Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 7252
Her var det mye snevre syn du
Jeg tror. At Zherxyl, troller. Og kanskje han. Er litt enig i det du. Skriver. Punktum.

Hvorfor er det så viktig at ting er i sjangere? For meg er det KUN i platebutikken jeg bryr meg om slikt, i tilfelle jeg vil finne en CD selv. Når jeg hører på musikk, er det nettopp musikken som er viktig. Er sangen bra, så liker jeg sangen, samme hvilken sjanger det er.
Bruskork: Tar meg ikke nær, sier berre at du virker ikke hyggelig viss du beskriver noe du mener negativt. Så berre slapp av

Og nei zepur eg troller ikke. Det er kansje litt annerledes når det ikke er noe du liker. Men med en gong noen snakker om noko du liker så merker du det fort.

For eksempel, du sammenligner kicksa med plastikk og metall som slåes sammen.

Kan hende i den lokale bygden din folk bryr seg ikke noko serleg. Men eg skal si du blir ikke likt blant andre viss du snakker slik om det dem liker
Deler bare min egen mening: http://soundcloud.com/michael-akira-...girl-vip-klipa
Spør du meg så er det hardcore real sound of dubstep <33333333
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Bruskork: Tar meg ikke nær, sier berre at du virker ikke hyggelig viss du beskriver noe du mener negativt. Så berre slapp av

Og nei zepur eg troller ikke. Det er kansje litt annerledes når det ikke er noe du liker. Men med en gong noen snakker om noko du liker så merker du det fort.

For eksempel, du sammenligner kicksa med plastikk og metall som slåes sammen.

Kan hende i den lokale bygden din folk bryr seg ikke noko serleg. Men eg skal si du blir ikke likt blant andre viss du snakker slik om det dem liker
Vis hele sitatet...
Kanskje han finner noen som deler hans synspunkter i steden? Noen å identifisere seg med?

Bli akseptert for den man er og hva man mener?
Noe å tenke på kanskje? Føler du at du mottar mye aksept blant dine venner?

Det virker IKKE sånn...
Uncle: Sier berre til han, snakker han til noen andre som ikke har samme synspunkt som han kan dette virke krenkende. Tenkte eg skulle si det til han viss han tenkte at han berre skulle si det han mente
Sitat av lex123 Vis innlegg
Hva med Benga, Digital Mystikz, Loefah etc etc?

Hvis du skal leke dubstep-elitist får du i det minste gjøre det ordentlig.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke hørt my fra DMZ før men... jeg liker Coki og Mala da :P
Nevnte jeg ikke begge de to og Benga?
Ok, jeg hører på de også, unnskyld da for at jeg glemte noe.

Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Dere som ikke liker denne type musikk, hvorfor la seg selv bli irritert over en annen persons musikk smak? Det forteller jo bare litt om issues dere har med dere selv.

Takk for listen, skal høre gjennom, ser flere gode der..
Personlig hørte jeg mye på dubstep for 3 år siden, går litt mere i Drum and Bass nå om dagen

Veldig fornøyd med Andy C sitt album, Nigthlife
Vis hele sitatet...
Ikke noe prob man ;3 top lista mi for liksom tracks jeg har FUNNET i 2011 :P

Sitat av AkzFast Vis innlegg
Deler bare min egen mening: http://soundcloud.com/michael-akira-...girl-vip-klipa
Spør du meg så er det hardcore real sound of dubstep <33333333
Vis hele sitatet...
Takk man! virkelig pikkristende!
Problemet er for oss som gjerne har hørt på musikk som dubste, dnb, trance, house, hardcore, hardstyle, osv så og si siden starten, så kan det være jævla irriterenes at folk heletiden skal ødelegge og kommersialisere sjangrene.

Det var en epoke med dette på sent 90-tallet til rundt 2002, som etterhvert dabbet av.
Nå startet det igjen først med Hardstyle, så begynte Hardcore produsentene å bli litt kommersielle av seg, så til kommersiell House, som virkelig slo ann for en 3-4 år siden.

Andre ting som irriterer er att den Amerikanske musikkindustrien hele tiden skal ta fra sjangre som blir ''populær'' for å tjene mer penger. Med en gang de ser noe blir stort, så ser de en ny sjanger å tjene penger på.
Jeg tenker da spesielt på House, eller liksom House, som jeg liker å kalle det.
Og nå har Jay-z og Kanye lagt inn noe dubstep-ish på sitt nye album. Sangen suger dog noe så inn i helvete. Beaten de bruker er Flux Pavilion - i can't stop. De rævkjørte beaten dog.

