Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3349
Hei,
Jeg kom helt tilfeldig på at jeg har hørt om en film om en mann som klarte å sette seg fast i en sprekk langt ute i Rocky Mountains (tror jeg).
Han satt fast veldig lenge, og det endte med at han måtte bite av seg armen.
Tror det er en sann historie også.
Noen som vet hva den heter?
Master debater
Dekilaz's Avatar
127 Hours. Jeg mener å huske at han skjærer av seg armen med en lommekniv.
Prachtsteak
Splittr's Avatar
127 Hours, bet ikke av armen, han hakket den av.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
127 timer heter den. Han skar den av med kniv så vidt jeg husker.

http://www.imdb.com/title/tt1542344/

Edit: ninja 2 stykk
Sist endret av ha12d; 12. juli 2012 kl. 21:41.
Sitat av Dekilaz Vis innlegg
127 Hours. Jeg mener å huske at han skjærer av seg armen med en lommekniv.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig den heter 127 Hours, så den faktisk igår på Canal + (gørr kjedelig)
Sitat av Krisso Vis innlegg
Det er helt riktig den heter 127 Hours, så den faktisk igår på Canal + (gørr kjedelig)
Vis hele sitatet...
Så gørre kjedelig at du måtte registrere en bruke kun for å si det.
Sitat av Krisso Vis innlegg
Det er helt riktig den heter 127 Hours, så den faktisk igår på Canal + (gørr kjedelig)
Vis hele sitatet...
Jeg gikk inn i filmen helt uten å vite hva det var snakk om, og synes den gav meg svært god underholdning. Så er det sagt.
Et hjernedødt manus med en ganske god regi, never the less en film jeg vil anbefale!
Dette minnet meg om en Happy Tree Friends-episode jeg så en gang. Her er den.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Et hjernedødt manus med en ganske god regi, never the less en film jeg vil anbefale!
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er mye manus i filmen, siden alt som skjer på filmen er basert på en sann historie :-)
Sitat av Krisso Vis innlegg
Det er helt riktig den heter 127 Hours, så den faktisk igår på Canal + (gørr kjedelig)
Vis hele sitatet...
Virkelig? Filmen er jo fantastisk.
jeg syns denne filmen er veldig bra. Tanken på at det er en sann historie er helt utrolig. Hadde jeg selv havnet i en sånn situasjon, så kan jeg nok innrømme at jeg aldri hadde klart å gjøre det han gjorde.
Veldig bra film. Noen som vet om noen lignende filmer som dette?
Sitat av Brightbull Vis innlegg
Tror ikke det er mye manus i filmen, siden alt som skjer på filmen er basert på en sann historie :-)
Vis hele sitatet...
Man har jo manus selv om den er basert på en sann historie.
(spoiler btw) Etter min mening ble den veldig langtråkig. Bra på førsten, og bra historie, men ble litt kjedelig å se på at han satt fast hele filmen.

Nå er jo det min mening, og jeg er litt mer action type av meg, samtidig som jeg elsker tenkefilmer. Selvom den er litt kjedelig, så vi jeg fortsatt anbefale alle å se den.
Sitat av keegen Vis innlegg
Veldig bra film. Noen som vet om noen lignende filmer som dette?
Vis hele sitatet...
Buried er en film som jeg mener er ganske lik denne filmen, en mann som blir begravd levende og hele filmen er filmet inne i en kiste. Ganske kjedelig i lengden da.
Eg synes dette er en kjempegod film. Den har vært til stor inspirasjon, og eg setter den rett som det er på og ser den igjen. Selv om eg har sett den ett titalls ganger allerede.

Ikke bare har han fortsatt med sin lidenskap etter ulykken og ha mistet armen, men han har faktisk økt aktivitetene sine, samt deltatt i maraton.

Snakk om å ikke la seg knekke
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Noen som kan utdype handlingen litt? Kan ikke være 90 minutter med en kar som hugger av seg armen...
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Noen som kan utdype handlingen litt? Kan ikke være 90 minutter med en kar som hugger av seg armen...
Vis hele sitatet...
Nei, det er noen minutter hvor han sykler og hopper litt rundt på steinene.
Denne filmen er veldig inspirerende med tanke på at det er basert på sann historie, her har du klipp av Aron Ralston som det er basert på og fikk gjennomgå jævelskapet : http://m.youtube.com/watch?v=SyPBTblkzBI
moro historie, møk kjedelig film.. filmen burde ha vart i 15 min, men varer i 90
Så ... noen minutter med hoppe rundt på sykkel, 87 minutter med å kutte av seg armen? Kan noen utdype litt?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Så ... noen minutter med hoppe rundt på sykkel, 87 minutter med å kutte av seg armen? Kan noen utdype litt?
Vis hele sitatet...
Du kan jo prøve å kutte din egen arm å se hvor lang tid det tar realistisk film til de grader
"127 timer er basert på en sann historie om klatreren Aron Ralstons utrolige historie der han får armen fastklemt og blir fanget i et juv i Utah. Han er fullstendig isolert og bruker de neste fem dagene til å tenke igjennom livet sitt og finne styrken til å gjøre de nødvendige grep for å overleve." Det er på mange måter en psykologisk film, som baserer seg på Ralstons tanker og handlinger tidligere i livet samt under hendelsen.

