Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2594
Jeg har aldri prøvd noe annet enn hasj én gang, så er ikke spesielt rutinert når det kommer til rusmidler. Som ung kvinne burde jeg vel vært mer observant når det kommer til å følge med drinker på byen, men dessverre "brente" jeg meg litt på dette. Jeg hadde ikke noe ønske om å ta MDMA (jeg tror det er det jeg tok) denne natta, men fikk det ufrivillig i drinken - mest sannsynlig av bartender.

Grunnen til at jeg tror det var MDMA er at jeg har hørt litt av andre hvordan det visst nok skal være, og beskrivelsen av opplevelsen stemmer ganske bra. Jeg husker at jeg plutselig følte meg utrolig varm og svett, og hadde en slags eufori av en annen verden. Det merkelige var at jeg løp ned i garderoben på utestedet, og studerte flisene som var lagt på veggene der. Husker bruddstykker av at jeg tenkte: "Fyfaen, så sjuukt bra flislagt!". Tror jeg kommenterte det til flere som gikk forbi, håper dog ikke at det er et reellt minne. Sånn er jeg IKKE når jeg er bare full, så det var skikkelig merkelig. Kan også minnes at jeg syntes at hele verden var rosa, og jeg trodde oppriktig at jeg var i syden. Det var ganske kaldt ute, så det henger ikke på greip. Må uansett ha oppført meg ganske så normalt, for jeg ble ikke stoppet av politi eller lignende. Klarte meg helt fint hele natta.

Husker også at det var veldig deilig å ta på sin egen hud, men jeg rørte ingen av de andre på utestedet. Var bare opptatt av å danse. Pupillene var veldig svære, så svære at jeg ble stoppet når jeg skulle til et nytt utested.

Det som var ille med opplevelsen var når jeg kom hjem. Fikk skikkelig paranoia og trudde alle var ute etter meg. Skjønte jo at dette var noe helt annet enn vanlig fylleangst, så jeg satt og gråt i timesvis til det gikk over. Tok i alle fall et par dager.

Etter denne opplevelsen begynte jeg å få ganske mye problemer med angst (hadde litt angst fra før), og tørr ikke å drikke noe særlig med alkohol etter dette. Tror jeg er redd for å oppleve samme paranoian igjen.

Hva er langtidsvirkningen av MDMA? Og tror noen her at det var dette jeg fikk? Er redd for at dette kan ha skadet psyken min permanent, men kan hende det er bare jeg som vet alt for lite om det her
Ingen kan bekrefte 100% at det var MDMA du fikk lurt i deg, men utifra beskrivelsen høres det veldig sånn ut, ja. Dårlig gjort å lure i folk drugs uansett.
De fleste psykoaktive stoffer har potensiale til å utløse psykose-liknende eller angstfylte tilstander, men det skjer oftest når man havner i en ubehagelig situasjon som man ikke helt får rista av seg, etc. Eventuelt om personen har en latent angstlidelse, så kan denne 'bringes til overflaten' hvis man har en ubehagelig opplevelse på tur - i likhet med andre skremmende opplevelser.

Sliter du mye med angst i ettertid? Eller kommer det mest i situasjoner hvor alkohol o.l er i bildet? I og med at du har fått i deg et stoff uten å være klar over det selv (putta i drinken) så vil jeg nesten gjette at du ble litt spooked av hele hendelsen, hvor fort det faktisk kan skje med hvem som helst, og at dette henger igjen litt. Regner med at du ikke var klar over hvor dritt man føler seg i dagene etter å ha tatt denne typen stoffer heller, da du fikk det.
Vil råde deg til å prøve og utfordre denne angstfølelsen iblant, burde ikke være sånn at du skal unngå situasjoner på grunn av noe negativt som har skjedd en gang før. Med litt fokus og godvilje tror jeg du skal klare å håndtere det greit.
Og blir det et stort problem er det ingen skam å oppsøke psykolog eller noen andre som vet hva de snakker om
Har hatt angst etter weed/mdma (spesielt weed) og det løftet seg over etter 9 mnd uten noe weed. Så det er hvertfall ikke permanent, ingen angst er permanent slik jeg forstår. Men det er heller ingen influensa, så det er snakk om uker/måneder uten noe rus så skal det nok løfte seg over
Når dette er noe du har fått i deg ufrivillig er det klart at " nedturen " blir ganske hard, da du ikke er klar over hva som kjer og det kan virke ganske skremmende. Det er ikke uvanlig og bli deprimert eller få noe angst etter å ha tatt MDMA, men det er også fra person til person.
Formen er vell topp til neste helg Det er utrolig lett å snike lit molly eller x i drinken så vær forsiktig.