Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2208
Har ikke tatt bilder på lenge, så jeg deler noen bilder tatt i løpet av de siste årene. Del gjerne egne bilder du er fornøyd med. Tema: Frie dyr (ikke dyrehager).

Note: Et par av bildene er kanskje delt tidligere i vinterbilder-tråden. Shameless repost!

Kingfisher - Pokhara, Nepal.

Spotted rosefinch - Everest base camp, Nepal.

Kråke - Oslo.

To trøtte hunder - Gasa, Bhutan.

Delfiner - Madeira, Portugal.

Andunge (forsøkt reddet) - Oslo.

Ekorn - Goa, India.

Ekorn - Oslo.

Rhesus macaque - Kathmandu, Nepal.

Batcave - Pokhara, Nepal.

Krokodille - Chitwan, Nepal.

Stokkand - Oslo

Øgle - Goa, India.

Macaque - Rishikesh, India.

Villhest - Sagarmāthā National Park, Nepal.

Bier - Bærum.

Yak - Sagarmāthā National Park, Nepal.

Dette er rått.

Heldig er du som har vært på så flotte steder.

Takk for flotte bilder!
Fine bilder av fine dyr kule destinasjoner også. Artig at du postet disse nå da jeg har tenkt litt på en reiseråd du skrev for mange år siden her.

Veldig fin klarhet. Tipper du ikke bruker mobiltelefon for dine bilder
Biene dine er på engstorkenebb eller en innført/krysset sak i storkenebbslekta.

Eller her er mine bidrag. Ikke så flotte akkurat, men begge var ganske magiske for meg.

Dette er en ungelg, som sto i veikanten og beitet. Jeg stoppet bilen, åpnet vinduet og fyrte av noen bilder. Han som satt siden av meg (en bygdeoriginal), klemte seg godt inn i setet da vinduet var på siden hans.

Dette er en rådyrbukk på en delvis gjengrodd eng i Rendalen. Jeg var her for å se etter orkideen marisko, men jeg fant ikke den. Men jeg fant en del skogmarihånd (en annen orkide), liljekonvall og en del tyrihjelm istedet. Sammen med rådyrbukken da, som beitet bare kanskje 10 m unna. Stemningen der var magisk i sumarnatta! <3
Fotograferer stadig mindre, er ikke akkurat villmarkens sønn og har aldri tatt noe særlig bilder av dyr,
men dette er fra plattingen utenfor huset.

og en ikke like tungt redigert utgave av samme bilde

Klikk for større versjon.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Shankara Vis innlegg
Dette er rått.

Heldig er du som har vært på så flotte steder.

Takk for flotte bilder!
Vis hele sitatet...
Trivelig å dele litt.

Ja, men det er lett å glemme hvor heldig man er/har vært. Det er en av de fine konsekvensene av å knipse litt bilder. Man har noen påminnere, og noe som motiverer en til å gjøre flere kule ting med den tiden man har.
mentalmelt's Avatar
vindaloo: Fint bilde! Det ser ut til å være en Gråtrost.

aluminiumfluorid: Flotte bilder! Likte særlig det av elgen. Bukken er også fantastisk =)

Sitat av Jerna Vis innlegg
Fine bilder av fine dyr kule destinasjoner også. Artig at du postet disse nå da jeg har tenkt litt på en reiseråd du skrev for mange år siden her.

Veldig fin klarhet. Tipper du ikke bruker mobiltelefon for dine bilder
Vis hele sitatet...
Regner med du tenker på tripprapporten fra Tibet

Jeg bruker for det meste et superzoom kamera fra Canon som heter PowerShot SX50 HS. Bildebrikken er ikke stor, men til gjengjeld får man veldig fine utsnitt med det, selv på lang avstand. Kameraet er også ganske kompakt.

Som eksempel kan du se på bildene av flaggermusene. De er tatt i samme retning fra akkurat samme sted.

Enda et eksempel:
https://freak.no/forum/showpost.php?...0&postcount=15
Sist endret av mentalmelt; 2 uker siden kl. 15:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Flotte bilder, fra veldig flotte steder!
En katt jeg kjente, her som voksen dame.

Eldre bilder, mulig de er delt tidligere.
mentalmelt's Avatar
Enhjørning/tank - Chitwan, Nepal.

Villsvin - Chitwan, Nepal.
Sist endret av mentalmelt; 2 uker siden kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er du nært villsvinet eller er det zoomet inn?
mentalmelt's Avatar
Sitat av Jerna Vis innlegg
Er du nært villsvinet eller er det zoomet inn?
Vis hele sitatet...
Må ærlig innrømme at jeg ikke engang husker å ha tatt det bildet, men ser på detaljene at jeg ikke kan ha stått så veldig langt unna. Litt zoom har jeg helt sikkert brukt.

24mm focal length.

Vortebiter - Oslo (ikke min ustelte hånd )

Aldri sett før eller siden. Visste ikke at vi hadde så svære gresshopper her. Man finner mye rart på sopptur i Sørkedalen.

