Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1396
Datamaskinen min plutselig slår seg av seg selv.
Noen ganger kan jeg slå den på igjen men som oftest må jeg dra ut ledningen fra strømforsyningen og vente en stund, så funker det. Vet ikke hva som er problemet.

Når jeg har ledningen i strømforsyningen så kan jeg se at det lyser i hovedkortet #power#. Men de andre ledlysene slår seg ikke på. Heller ikke når jeg trykker på startknappen. Ingen reaksjon.

Kjøpte pcen ferdigbygd på komplett for litt over et år siden.
Specs:
I7 3770
ZOTAC geforce 680
XFX PRO 650W
240 GB ssd
2 Tb hardisk
16g ram
WIN7
Sist endret av FreemanEu; 4. november 2013 kl. 19:54.
Har du sjekket at det ikkje er noko komponentar som blir varme? Kan vere ei ledning etc som stoppar ei vifte.
hmm ville ikke sakt at det var noe galt med pcen.. det er noe galt med feilen.
Noen ganger så kan jeg spille i flere timer før den slår seg av. Hvis den er på og jeg slår den av, med ledningene koblet til så må jeg dra ut alt og vente en stund

Sitat av cold Z Vis innlegg
hmm ville ikke sakt at det var noe galt med pcen.. det er noe galt med feilen.
Vis hele sitatet...
Hva mener du?

Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
Har du sjekket at det ikkje er noko komponentar som blir varme? Kan vere ei ledning etc som stoppar ei vifte.
Vis hele sitatet...
Nei har ganske bra kjøling, temperaturene er ikke høye når jeg spiller. Så tror ikke det er der problemet ligger
▼ ... over en uke senere ... ▼
Merka nå at grafikk-kortet blir ganske varmt. Har lest at det kan være enten feil med strømforsyningen ( den ikke gir nok strøm) eller at det er for mye støv ved grafikk-kortet som gjør at det clogger og ikke får nokk kjøling. Skjer bare når jeg spiller BF4, ingen andre spill.
siden den har vært i drift i et år allerede så har jeg mine tvil til dette utspillet, men ved mangel på kjølepasta (dead spot) undet cpu vifta kan det føre til shutdown når cpuen når en viss tempratur på en del krevende arbeid som feks BF 4 eller langvarig bruk av datamaskinen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg skal ta ut grafikkkortet og rengjøre det og sjekke hvordan kjølepastaen ser ut. Den har sikkert tørket ut.
Sitat av FreemanEu Vis innlegg
Jeg skal ta ut grafikkkortet og rengjøre det og sjekke hvordan kjølepastaen ser ut. Den har sikkert tørket ut.
Vis hele sitatet...
Har nå rengjort grafikk-kortet. Det var ikke mye støv, kjølepastaen såg fin ut også. Kan PSU være problemet nå?
Sitat av FreemanEu Vis innlegg
Merka nå at grafikk-kortet blir ganske varmt. Har lest at det kan være enten feil med strømforsyningen ( den ikke gir nok strøm) eller at det er for mye støv ved grafikk-kortet som gjør at det clogger og ikke får nokk kjøling. Skjer bare når jeg spiller BF4, ingen andre spill.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er noe galt med pc'en. Du har jo isolert problemet til BF4.
Sitat av sweem Vis innlegg
Tror ikke det er noe galt med pc'en. Du har jo isolert problemet til BF4.
Vis hele sitatet...
Har prøvd å spill andre spill sånn som Black Ops 2 og Arma 3. Da skjer dette også, så ikke bare et BF4 problem.
du sier pcen er ferdig bygd fra komplett. vell da anbefaler jeg at du følger garantien, for komplett har tre års garanti på ferdigbygde pcer.
dette er den beste måten du kan løse problemet ditt, hvis du fikler for mye så kan du miste denne garantien.
Kjøp ny større psu
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Chilltrolig Vis innlegg
Kjøp ny større psu
Vis hele sitatet...
For et kjempe bra tips! Egentlig burde han vel bare kjøpe en helt ny pc istede?
Sitat av cold Z Vis innlegg
hmm ville ikke sakt at det var noe galt med pcen.. det er noe galt med feilen.
Vis hele sitatet...
Sitat av FreemanEu Vis innlegg
Hva mener du?
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis noe som er relatert til dette:

Sitat av FreemanEu Vis innlegg
Datamaskinen min plutselig slår seg av seg selv.
Vis hele sitatet...
Trapp ned lappene og hør på en god låt, så vil du nok se at datamaskinen din plutselig leger sine sår av seg selv.
Kjøpte meg ny PSU, og det funker fint nå.