Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 6334
jeg trenger f.eks et visa kort med mitt bilde osv
finnes det noen plasser på nettet det går ann og "bestille dette"
Bruk fremgangsmåten under (fra en av de postene som kom opp på søket til codemaster), men finn en villig kompis av deg istedet for "Pål", og vips - så trenger du ikke å stå og snoke i posten til fyren hver dag, noe som gjerne kan se litt suspekt ut, og tilogmed bli regnet som kriminelt... Er nok også en fordel dersom kompisen har en postkasse som ikke låses, slik at teknikken under teoretisk sett KUNNE ha blitt brukt... for at kompisen din ikke skal risikere noe bråk.

Opprinnelig postet av LakaBrent
Fremgangsmåte for å skaffe seg falsk leg:

La oss si at du vil bli 21 år. En fyr som heter Pål er tilfeldigvis 21 år. Finn ut adressen til Pål (det hadde vært fint om Pål bodde i nabolaget ditt). Ring til Folkeregisteret i din kommune og utgi deg for å være Pål. Si at du har mistet fødselsattesten din, at den ble stjålet under et innbrudd eller noe sånt. Du må muligens svare på hva fødselsdatoen din/Påls er etc. Hvis de spør om personnummeret ditt, sier du at du ikke kan det og at det eneste stedet det stod var på fødselsattesten din.
Hvis alt går smooth kommer Folkeregisteret til å sende en ny fødselsattest i postkassen til Pål. Den skal du snatche. Derfor er det praktisk at Pål bor i nærheten av deg. Da slipper du å kjøre rundt halve byn i x ant. uker for å vente på at postmannen skal komme til Pål.

Når du endelig har fått Påls fødselsattest, ta den med deg på Posten. Si at du skal ha et leg. Betal ca 50 kroner. lever et bilde av deg, vis attesten, signér. Helt normal fremgangsmåte for å få identifikasjons-papirer.

Etter ca. 14 dager kommer identifikasjons-kortet i postkassen til Pål. Snatch det. Du har nå et leg med Påls navn, adresse, fødselsdato og personnummer men, med ditt bilde.

Det skal nevnes at jeg ikke har prøvd dette selv og at det sannsynligvis er jævlig høy strafferamme.

Lykke til, Sepultura. PM meg om hvordan det gikk. Har planer om å gjøre dette selv i julen. Happy holidays.
Vis hele sitatet...
ta heller å lån en kamerat sitt leg.. mye lurere, hvis du blir tatt med fake id så blir du straffet hardt, men hvis du låner en kamerat sitt leg så får du ikke noen straff hvis du blir tatt
greia er det at det er jævelig vanskelig å bevise at det legget er falskt... da må du i såfall ha på deg et eget legg også, og enten klare å vise fram det også, eller så må snuten ransake deg og finne begge. Men da er du til gjengjeld skikkelig fucked også...!
Skjønner ikke hva du skal med fake id når du er født i 1982 men ...
Det er finnes da klubber der man maa vaere 23 aar og noen plasser 24 aar for aa komme inn :>
...og 25 for den saks skyld... (ah, digg å slippe småbarna )
Hehe, kan tenkes.
hehe....ta heller livet med ro og vent til du er så gammel da...smaker mye bedre da
For å komme inn på steder med aldersgrense høyere enn 20 år er det stort sett bare å komme litt tidlig, kle seg pent, ikke være helt totalt kanon dritings, og oppføre seg.

høyere aldersgrense enn 20 år er tross alt til kun for å sile klientell
ja jeg er enig med deg der moridin.

Se normal ut, oppfør deg ordentlig, ikke virk nervøs og for guds skyld ikke stirr dørvakta inn i øynene for da vet han at du ikke er gammel nok..

Act cool and relaxed

Funker fint det
84-generasjonen (og forsovet også 74-generasjonen) har en liten fordel, og det er at på et hvilket som helst leg er 4-tallet i 84 ganske lett å gjøre om til et 1-tall. Sleng på litt neglelakkfjerner, la det virke litt, og skrap så vekk de delene du ikke har bruk for som 21-åring. Funket fett med meg, folk spør meg hvordan jeg klarte å få mitt navn og bilde på kortet nårjeg viser dem det... Men de lønner seg å være litt fingerfderdig, og hvis du fucker det helt opp, så kan man bare skrape hele undersiden litt, så ser det bare generellt slitt ut.

Det som er saken er at de fleste som ikke er 84 ikke har tenkt på dette, og følgelig er det en lite kjent hemmelighet, som også bare noen få 84-generasjonere har tenkt på. Ingen dørvakter er født i 84.
fins nok dørvakter som er født i 84.. Uannsett, den beste måten er å låne et legg av en kamerat, oppføre seg og "playing cool" går det bra. Vist de er usikker på om du er gammel nok skjekker de kanskje legget dit, men vist du er skikker på deg selv gidder de ikkje granske det nøye....
kompis av meg som er født i 84 gjordet det,men ble nekta å kjøpe sigaretter av ei kjerring på Narvesen..."kom tilbake når du er atten"...
www.fakeleg.cjb.net

BTW, jeg blei sjøl tatt med legg som var skrapt med passerspiss fra 1984 til 1981. Det regnes som dokumentforfalskning, og jeg tror boten ville vært på ca. 3000 spenn. Men snuten var ikke så firkanta i dette tilfellet, så de lot det ligge.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Hvis dette er for å kjøpe røyk, øl, snus, whatever så kan du jo sjekke rundt på diverse lokale butikker om hvem du får kjøpt. Jeg får for eksempel kjøpt snus av ei kjerring på statoil, da orker jeg ikke stresse på rimi for å prøve. Bare et lite tips fra onkel afen
Når man vil ha falskt leg. er det en rimelig klar indikasjon på at man er lei av å være avhengig av at Kari eller Per er på jobb, istedenfor Pål.
Man må jo kunne se ut som om man faktisk er like gammel som det leg'et skulle tilsi.

