Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 13016
Normalt fuktig weed? Det finnes ikke marihuana som er fuktig. Når du kjøper tobakk får du ikke ferske tobakkblader.. Hvis bud'en kommer rett fra planten vil den gå ned 70-80% i vekt.
Sist endret av sonmarak; 13. januar 2012 kl. 23:17.
▼ ... flere år senere ... ▼
Lagrer dere den tørkede weeden i luftette bokser eller har dere litt åpning på boksen? Fordi sist jeg hadde de i lufttett boks så mugnet det
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bæbæbæ Vis innlegg
Lagrer dere den tørkede weeden i luftette bokser eller har dere litt åpning på boksen? Fordi sist jeg hadde de i lufttett boks så mugnet det
Vis hele sitatet...
Da hadde weeden din for mye fuktighet når du la de i glass. Jeg curer mitt i 20L diy bøtte for så putte de på glass når de er curet og har ønsket fuktighet
Stjele litt her,blir potten bedre på smak å funk å man vanncurer etter den har tørka?
Hva er vannkuring?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Rognkjeksa Vis innlegg
Stjele litt her,blir potten bedre på smak å funk å man vanncurer etter den har tørka?
Vis hele sitatet...
Ikke bedre smak og lukt, men det som blir igjen er ganske potent: Vanncuring fjerner mye smak og aroma, så du fjerner mye mer enn ved vanlig curing: Virkestoffene er ikke vannløselige men mye annet i planten løses opp i vannet og fjernes.

Her er en guide på vanncuring om noen er interessert
Sist endret av Dodecha; 22. september 2021 kl. 20:01.
Anonym bruker
"Velkommen Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tomt stort syltetøyglass, skotørker-slange, begge to ned i glasset, uten lokk, helst glasset liggende
5-10 min!
Spiritual Gangster
Witold's Avatar
17 6
Ingenting i verden smaker mere dritt en hurtigtørket weed(joda..)Tørkingen går jo kjapt,er den curinga som tar tid.Puffer på 3 mnd curet nå,smaken er jo himmelsk og lukten også.
Legg den 10 - 14 dager i mørkt rom, ca 16 grader og 45 % luft fuktighet, deretter over på glass i 6 måneder. Da kan du røyke den etterpå.
6 måneder var vel lenge ? Syns den er veldig god etter 8 uker
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Witold Vis innlegg
Ingenting i verden smaker mere dritt en hurtigtørket weed(joda..)Tørkingen går jo kjapt,er den curinga som tar tid.Puffer på 3 mnd curet nå,smaken er jo himmelsk og lukten også.
Vis hele sitatet...
Ingenting feil med potten min, på 40grader i ovnen og rundt 3.5 timer. Aromaen og smaken sitter fortsatt igjen. Må bare passe på å ikke ha dem inne for lenge.

Drit deilig stram lukt (å hvertfall når du klipper/grinder den)

Jada, jeg vet at dette ikke er det mest optimale, men ville bare få frem et poeng! mr canucks grow på youtube, har en fin guide til tørking av weed.

Jeg pleier å henge min i klesskapet. Der henger den i ca 14 dager, men syns ikke den er så veldig mye bedre enn den jeg tørker i ovn!
Du trenger ikke henge opp, det er bare 5 gram. Del den opp og legg spredt på en avis åpent i rommet, gjerne på varmekablene på badet så er den tør og fin om et døgn og enda bedre om to.
Har du hastverk kan du varme i ovn på svak varme men jeg syns det kan gi weeden en bismak så foretrekker å tørke i rommet.
Sist endret av celtseus; 7. november 2021 kl. 12:09.