Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3188
Hei, til alle dere som har kjøpt eller kjøper våpen på det mørke nettet. Hvordan kan dere være trygge på at dere får varen og at det i det hele tatt eksisterer, det våpenet er lovet og ser bilder av.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke handla våpen der men jeg hadde vært mer bekymra for hva det eventuelt hadde blitt brukt til.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Hei, til alle dere som har kjøpt eller kjøper våpen på det mørke nettet. Hvordan kan dere være trygge på at dere får varen og at det i det hele tatt eksisterer, det våpenet er lovet og ser bilder av.
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at du finner legitime sider på darkweb som selger våpen.


De som handler på darkweb handler som oftest på marked, hvor kjøper er beskyttet med escrow, hvor markedet holder pengene fra selger fremtil kjøper markerer dem som mottat. Hvis du ikke får varen eller den ikke er som forventet kan du dispute så starter du en chat med selger, om dere ikke kommer frem til en løsning kan man koble til moderator i chatten. Dette gjør handling mye tryggere. Du har også feedback system. Alle markedene jeg har vært på, har en regel som forbyr salg av våpen.


DNMNO er et norsk forum på det mørke nettet, hvor norske selgere blir diskutert. Hvor tilbakemeldinger blir sagt, om selgeren er uærlig kommer dette ut. Det finnes endel internasjonale forum som også har diskusjon om selgere. Som for eksempel dread.



På hidden wiki finner du sider som selger våpen. Men hidden wiki er ikke legitimt, alt er svindel.



Det er garantert våpen distribuert på det mørke nettet, men dette er vanskelig å komme over uten tips fra bekjente. At du kommer over dette alene er lite sansynlig, og du bør satse på å bli svindlet en 5 ganger før du finner noe legitimt.
Å kjøpe våpen på på ymse internett er samme scammen som å kjøpe hitman på internett. Enten svindlere som tar seg svært godt betalt på andres desperasjon, eller snut som er ute etter å kartlegge og ta folk som truer samfunnet.

Sånn apropos er det noen som husker hva dokumentaren om å bestille hitman på nettet heter? Skulle linke til den her men finner den ikke. Var ganske bra. Den gikk på NRK for et par år siden mener jeg. Flere episoder.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Deep web får vi se robert ulirich som drev silkroad,han bestilte leiemorder der
Sitat av celtseus Vis innlegg
Å kjøpe våpen på på ymse internett er samme scammen som å kjøpe hitman på internett. Enten svindlere som tar seg svært godt betalt på andres desperasjon, eller snut som er ute etter å kartlegge og ta folk som truer samfunnet.

Sånn apropos er det noen som husker hva dokumentaren om å bestille hitman på nettet heter? Skulle linke til den her men finner den ikke. Var ganske bra. Den gikk på NRK for et par år siden mener jeg. Flere episoder.
Vis hele sitatet...
Blir noe annet. Fult mulig og bestille pistoler fra USA på darknet. Gjort det selv.
Den ble sendt i 4 forsendelser demontert for å kunne gli gjennom tollen.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Deep web får vi se robert ulirich som drev silkroad,han bestilte leiemorder der
Vis hele sitatet...
Jaja. Men leiemorderene på darkweb er jo fbi agenter og de få som faktisk selger våpen selger til politiet også blir de tatt. Zero sum game
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jaja. Men leiemorderene på darkweb er jo fbi agenter og de få som faktisk selger våpen selger til politiet også blir de tatt. Zero sum game
Vis hele sitatet...
Er nok ingen Ekte leiemordere der. Hvorfor tror du våpenselgere blir tatt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Deep web får vi se robert ulirich som drev silkroad,han bestilte leiemorder der
Vis hele sitatet...
Men så viste det jo seg at denne leiemorderen faktisk ikke var en leiemorder, men bare en scammer. Er 99% sikker på at ekte leiemordere på deepweb ikke finnes.
Det som ville bekymre meg mest var hvis det våpen, hadde vært brukt til noe, du blir tadd med det og dermed kan dømmes for hva enn det er brukt til! Du kan btw kjøpe antik våpen som er fult fungerende på b.la. finn. Det hvis det er kun det og ha våpen er det som interreserer deg Du kan også få pistol-tillatelse, hvis du er aktivt medlem i pistolklubb i lengere enn 6mnd eller så er det 1 år. Ta det sisste der med forbehold da det er årevis siden jeg var i klubb.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sitat av Palumboism Vis innlegg
Blir noe annet. Fult mulig og bestille pistoler fra USA på darknet. Gjort det selv.
Den ble sendt i 4 forsendelser demontert for å kunne gli gjennom tollen.
Vis hele sitatet...
Særlig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fra det jeg har sett er det vanskelig å finne et legit tilbud på skarpe våpen på darknet. Mye scam og de fleste store darknetmarkeder driver ikke med våpen. Hva med å 3d printe? Går faktisk an
Hvorfor kjøpe våpen på darknet når det florerer av våpen i Norge?
2pac alive in serbia
Sitat av Adonis Vis innlegg
Fra det jeg har sett er det vanskelig å finne et legit tilbud på skarpe våpen på darknet. Mye scam og de fleste store darknetmarkeder driver ikke med våpen. Hva med å 3d printe? Går faktisk an
Vis hele sitatet...
Ja det går.
Nei, det gjør det ikke. Med mindre du med "våpen" mener noe som smeller et par ganger med svak ammo.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Nei, det gjør det ikke. Med mindre du med "våpen" mener noe som smeller et par ganger med svak ammo.
Vis hele sitatet...
Svak ammo? Sånn som en AR-15 bruker tenker du på?
Ikke i en 3d-printet komponent. Man kan lage våpen med diverse 3d-printede komponenter, men ikke de som utsettes for belastning.
Er ikke noe problem å kjøpe våpen på dw. Er bare å finne et marketplace som tillater salg av våpen.
Er rikelig med våpen der ute som blir sendt i fra USA/Russland og midtøsten.
Problemet er å få det igjennom tollen siden alle pakker i fra utlandet blir scannet.
Mye bedre å bare kjøpe lovlig innenlands.
(Har aldri kjøpt noe på dw selv, men dette et hva jeg har lest andre steder)
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Ja det går.
Vis hele sitatet...
Like lett å bare skaffe en dreiebenk og begynne å produsere sten kopier, me har jo evt pg 9 men det er jo mere bare housing men kan lages med lette verktøy ifølge guidene evt div andre modeller men da kan man bare like godt gå til innkjøp av dreiebenk og litt småplukk evt har man jo parabellum med sine ish guider som viser med vanlig vinkelsliper og litt annet plukl
Det finnes kanskje et fåtall sider som selger det, men ikke de mest seriøse.
Og visst du får tak i noe så er det isåfall fra f.eks. USA eller andre land der det er mange våpen fra før av. Å spesielt få det gjennom tollen blir svært vanskelig. For tunge pakker med metall som inneholder ting som ligner ting som kan være en del av et våpen blir garantert alltid åpnet. Mye lettere å få gjennom 10 kilo med Cannabis vil jeg tro. Ellers så ville det vært mer populært.

Eller så kan man egentlig bare dra til Sverige for å mye lettere få tak i våpen. Til og med eksplosiver er garantert mye enklere å få tak i der.
Sist endret av einsteindragon; 10. mars 2024 kl. 21:48.
Håper alle som vurder å kjøpe våpen fra darknet enten blir bøffa eller busta. Det er for mye skyting, trusler med våpen og drap allerede. Det blir ikke mindre av det om folk får handlet fra darknet.