Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1762
for 2 år siden gikk jeg i en klasse med en jente som jeg likte. hun begynte å snakke først til meg og kom ofte og snakket med meg på friminutter osv

jeg vet ikke om hun bare så på meg som en venn eller om hun var tiltrukket av meg. noen ting hun gjorde virket som at hun bare så på meg som en venn, men det noen ting som tydet på at hun var tiltrukket av meg

i flere mnd snakket vi sammen til jeg sluttet på skolen. burde jeg bare ha spurt henne rett ut om hun vil kline med meg? jeg angrer for at jeg ikke spurte om dette

da hadde jeg skjønt med en gang om hun var tiltrukket av meg eller så på meg bare som en venn. til den dag idag lurer jeg fortsatt på om hun var tiltrukket av meg

burde jeg ha dette i bakhue hvis jeg noen gang blir kjent med en annen jente? etter vi snakker i noen uker/mnd, så spørre rett ut "vil du kline/kysse/pule". får jeg nei = jeg er friendzoned. får jeg ja = hun er tiltrukket av meg

er dette smart. isteden for å bare gå rundt og lure på om hun vil ha meg intimt eller ikke
Altså mye av det er tolkning av kroppsspråk og generell væremåte. Det er aldri noe i veien for å spørre direkte, selv om du kan få et nei er det i det minste bedre enn å mistolke og tvinge seg på.

Istedenfor å spørre om direkte fysiske ting, hva med å spørre jenta du eventuelt blir interessert i direkte om hva hun føler for deg? "Du jeg tror jeg faktisk liker deg godt, hva føler du for meg?"
Det er jo også relevant hva du faktisk vil da, kysse/pule/kline behøver ikke være forbundet med følelser, kanskje kun fysisk begjær. Vil jenta ha deg seksuelt eller faktisk en type forhold.

Ble kanskje litt rotete her, men mitt beste tips er å alltid si hva du føler rett ut, så ordner ting seg.
Livet er ikke så svart-hvitt, det er veldig flytende og dynamisk. Å spørre rett ut om noen vil kline høres ut som noe desperate gutter lirer av seg på ungdomsskolen. Man kan stille spørsmål som ikke er så konfronterende, som både tydeliggjør at du er interessert og vil gi deg tydelige signaler på om motparten gjengjelder interessen. Jeg kan gi eksempler, men det vil aldri finnes en fasit, og enhver situasjon og potensiell partner burde tilnærmes ulikt. Du burde ihvertfall ikke gå rundt med en mental liste over spørsmål som "vil du kline/kysse/pule" du vurderer å slenge ut.

"Friendzone"-tankegangen vil jeg også anbefale deg å legge bort, da dating, leting etter og valg av partner ikke er så svart-hvitt.
Ehh nei. Du kan fortelle henne at du gjerne vil bli bedre kjent eller syns hun er pen/fascinerende/virker som en interessant person og spørre rett ut om hun vil bli med på en date med deg. Date gjør man for å bli bedre kjent på en romantisk måte og ja til date betyr heller ikke ja til kyssing eller puling! Ikke tro relasjoner dreier seg om enten friendzoning eller puling!

Å spørre en jente om hun vil kline/pule bare fordi dere har snakket i noen uker/måneder ødelegger både et vennskap - for du blir ikke friendzoned med et nei da, men creepzoned, og du ødelegger også de sjansene du potensielt hadde om hun faktisk var interessert i deg og så på deg som en bra fyr - inntil da.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Sitat av idiot Vis innlegg
i flere mnd snakket vi sammen til jeg sluttet på skolen. burde jeg bare ha spurt henne rett ut om hun vil kline med meg? jeg angrer for at jeg ikke spurte om dette
Vis hele sitatet...
For all del, eg seier ikkje at det ikkje vil fungere om ho er interessert nok, men det er sosialt klønete i ein slik samanheng.

Kanskje du heller skulle ha spurt om ho ville finne på noko etter skulen (=ikkje klining eller puling, men ein date).
Sitat av BrageP Vis innlegg
For all del, eg seier ikkje at det ikkje vil fungere om ho er interessert nok, men det er sosialt klønete i ein slik samanheng.