Jay-Z & Kanye West - Who Gon' Stop Me

Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Blir kansje litt feil og blande Hardstyle inn i dette, men er en del som ikke liker de dei kaller "nu-style" dei liker heller early hardstyle. For meg er dette helt Ok, men når dem begynner og fornerme "Nu-style" og sier det er for dritt unger, det er det eg har noe imot. Synes virkelig at folk burde holde seg til sitt og heller la folk nyte den musikken dem liker.
Vis hele sitatet...
Om ikke det er for drittunger, så mener jeg det virkelig høres ut som det er laget for barn. Ta handzUp for eksempel. Hver bidige melodi i den sjangeren høres ut som den er laget for bursdagsselskapet til en 6-åring:P Og ''nustyle''-hardstyle minner bare om en hardere versjon av handzup. I min mening burde mye av det som kalles Hardstyle i dag bli kalt for Hard HandzUp!

Men, selvfølgelig skal folk få høre på hva de vil.

Jeg måtte dobbelposte da jeg ikke fikk redigere innlegget mitt.
Sitat av HV90 Vis innlegg
Problemet er for oss som gjerne har hørt på musikk som dubste, dnb, trance, house, hardcore, hardstyle, osv så og si siden starten, så kan det være jævla irriterenes at folk heletiden skal ødelegge og kommersialisere sjangrene.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke problemet. Hva er det som blir ødelagt?
Jeg liker selv ikke nu-stylen og kommersiell trance. Men det ødelegger jo ikke den musikken jeg liker. Jeg hører på det som jeg synes er kult, resten lar jeg gå forbi meg. Før hardstyle beveget seg i flere i flere retninger så var det også da mye god gammel hardstyle som jeg ikke likte, men sjangeren var ikke ødelagt pga av det.

La oss ta ett eksempel, Tiesto. Jeg elsker musikken han lagde for 3 år siden og bakover. Nå har han fått en del kommersielle sanger, men det ødelegger ikke trance sjangeren i det hele tatt. Og han kommer med en del slagere innimellom nå også så da er det bare å filtrere sangene litt.

Om noen lager en kommersiell hardstyle låt så kan du bare la være å høre på den og heller finne di sangene du selv liker og problemet er løst.

Jeg tror du bør se det positive i at flere folk hører på elektronisk musikk, uanset sjanger. Det må jo kunne sees en sammenheng med at mange flere hører på elktronika i dag kommersiellt eller ikke og det at det kommer flere store partyer til Norge.

Selv er jeg enig i det du sier om at kommersielle sanger er kvalmende, men jeg ser mer positivt i det enn negativt.

Sitat av HV90 Vis innlegg
Om ikke det er for drittunger, så mener jeg det virkelig høres ut som det er laget for barn. Ta handzUp for eksempel. Hver bidige melodi i den sjangeren høres ut som den er laget for bursdagsselskapet til en 6-åring:P Og ''nustyle''-hardstyle minner bare om en hardere versjon av handzup. I min mening burde mye av det som kalles Hardstyle i dag bli kalt for Hard HandzUp!
.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som tvinger deg til å gå kjøpe ei harddance mania plate.

DEssuten er det utrolig vanskelig å utvikle en så snever sjanger som hardstyle da det eneste som skiller den fra feks hardtrance, gabber og hardcore er tempoet, kicksene, baklengs basslinje og litt på melodisiden. Da blir man nødt til å ta sjangeren ut til forskjellige grener, som feks nu-style, dubstyle, rawstyle osv.
HV: Eg skal vere enige med deg at NOKON sanger blir FOR mainstream. Men det er DJer som produserer vanleg Hardstyle og.

Og si at det er happy tunes og at unge høre på det. Skal det vere en fornermelse?
Unger hører sikkert på happy hardcore, eldre høre på hardstyle, eldre høre på early hardstyle? Voksne høre på.. jazz?
Eg kjenner faktisk voksne som hører på justin bieber..
Folk har forskjellig musikk smak.. og drive og prøve og desperat fornerme alle andre som mener noe annet en deg, det kjemer du ikke langt med i verden.
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
bla bla bla ../..liksom ett forsøk i å få newfags bort ifra den nå tidens amerikaner dubstep!

../..
bla bla bla bla
../..

bla bla. Spred Ordet, Dette trenger å bli hørt!
Vis hele sitatet...

Det eneste ordet som trengs å høres her er faktisk: turdstep
Jeg hører kun på elektronisk musikk selv, men akkurat dette her klarer jeg ikke fatte hvorfor det er så stor interesse for.

