Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 872
I mange år har jeg hatt et Saitek Eclipse keyboard, men det døde for en tid tilbake, og det går opp for meg nå hvor glad jeg var i det. Problemet er at det ikke er til salgs lenger. Ihvertfall ikke noen utgaver med rødt bakgrunnslys. Så da lurer jeg på hvilke andre som finnes. Jeg ønsker meg et tastatur med minst mulig ekstra fjas på utover det røde lyset (oransje går sikkert også greit), jeg trenger ikke en million ekstrataster. Jeg vil ikke ha noe med blått eller hvit lys, jeg vil gjerne ha fungerende nattsyn. Det må selvfølgelig ha Norskt oppsett.

Finnes det noe slikt?
Sist endret av meitemark; 19. april 2010 kl. 12:03.
http://prisguide.hardware.no/produkt/45198
Har egen knapp der du kan velge mellom fargene lilla-blått-rødt.
Anbefales, ett helt herlig tastatur å bruke\skrive med.
Edit: er også en dimmerknott der du kan variere styrken på lyset.
Sist endret av Frende; 19. april 2010 kl. 12:04.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Kan du stille det inn til å bare bruke en farge, ie selv om man skrur av maskinen, så starter den opp med den fargen?
Sitat av meitemark Vis innlegg
Kan du stille det inn til å bare bruke en farge, ie selv om man skrur av maskinen, så starter den opp med den fargen?
Vis hele sitatet...
Ja og ja.
Om du velger "rødt", så starter den også opp med rødt.
Jeg har saitek cyborg. Der har du jo noen ekstra knapper, men de er jo forholdsvis nøytrale.
Det kan du jo endre bakgrunnsbelysningen til fargen du liker, jeg kjører grønn
Mulig du synes det er litt overkill, men jeg synes det er ganske greit. Skikkelig følelse av gammelt IBM tastatur, solid liksom.
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg har saitek cyborg. Der har du jo noen ekstra knapper, men de er jo forholdsvis nøytrale.
Det kan du jo endre bakgrunnsbelysningen til fargen du liker, jeg kjører grønn
Mulig du synes det er litt overkill, men jeg synes det er ganske greit. Skikkelig følelse av gammelt IBM tastatur, solid liksom.
Vis hele sitatet...
Cyborg er imo ett smule overdrevent tastatur:P

Forøvrig: http://www.youtube.com/watch?v=ft3gRogjYqQ
G15 har jo oransje lys, men også mye macrodrit + lcd skjerm.
Microsoft Sidewinder X4 og X6 har rødt bakgrunnsbelysning. X6 er litt mer avansert enn X4'en og derfor litt dyrere. Vurderer om jeg selv skal kjøpe X4'en.
Har hatt x6. Det er til å anbefale. Det ene hjulet på keyboardet er dimmejul til lyset.
Som sagt Microsoft Sidewinder X6 er til og anbefale beste keyboardet jeg har hatt.
det føles så utrolig deilig og trykke på det er ikke så mye avanserte greier på det utenom noen ekstra knapper som du ikke trenger og bry deg om engang.
og du kan ta av numpaden og plassere den på vesntre side eller bare drite i den fullstedig noe som jeg elsker