Filmen er Oscarnominert for: Beste film. Beste mannlige skuespiller - James Franco. Beste manus Best klipp. Beste filmmusikk. Beste originallåt - "If I rise". Personlig synes jeg det er en god film, men alle vil ikke være enige.
Sist endret av Narcissistic Zebra; 13. juli 2012 kl. 00:41.
Filmen handler om hva han gikk gjennom de 127 timene han satt fast, hva slags tanker som gikk gjennom hode hans. Alle filmer kan ikke inneholde fart og eksplosjoner. Det kommer ikke en hær av nazier han må bekjempe mens han sitter fast.

Filmen starter ganske greit med å vise hva som skjedde før han satt seg fast. Resten av filmen handler som sagt om hvordan han klarte å holde seg sammen, og det som til slutt endte opp med at han valgte å kutte av seg armen, og komme seg i sikkerhet.

Filmen kan mer sammenlignes med en dokumentar.
Sitat av brgz Vis innlegg
moro historie, møk kjedelig film.. filmen burde ha vart i 15 min, men varer i 90
Vis hele sitatet...
Ja, syns jeg ser det.

Fyr rundt på tur i villmarken - Maks to minutter, ikke et sekund mer.

Fyren prøver å klatre ned fjellsprekk - Ca 30 sekunder.
Kommer i klem mellom fjellveggen og en løs sten, innehaveren av hovedrollen sier "Fanden", før han drar opp lommekniven, sukker innbitt før han setter i gang og bruker tre-fire minutter på å kutte av seg armen for å komme seg løs.

* Lever lykkelig resten av sitt liv (Tre - fire minutter, treffer en Hollywood-dame med store pupper osv, får unger og koser seg noe veldig) *

Har vi et manus eller?
Sitat av Hansiman Vis innlegg
Filmen handler om hva han gikk gjennom de 127 timene han satt fast, hva slags tanker som gikk gjennom hode hans. Alle filmer kan ikke inneholde fart og eksplosjoner. Det kommer ikke en hær av nazier han må bekjempe mens han sitter fast..
Vis hele sitatet...
Herregud så jeg ler av dette avsnittet DD

Synes selv det er en fantastisk bra film. Vil se den igjen ettersom det er noen måneder siden nå.
Sitat av brgz Vis innlegg
moro historie, møk kjedelig film.. filmen burde ha vart i 15 min, men varer i 90
Vis hele sitatet...
127 Hours er langt ifra en kjedelig film, med mindre du er vandt med bullshit americaniserte action filmer proppet med nakne jenter og store eksplosjoner. Dette er en veldig ærlig og ekte film som handler om psykisk/fysisk smerte, overlevelse, kjærlighet og hvor langt noen mennesker er villige til å gå for å nå de sist nevnte tingene. Anbefales uten tvil. Ikke glem at dette faktisk er basert på en ekte hendelse.
Sist endret av Juicekongen; 13. juli 2012 kl. 07:00.
Kan jo avsløre at det er noen lettkledde damer i filmen
Filmen syntes jeg personlig var bra. Selv om jeg ble litt utålmodig etter at noe skulle skje etter en liten stund inne i sprekken. Kanskje fordi jeg var trøtt når jeg så den.

Scoobydoo.
Mulig jeg husker feil men har det ikke skjedd i Norge også? Mener bestemt at en klatrer måtte kutte armen av seg en plass i Rogaland for noen år siden.

Edit:
Blandet sammen saker her. Var en båtulykke som førte til tap av arm og det var ikke engang i Rogaland men i Hordaland.
Har sikkert bare blitt snakket ulykken til Aron Ralston når ulykken i Fjell skjedde. Har dårlig husk jeg.

Sikkert derfor jeg blandet sammen.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Noen som kan utdype handlingen litt? Kan ikke være 90 minutter med en kar som hugger av seg armen...
Vis hele sitatet...
Man får se hvordan han havner i situasjonen. Han er ute og løper i ganske kule fjellområder og bader med damer, så når han er alene faller han ned i en sprekk og får en stein over armen slik at han sitter fast.
Når han er der gjør han det han kan for å overleve og tenker over livet sitt litt.

Synes den er helt grei.. Hvis dere vil se en lignende film som virkelig suger kan dere se Buried. Har aldri sett en så kjedelig film.
Sist endret av PerPerPerPer; 13. juli 2012 kl. 16:41.