.
Jeg har flere ostehøvler hjemme, og jeg bruker alltid den som skjærer tjukkest skiver, da får jeg mer deilig jarlsberg på brødskiva mi<3
Sitat av Wild Vis innlegg
Skiver ost med brødskjærer da jeg ikke finner ostehøvler som skjærer tykke nok skiver.
Vis hele sitatet...
Haha, litt av et syn, brødskiver med osteskiver like tykke som brødskiven selv .. skinke imellom og kanskje tykke tomatskiver på toppen ^^ Litt av en kjeft som skal bite over den ..
Flyr høyt
63 5
KILLUMINATI!!!
Hva med lyspæren? Når den først ble produsert kunne den vare mye mye mye lengre en det en lyspære idag kan men de valgte og gjøre så den ikke holdt så lenge for hvis ikke hadde jo ikke pengene rullet inn..
Sitat av Taurean Vis innlegg
Haha, litt av et syn, brødskiver med osteskiver like tykke som brødskiven selv .. skinke imellom og kanskje tykke tomatskiver på toppen ^^ Litt av en kjeft som skal bite over den ..
Vis hele sitatet...
Jeg elsker ost, og er kjent for å være over gjennomsnittet storkjeftet
Sitat av kungen Vis innlegg
Hva med lyspæren? Når den først ble produsert kunne den vare mye mye mye lengre en det en lyspære idag kan men de valgte og gjøre så den ikke holdt så lenge for hvis ikke hadde jo ikke pengene rullet inn..
Vis hele sitatet...
Allerede tatt opp et par ganger.

Sitat: Originalt skrevet av Chikara

Også dette med at lyspærene og elektriske artikler er designet for å vare kortere og kortere. Jeg tror dette kan gjelde matvarer også. At de blir designet til å gå ut på dato kjappere...

I gamle dager gikk ting nesten aldri ut på dato... og hvis det gjorde det så var det fremdeles spisbart. Just saying.
Vis hele sitatet...
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Godt poeng!
Til og med Wikipedia innrømmer at det finnes en lyspære som har brent i over 110 år, det er jo åpenbart at NWO har fått lyspæreprodusentene til å lage dårligere lyspærer for å stimulere økonomien!!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Centennial_Light
Vis hele sitatet...
Sist endret av Fuzzybossen; 27. juli 2012 kl. 02:30.
Jeg tror etse jobber for osteprodusentene, fordi denne diskusjonen ga meg sannelig lyst på ost!
Sitat av Dalla90 Vis innlegg
Jeg tror etse jobber for osteprodusentene, fordi denne diskusjonen ga meg sannelig lyst på ost!
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet så jobber ikkje Etse for noe osteprodusent, men det kan jo hende han er med i den hemmelige ostemafian.
> implying
sqrt's Avatar
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Så vidt jeg vet så jobber ikkje Etse for noe osteprodusent, men det kan jo hende han er med i den hemmelige ostemafian.
Vis hele sitatet...
Cosa Ostra?
Selv liker jeg smeltet ost bedre en usmeltet ost.

Kanskje de sleipe oste-bøndene har noe med dette å gjøre? Tenker at jeg alltid tar en skive med ost ekstra når jeg skal lage toast fordi det blir bedre med mer smeltet ost =)
Det er sosialistene som har skylda!!
Sitat av ztaale Vis innlegg
VERDEN ER IKKE ANNET ENN OST!!
Vis hele sitatet...
DU TAR FEIL! DET ER MÅNEN SOM ER AV OST!
Ukjent
Trådstarter Donor
Ser folk klager på lyspærer. Vil bare bemerke at om man kjøper kvalitet varer de lenge. De 4 årene jeg har bodd i hybelen min har jeg byttet 2 lyspærer
The greatest form of control is where you think you're free when you're being fundamentally manipulated and dictated to. One form of dictatorship is being in a prison cell and you can see the bars and touch them. The other one is sitting in a prison cell but you can't see the bars but you think you're free

What the human race is suffering from is mass hypnosis. We are being hypnotized by people like this: newsreaders, politicians, teachers, lecturers. We are in a country and in a world that is being run by unbelievably sick people. The chasm between what we're told is going on and what is really going on is absolutely enormous

It's like we all know what's going down
But no one's saying shit, what happened to the home of the brave?
These motherfuckers they're controlling us now
But no one's talking about it, made us modern day slaves

And everybody's just walking around
Head in the clouds, we won't awake until we're dead in the grave
By then it's too late, we need to be ready to raise up
Welcome to the end of days.

Vinni Paz - End Of Days.

Personlig hater jeg alt av samfunnet. Sågodt som alle på denne jord tenker på penger, penger å penger. ( bortsett fra land som Afrika obviously.) Det eneste som slipper gjennom det jævla filteret dem har i hodet er penger. Penger er det som ødelegger verden mest.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Du vet at du kan "modde" ostehøvelen til å skjere mindre skiver?
Tar 2-3 sec å bøye den litt så skjerer den så tynt som du vil.

Vil gjerne legge til at batteriene man får kjøpt i dag holder mindre en de som ble laget før.
Dette er fordi batteri produsentene fant ut at de batteriene som holdt år ut og år inn tjente de lite på så de sluttet å produsere dem.
Nysgjerrigper
Gulosten's Avatar
Sitat av Kestrel Vis innlegg
The greatest form of control is where you think you're free when you're being fundamentally manipulated and dictated to. One form of dictatorship is being in a prison cell and you can see the bars and touch them. The other one is sitting in a prison cell but you can't see the bars but you think you're free

What the human race is suffering from is mass hypnosis. We are being hypnotized by people like this: newsreaders, politicians, teachers, lecturers. We are in a country and in a world that is being run by unbelievably sick people. The chasm between what we're told is going on and what is really going on is absolutely enormous

It's like we all know what's going down
But no one's saying shit, what happened to the home of the brave?
These motherfuckers they're controlling us now
But no one's talking about it, made us modern day slaves

And everybody's just walking around
Head in the clouds, we won't awake until we're dead in the grave
By then it's too late, we need to be ready to raise up
Welcome to the end of days.

Vinni Paz - End Of Days.

Personlig hater jeg alt av samfunnet. Sågodt som alle på denne jord tenker på penger, penger å penger. ( bortsett fra land som Afrika obviously.) Det eneste som slipper gjennom det jævla filteret dem har i hodet er penger. Penger er det som ødelegger verden mest.
Vis hele sitatet...
Penger og maktsyke jævler.
DUUUDE!!
Når jeg var kid, hang jeg uttafor den lokale kiwien ved en anledning. En lav, skjegget, crazy-eyed figur kom bort til meg og en venn og sa han skulle betale oss resten av tohundrelappen hvis vi gikk inn og kjøpe ost til han. Den måtte være stor! Jeg visste hele tiden at han kom fra en sånn avdeling for et psykiatrisk sykehus som var like ved, der det var masse raringer. Han hadde blitt bannet fra kiwi og kjøp av ost! Han hadde sikkert også avslørt den store ostekonspirasjonen, blitt låst inne og dopa ned!!

Har sett ham mange ganger i etterkant, dette er ikke bullshit!

EDIT: Litt OnTopic så er dette kapitalismen, det er sånn det funker, alt må selges, mer og mer og mer så han på toppen får mest
Sist endret av UncleSam; 28. juli 2012 kl. 15:23.
Forstår hva du vill fram til, slikt "lureri" er det overalt.

F.eks Rimi kjører jo "Ta 3 betal for 2" for øyeblikket, selvfølgelig har de satt opp prisene på produktene med det samme så du sparer egentlig ikke så mye som du tror du sparer.