Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3465
Hei.
Sju sivile politifolk og en hund låste seg inn i leiligheten min i forrige uke med ransakelsesordre.
De sjekket overalt, men fant ingenting.


Da de til slutt spurte om hvilken PC jeg bruker, forklarte jeg at jeg for det meste bruker laptopen.

Jeg tilbød meg å lukke opp lokket for dem, siden det var en sprekk på baksiden av skjermen som ville være verre dersom man ikke visste hvordan man åpna den. Altså fungerte den fint fint, man måtte bare åpne lokket forsiktig.

Politimannen sa nei, det var ikke nødvendig.

Jeg gikk deretter fra laptopen, og plutselig hørte jeg KNAAAAK KNEKK.
Snudde meg og så at politimannen hadde åpnet laptopen i full fart, slik at han nå hadde ødelagt skjermfestet på begge sidene, slik at skjermen nå fysisk er adskilt fra laptopen. Skjermkabelen røk også med, og laptopen booter ikke lenger.

Politimannen sa at det var et uhell, og ba om unnskyldning, han virket veldig snill og oppriktig.

Nå som jeg er uten laptop, er jeg jo nødt til å kreve erstatning. Hvordan går jeg frem? Kan jeg forvente at de kun betaler ut for å reparere skaden? PC-en er fra 2009, og har en spesiell spesifikasjon jeg MÅ ha: 2x harddiskplasser.

Den billigste jeg fant på Komplett som samsvarer med spesifikasjonene på den, selv om min er litt svakere er faktisk denne:
https://www.komplett.no/product/8776...3-full-hd-matt

Den har 2x HDD slots, den har i7 CPU, den har 8 GB RAM (jeg hadde 16), den har 128 GB SSD og 1 TB disk (jeg hadde 512 GB SSD og 2 TB disk).

Hva tror dere skjer i denne saken? Kjøper de en ny med slike spesifikasjoner som jeg hadde på PC-en? Betaler de reparasjon? Er det noen vits i å reparere en så gammel, men dritbra PC? Det fins kanskje ikke reservedeler.

Jeg vet ikke jeg, hva tror dere?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Den var altså defekt fra før, og du forventer ny maskin? Du vil nok få ganske krafig fratrekk på alder. Eg trur heller ikkje på at ein 17" laptop fra i dag er dårlegare enn noko som helst du fekk i 2009.

Du får skrive ein klage til politimesteren eller spesialeininga, og påpeike forholdet, og sjå kva svaret er. Men ny maskin ville eg sett på som relativt lite realistisk gitt at den var såpass gammal og slitt som den faktisk var...
Den er grei, da får jeg spare tiden og kreftene jeg bruker på dette, og heller bestille nye deler på ebay
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Den er grei, da får jeg spare tiden og kreftene jeg bruker på dette, og heller bestille nye deler på ebay
Vis hele sitatet...
Nei, en viss kompenasjon bør du åpenbart få - men ikkje ny maskin.

Skriv omlag det du skreiv her som klage til politimesteren, og sjå kva resultatet vert. Det burde ta deg et kvarter, og koste deg tre kalorier.
Spesialenheten er vel neppe aktuell, men en klage til det aktuelle polititjenestested kan være en god ide.
I å med dem gjennomførte en Razzia pga mistanke om ett eller annet så har du dem allerede ikke på laget ditt. Men du skal HELT klart kontakte dem og sprre hvordan ud skal komme videre med dette. For sånn som alle har du bruk for pc. Du må også skrive spesefikt hva viktig du bruker pcen din. Vet ting kan ta lang tid..

De tok noe penger av meg på lignende måte. Når dem kom var jeg så dritings, å jg trodde jeg hadde brut pengene. Men 2 år etterpå fikk jeg dem av politiet pga bevisets stilling og at de ikke fant noe annet! Hehe