15 år siden var det helt annen musikk som ble knyttet til "dub" og "*step" enn dette synthskrotet her for å være ærlig.
Man brukte samples og loops. Alt var super low budget, og man stjælte så mye som mulig fra andre artister:
http://www.youtube.com/watch?v=HFrBbuGxbqk
http://www.youtube.com/watch?v=X9d-63WsoPk
http://www.youtube.com/watch?v=MQlOnPoIvbU
Sist endret av unknown14725; 18. august 2011 kl. 22:30.
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
jeg føler det blir det samme som det er med Hip Hop... før hadde vi gode artister som hadde meningsfulle tekster og gode melodiske melodier og beats... nå har vi pretty boys som SYNGER om hvor my penger de har og "Rapper" til en house melodi... jeg driter en lang faen i om å følge med i tiden... de ødelegger musikken sånn som den skal vere.
Det er til og med skrevet en bok om røttene og grunnleggerne av dubstep, det sier en del! denne musikken og elektronisk musikk tilhører europa og ikke USA og Canada.
Jeg skal røpe at jeg er stor fan av DatsiK, men han har gjort shows med Rusko og flere, og han lager god musikk!

Jeg bare syns det er noe piss at all musikk som er skal tilpasses de som ikke forstår seg på den! R.I.P
Vis hele sitatet...
Oi, oi, oi. Jeg klarer ikke å dy meg her, men må få komme med noen observasjoner. Du virker ganske engasjert, så da får jeg steppe opp. Jeg kan diskutere det her i timesvis, men skal forsøke å holde litt igjen. Yes: Jeg tenker over gjennomsnittet mye på ting som det her. Om "ekte" kunst Vs. produkter, hvordan "mainstream" funker og ikke minst ting som autensitet og kredibilitet.

Det jeg legger mest merke til, er hvordan veldig mange mennesker baserer deler av identiteten sin på hva slags musikk (og filmer, og klær, osv) de hører på. Dermed blir det deres personlige greie, som helst ikke så mange skal dele med dem. Om veldig mange har den samme personlige greia, blir det litt som å pønte sæ' før en skal på fest for så å oppdage at fem andre har det samme antrekket. Ikke så veldig personlig lenger, altså. Jeg har ikke lyst til å være frekk mot deg personlig, så dette blir generelt. Jeg har grublet meg frem til at den beste beskrivelsen på disse menneskene er musikksnobber. Det kryr av dem i feks. indierock-miljøet, der det står om å høre på de "riktige" banda først.

Jeg tar tilbake det jeg sa om å ikke ha lyst til å være frekk. Greia er at du høres nøyaktig ut som en mannevond pensjonist som syter om samtida. Jeg hadde ikke blitt overrasket om det hadde stått noe sånt som "slikt populærmusikalsk lurveleven! Før i tiden hadde vi ekte komponister, som Bach, Brahms og Verdi. De skrev om dypere ting som sjelesorg og mytologi, ikke dette "råkk and råll" -vrøvlet.

Faen, så langt det her blir. Vi tar de siste tingene punktvis:
- Det er ikke sånn at musikk "tilhører" et bestemt kontinent, slik at man automatisk lager dårligere ting om man ikke er innenfor grensene. Men det smaker av den gamle greia om at amerikansk=kommersielt=uten verdi.
- Lage piss for folk som ikke forstår seg på den? Da antar jeg at du er i den heldige eliten som ser på seg selv som forståelsesfulle. Men hvordan vet du at du "forstår" selv? Hva er målestokken, typ? - Hvorfor poste en liste og erklære at det er skikkelig dubstep, og det meste annet er kommerst og for de skitne massene som ikke vet bedre.

Personlig har jeg hørt på drum&bass og avarter i snart femten år, så jeg burde kanskje vært den gamle grinebiteren som klager over ungdommen nå til dags som ødelegger ditten og datten, for sånn var det ikke før! Men det er motsatt - jeg jubler over hvordan dubstep har eksplodert som herlig superherpes. Kjør på - jo flere jo bedre. Mer publikum = større konserter = mer penger = STØRRE ARTISTER osv. Om man virkelig er fan til beinet, driter man i hva slags andre folk som er på dansegulvet. Men om man bruker musikksmaken for å posere, skape seg og markere identiteten sin for omverdenen, skjønner jeg at det er grusomt når fjortiser hører på mye av den samme musikken som en selv. Om sånt virkelig ødelegger musikken for deg, var det nok ikke et så solid forhold uansett.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Så det er ikke lov å utvikle sjangeren? Spille på sin egen måte? MÅ alt være 100% likt det originale?

