Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1346
God kveld
Ble tatt for bruk av cannabis for ca 2 år siden (ikke besittelse), og lurer på om jeg må ta pissings hvis jeg søker om oppkjøring?
Hei!
Det er det kun du som kan finne det eksakte svaret på. Spør vegvesen, politi eller fastlege - eller søk og se hva du får til svar.
Du må pisse reint 6mnd før du får bestille oppkjøring. Kjøretimer & alt annet kan du fortsatt ta.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Du må pisse reint 6mnd før du får bestille oppkjøring. Kjøretimer & alt annet kan du fortsatt ta.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke nødvendigvis. Om du er tatt for bruk en gang for så lenge siden så er det legen som vurderer om du må stå på pissings i 6mnd eller om det holder med en ren prøve.
Anonym bruker
"Taktløs Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Denne tråden minte meg på at jeg nylig hadde søkt om vandel hos politi. mista lappen for ca 3 år siden pga hasj. fikk 2 år betinga fengsel og masse bot og mista lappen i 2 år.

Den ble godkjent! Trenger ikke pisseprøver eller noe!
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har også blitt tatt for besittelse av cannabis, men hørte ingen ting om urinprøve, da jeg skulle da lappen.
Sitat av Alge Vis innlegg
Nei, ikke nødvendigvis. Om du er tatt for bruk en gang for så lenge siden så er det legen som vurderer om du må stå på pissings i 6mnd eller om det holder med en ren prøve.
Vis hele sitatet...
Nope, politiet som bestemmer dette
Har nettopp vært gjennom det selv.
Man får brev fra politiet som avslår søknad om førerkort & krever reine pisseprøver i 6mnd pga dette. Etter det sender legen inn 6mnd reine prøver, også godkjenner politiet dette forså og sende videre til vegvesenet som da godkjenner vandelen din slik at kjøreskolen får bestilt oppkjøring til deg.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Nope, politiet som bestemmer dette
Har nettopp vært gjennom det selv.
Man får brev fra politiet som avslår søknad om førerkort & krever reine pisseprøver i 6mnd pga dette. Etter det sender legen inn 6mnd reine prøver, også godkjenner politiet dette forså og sende videre til vegvesenet som da godkjenner vandelen din slik at kjøreskolen får bestilt oppkjøring til deg.
Vis hele sitatet...
Har vært igjennom det selv og da var det kun attest fra legen min jeg trengte. Fikk også beskjed om at det var opp til legen min hva som skulle til for at han ga ut en attest, derfor kunne han satt meg på 6mnd pisseprøver om han ville det, men han hadde nødt til å ta minst 1 av meg. Jeg vet at i mange tilfeller så krever politiet at du har gitt 6mnd med rene prøver, men altså ikke alltid tydeligvis. Hadde vært litt spennende å finne ut av hvordan de tar en slik avgjørelse for det er tilsynelatende ikke noen automatikk i det

Men er du tatt for nark mangfoldige ganger, tatt i forbindelse med kjøring eller tatt ganske nylig så skjønner jeg jo greia, men vist ikke dette er tilfelle med deg så vet jeg virkelig ikke ass...
Sist endret av Alge; 22. juli 2021 kl. 00:48.