Kanskje du heller skulle ha spurt om ho ville finne på noko etter skulen (=ikkje klining eller puling, men ein date).
Vis hele sitatet...
Støtter og denne. Kunne muligens funka men blir litt drastisk. Hvor gammel er du? Du kan heller sende en melding til henne og si at du savner og være med henne og spør om hun er gira på og se en film eller noe.
Enig med de over, men vil legge til at på festivaler og lignende hvor man er med folka maks noen dager, da er det å spørre rett ut, blir du med til teltet mitt en tur, den beste strategien
I dette tilfelle, nei.
Om du føler du er på god tone med en jente og mistenker at hun er tiltrukket til deg så spør du aldri rett ut «skal vi kline». Denne tråden fikk meg faktisk til å le litt måten den linja catcha meg off-guard.

Om du føler du er på god fot med en jente og dere har bra dynamikk sammen og opplever at begge parter er flørtete med hverandre ville det mest naturlige vært å spørre om du har lyst til å bli bedre kjent. Da kan du for eksempel be jenta om Snapchatten hennes eller om du har lyst til å være litt old-school, telefonnummeret hennes eller å bli venner på Facebook.

Her ifra kan dere begynne å snakke sammen litt jevnligere å virkelig føle seg segselv frem på om dette er noen du begynner å like og om det andre mennesket liker og har interesse for deg. Om det er tilfellet og dere har bra kjemi så skader det aldri å spørre om å ta en kopp kaffe en dag, komme på besøk for å se film, dra på kino sammen eller finne på noe hyggelig bare for å bli enda bedre kjent

Om hun sier ja til å bli med ut en dag for å gjøre noe hyggelig eller bli med deg hjem så nærmer det seg hvor du eventuelt kan “make your move” å gå inn for et kyss så lenge jenta har gjort det åpenbart at hun også er interessert i noe mer enn bare et platonisk venne-forhold.

Det er svært lite attraktivt og igrunn litt creepy faktisk å bare spørre en jente du ikke har blitt ordentlig kjent med om hun har «lyst til å kline/pule». 9 ut av 10 tilfeller så funker dette aldri og jenta vil sannsynligvis ikke ha noenting med deg å gjøre igjen etter en slik kommentar.

Jeg kan stille meg bak det Bluesky sier om festivaler hvor omstendighetene er annerledes enn normale hverdager. Da må det være lov å spørre rett ut uten at det høres helt alien ut for jenta
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er mange måter å teste dette på uten å "gå for kysset". Som man kan tolke og vurdere. Men en viss usikkerhet er normalt, kanskje litt av hva som gjør det spennende .

Ironisk nok så er også å gå for et kyss eller en eskalering ofte helt greit når personen faktisk liker deg, da er denne direktheten noen ganger godt likt eller vurdert attraktivt.
Selvfølgelig ingen regel på det.

For slik atferd (tørre å kysse) står litt i kontrast til annen atferd man kan oppleve, at personen ikke står for følelsene fult ut, at den er flaky, vil ikke vise deg frem for venner kjente eller fremmede. Får ikke møte mamma osv. Holder deg ikke i hånden foran andre.

Alle ting som en mulig partner vil vurdere deg på, hvor seriøs du er, hvor "game" du er, hvor du skal plasseres som LTR eller ligg, eller uinteressant.

Det er veldig vanlig å forelske seg litt i venninner eller " pene folk man tilbringer tid med", særlig hvis man er ung, har kjønnsdrift og er singel

Men det slår jo fort feil om man har feiltolket signaler.
Generelt vil jeg si at du kan screene for "tilgjengelighet" i bred forstand.

Sier hun ja til å bruke tid på deg er det selvfølgelig noe som antyder tilgjengelighet, men det gjør venner også

Så da må man se etter i hvilken grad hennes holdning endrer seg hvis settingen eller aktiviteten plutselig blir mer romantisk eller dateish.

Gutter tar ofte den taktikken at de later som de kødder eller ikke tar sjekkingen så seriøst, dette får to funksjoner for dem: det ene er å teste terrenget, det andre er å teste uten å ha gjort et fullt og helt alvorlig forsøk, fordi det siste kan ha betydelig kostnad for dem når det går galt.

Tenker høyt, ingen fasit.