Samme sted.

Greit, sopp er ikke et dyr, men de er ikke så alt for langt unna.

Øyenstikker - Også Sørkedalen.
Sist endret av mentalmelt; 2 uker siden kl. 21:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For noen beist! Både gresshopperen og fingrene(som ikke er dine)

Du burde lage en tråd for andre typer bilder også, du har nok mange godbiter liggende. Kan si at jeg ble mer en litt sjalu når du postet bilder fra India og Nepal.
Digger bildene.
Har du prøvd på en svart hvit utgave av # 2 av disse Yak - Sagarmāthā National Park, Nepal?
Det tror jeg kunne blitt ekstremt bra.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Greit, sopp er ikke et dyr, men de er ikke så alt for langt unna.
Vis hele sitatet...
Levende i hvert fall, og det kan det godt hende alt er, men litt mer gjenkjennelige for oss at planter,
eller som her noe mitt i mellom plante- og dyreriket er levende kontra det langsomme livet til en stein.
mentalmelt's Avatar
Sitat av DrDeath Vis innlegg
For noen beist! Både gresshopperen og fingrene(som ikke er dine)
Vis hele sitatet...

Sitat av DrDeath Vis innlegg
Du burde lage en tråd for andre typer bilder også, du har nok mange godbiter liggende. Kan si at jeg ble mer en litt sjalu når du postet bilder fra India og Nepal.
Vis hele sitatet...
Ja, kunne for så vidt det. De fleste bildene jeg tar er jo ikke av dyr, men av folk og steder og eventyr. Kunne skrevet en del om det og.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Digger bildene.
Har du prøvd på en svart hvit utgave av # 2 av disse Yak - Sagarmāthā National Park, Nepal?
Det tror jeg kunne blitt ekstremt bra.
Vis hele sitatet...
Det bildet er det jeg mest fornøyd med av alt jeg har tatt, så har nok prøvd det ut, ja. Har også kjørt det gjennom Stable diffusion og laget en del crazy varianter av det. Ganske artig.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Levende i hvert fall, og det kan det godt hende alt er, men litt mer gjenkjennelige for oss at planter,
eller som her noe mitt i mellom plante- og dyreriket er levende kontra det langsomme livet til en stein.
Vis hele sitatet...
Det blir en total omdefinering av hva liv er, men rent filosofisk så ser jeg hva du mener =)
Sist endret av mentalmelt; 2 uker siden kl. 21:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her er det ei ungjente, som jeg var så heldig å bli kjent med i 2007. Denne jenta het Miranda, og det var jeg som ga henne navnet. Dette er egentlig en trist historie. Hun gikk ut av en tilhenger, og snublet litt. Etter dette haltet hun hele sommeren, men ble ikke bra. Til slutt ble hun slaktet, noe jeg synes var trist. Men det viste seg at hun hadde brukket lårhalsen.
Så herlige bilder. Fra eksotiske vesener på det indiske subkontinentet til søte ekorn i tigerstaden.
Jeg har ikke peiling på foto overhodet, men bildene slår meg som veldig oppriktige/naturlige, samtidig som de også er skikkelig gjennomført. =)
Meget bra bilder, dyra ser også meget avslappet ut så der har dere gjort en bra jobb
Dyr fra Zambia. Kommer tilbake med flere dyr fra Afrika, har også flere bilder fra fin natur og dyr i Filippinene og Malaysia som jeg slipper ut så fort jeg finner en lader til den gamle telefonen hvor de er.

Telefon bilder har alltid vært nok for min del så kvalitet kan sikkert diskuteres.

Krokodille

Zebra

Løve

Iguana

Struts
hva slags kamera har du brukt til å ta bildene? @mentalmelt
mentalmelt's Avatar
Sitat av MarlboroTN Vis innlegg
hva slags kamera har du brukt til å ta bildene? @mentalmelt
Vis hele sitatet...
Når jeg reiser har jeg for det meste brukt Canon PowerShot SX50 HS, men noen av bildene er tatt med Canon EOS 400D.
Noen bilder av dyr fra mine resier rundt i verden:

India:

Sri Lanka:

Mellom-Amerika:

Fra Ekeberg, Oslo
CHR: rabid badger
robhol's Avatar
Hatt kamera i ca. tre kvarter og er ikke ekstremt dreven, men har snappet et par der man i hvert fall tålelig ser et slags dyr.

Disse er også tatt i Oslo-traktene i fjor sommer.

Ekeberg, Oslo

Kirkeristen, Oslo

Katta som slapper av i sofaen på Østlandet
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Katta som slapper av i sofaen på Østlandet
Vis hele sitatet...
Ingen slapper av like hardt som en katt

Bildet ble tatt med en potet av et kamera fra et hotellrom i Praha og er ikke spesielt bra fototeknisk, men av en eller annen grunn liker jeg det ganske godt likevel.

Holmlia

Mer fra Holmlia (Søndre Aas gård)