Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3970
Hei, jeg har akkurat blitt med mitt siste år på videregående. Da jegxskulle sjekke standpunktkarakteren min i samfunnsfaglig engelsk, muntlig, så så jeg at jeg hadde fått IV. xJeg skulle egentlig ha begynt på en høyskole i Oslo til høsten men dette går da selfølgelig ikke uten vitnemål. På grunn av alle de ulike nettprogrammene så ble jeg sendt et varselbrev og at jeg kunne få IV i faget, men dette så ikke får i går på grunn av det kompliserte systemet. I tillegg har faglærer sagt at hvis hu skal gi beskjeder eller hvis du skal kommunisere med henne så skal dette gjøres via en annen app som skolen også bruker. I timene har hun ikke gitt meg beskjed om noe annet enn om at jeg lå an til å få IV på grunn av for høyt fravær og dette fikk jeg fikset (fraværet er på grunn ulike livsopplevelser som har hatt en negativ effekt på meg mentalt). Jeg lurte på om det var noe jeg kunne gjøre for enten ta opp faget i løpetxsommerferien så jeg kan få vitnemål, eller evt grunner jeg kan bruke til å klage slik at jeg får karakter i faget. Hva som helst som kan gjøres slik atxjeg får karakter i faget. Tusen takk på forhånd.
Høres ut som du har skulket for mye. Da blir det manglende vurderingsgrunnlag. Regner med at du må ta faget på nytt. Snakk med studieveileder/klasseforstander/rektor om hva dine muligheter er.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tror nok du har litt problematikk med å få gjennomført vurdering i faget før opptak/søknadsfrist etc.
Ta deg et arbeidsår eventuelt, ta opp dette+ andre fag som privatist. Med litt innsats vil du enkelt sitte igjen med gode karakterer.