Det er en feilende hersketeknikk å si "alle fjortisene hører på den møkka der". Kan ikke folk høre på den musikken de selv liker? Det er så kristent over det å skulle forandre ALLE til seg selv..
Vis hele sitatet...
Vel, per definisjon er det sånn at om en kultur ikke utvikler seg, så dør den ut. Spør en antropolog. Jeg vil ikke at artistene jeg elsker skal fortsette å lage den samme musikken for hver plate, jeg har heller lyst til å henge på og se hvordan de utvikler seg. Og siden kultur alltid er i utvikling, kan dessverre ingen nominere seg selv til kulturpresident for å si åndssvake ting som "det der er helt feil", "det skal egentlig ikke høres sånn ut" og "den ekte [sett inn sjanger] er det ingen som hører på lenger bortsett fra meg selv og en fyr i Brussel. You get the idea.
Sist endret av ThisMeansWar; 22. august 2011 kl. 02:09.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av unknown14725 Vis innlegg
Det eneste ordet som trengs å høres her er faktisk: turdstep
Jeg hører kun på elektronisk musikk selv, men akkurat dette her klarer jeg ikke fatte hvorfor det er så stor interesse for.

15 år siden var det helt annen musikk som ble knyttet til "dub" og "*step" enn dette synthskrotet her for å være ærlig.
Man brukte samples og loops. Alt var super low budget, og man stjælte så mye som mulig fra andre artister:
http://www.youtube.com/watch?v=HFrBbuGxbqk
http://www.youtube.com/watch?v=X9d-63WsoPk
http://www.youtube.com/watch?v=MQlOnPoIvbU
Vis hele sitatet...
Greit at du kan spore dubstep tilbake til andre sjangre, men ingen av de linkene hadde mye dubstep. Det er fortsatt jungle
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Som sagt som flere har nevnt før meg og som jeg har nevnt tidligere det er ikke noe vits og dømme sangene i forhold til de hva som er mest populært blir bare for dumt for meg, og du skriver også at Amerikansk dubstep er newfag dubstep, er vel det værste jeg har har hørt da du har artister som Excision, Datsik og Downlink som er fra Usa/Canada og Excision er kanskje en av de beste dubstep dj'ene du finner da han lager et helvette til livesets som er bevisst med Shambala 08, 09, 10 og 11 man kan vel også dra med Dieselboy som eier Subhuman recordings er jo en legende innen scenen og har helt på med Drum'n'Bass siden 90-tallet og begynte og eksperimentere med en 3 timers lang mix med blandign av Drum'n'Bass Dubstep og Electro kan vel også si at Dieselboy var den første amerikaneren som ble nominert til UK-based Drum'n'Bass Arena Top 10 Dj's 2004 så vil vel si at det ikke er alle Amerikanske artister som er newfag som du vil frem til tydligvis...
Vis hele sitatet...
Roots man... shambala er ikke spesielt dubstep, er mer Robothydraulisksexstep -.-

Sitat av SemiColon Vis innlegg
Forbanna idiot? Du har bestemt deg for at Skrillex suger pikk, men musikken hans er bra. Du er like stor idiot som de som bestemmer seg for at f.eks Justin Bieber er elendig musikk, men det er jo ikke det? Jeg hører ikke på Bieber selv, men synes ikke musikken suger pikk som du sier om Skrillex. Alle har sin egen musikksmak, og du kan ikke bestemme at Skrillex suger. Du er en forbanna kverulant og forståsegpåer.

Kjører du Volvo Amazon og kanskje? Eller kjører du noen av de nye "hippe" bilene? Din jævla newfag!

Har du kanskje en Commandore 64? Eller bruker du noen av de nye "hippe" PCene? Din jævla newfag!

Lær deg å respektere andre mennesker og deres smaker! Møter jeg noen gang på en slik idiot som deg på gata kommer jeg til å spy på deg, slike mennesker som deg gjør meg kvalm! Bare for at du ikke liker noe, så skal resten av menneskeheten være enig med deg.
Vis hele sitatet...
Kis! Ka faen veit du om æ ikke like hanj derre Skrillex fetta? HÆ?
Justin Bieber, du mått bærre nævn hanj eller? Hanj lage kanskje ikke musikk som høres surt ut men HANJ e ein SANGER/VOKALIST, om ein vokalist først ska ha nå ære for det ska vokalisten syng om nå som betyr nåkka... men ein newfag som sjer ut som Emma Watson med kort hår og syng som ei lita jente kanj bærre dra sæ tebake t rommet sitt å spæll gitar.
Hey, hodgayboy. Hva mener du egentlig er kommersielt?
Nå hører jeg ikke noe særlig på dubstep egentlig, men sangen du nettop la ut minner meg utrolig mye om dubstep du selv mener er kommers.
latterlig og kalle folk for newfags fordi de mener nyere å oppgraderte versioner er bedre.

Blir som om jeg skulle sagt at all musikk som er lagd på data er for newfags da datamaskinen ikke er et instrument.

Musikken forandrer seg og å rakke ned på folk fordi de hører på nyere musikk en det du gjør selv blir bare lavmål.