For øvrig så selger Narvesen og 7-11 røyk til hvem det skal være for å tjene mest mulig spenn. Vent til det bare er dere som skal kjøpe som er igjen i kiosken, så skal det gå bra.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei, leste et innlegg her om å "bøffe" fødselsattesten her! Kan man ikke få lånt den av noen å gå på posten. så få id kortet av den du låner den av når det kommer i posten? Ingen som gidder å låne meg det? =P
1988 blir lett til 1986 :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har definisjonen på dokumentfalsk for hånd?
Sitat av aArox
Hei, leste et innlegg her om å "bøffe" fødselsattesten her! Kan man ikke få lånt den av noen å gå på posten. så få id kortet av den du låner den av når det kommer i posten? Ingen som gidder å låne meg det? =P
Vis hele sitatet...
Nesten det samme lurer jeg på.. Er det bare for meg og låne f.eks brorenm in sin fødselsatest og gå på posten med bilde og få meg legg? Syntes dette hørtes litt for lett ut liksom :P
hehe.. det der kan man få særiøse problemer med hvis man blir tatt.
Se for deg at du får et visa kort, så bestemmer du deg for å begynne å kjøpe ting med visa delen si f.eks når du drar på ferie til england elns. Du handler for 10K med visa kortet som egentlig er registrert på Pål. Du driter jo seff i å betale regningen, så får pål plutselig et brev ifra postbanken der det står at han er 10K i minus på en konto som han aldri åpnet og aldre fikk noe kort for. Hahaha, man kan særiøst utøve no skade med det trikset der. Plutselig trur politiet at dette er den nye svindel tingen, så de begynner å se over videoovervåkningskameraer...
Kanskje lit paranoid her, men når du først har fått et visa kort som egentlig tilhører en pål i nabolaget ditt, så kan du jo begynne å føkke med han vist du vil. Og da kan du jo komme i særiøse problemer skulle du bli tatt.

Når Pål omsider mottar et brev ifra postbanker der det står at han har brukt "så å så mye" cash, og rente shit osv, så skjønner han jo ikke bæra, tar kontakt med postbanken og sier at han aldri ha vært innom å skaffa seg no visa kort hos dem. Så sier postbanken, joda, vi har til og med bilda av deg på skjermen vår her (ja, de har faktisk det, de scanner bilde) og vist de da velger å fortsette å grave i saken, så kan du bli tatt.

Ser ikke for meg at purken vil ta det så alt for bra.
Men i teorien hvis dette legget bare skal brukes til å kjøpe øl og røyk så er det vel liten kjangs for å bli tatt? Såfremt man ikke går til nærbutikken der alle kjenner alle...
Det var vel ikke snakk om visakort det med å bøffe fødselsattest, var det ikke sånn IDkort man får kjøpt på posten da?
SalkiN: Dette hørtes ut som en brukbar idé. Noen som vet om det kan virke?
Sitat av Haakon
Noen som har definisjonen på dokumentfalsk for hånd?
Vis hele sitatet...
Straffelovens § 179:
Ved Dokument forstaaes i denne Lov enhver Gjenstand, som i Skrift eller paa anden Maade indeholder et Tilkjendegivende, der enten er af Betydning som Bevis for en Ret, en Forpligtelse eller en Befrielse fra en saadan eller fremtræder som bestemt til at tjene som Bevis.

§ 180.
Lige med Dokumentfalsk straffes det, naar et Papir eller anden Gjenstand, hvorpaa nogen har tegnet sit Navn, uberettiget udfyldes, eller naar Underskriften forskaffes ved Hjælp af en Vildfarelse, paa Grund af hvilken den gives paa et andet Dokument eller et Dokument af andet Indhold end tilsigtet, eller naar et Dokument er istandbragt derved, at et ægte Segl, Stempel eller Merke uberettiget er benyttet

§ 181.
Som falsk ansees ogsaa det Dokument, der udstedes i en ikke tilværende Persons Navn, eller hvori Udstederen urigtig tillægger sig en Stilling, som er af væsentlig Betydning for dets Beviskraft, eller hvis Indhold er blevet forandret ved Borttagelsen af nogen Del af samme.
Sist endret av Marken; 25. september 2005 kl. 20:15.
Ikke noen smutthull i denne loven, altså?
Dørvakt er ikke så dumme at de tror drittunger fikk tilfeldig riper på fødselåret... Vær heller tålmodig og vent. Aldergrense var jo nettopp fordi vi ikke vil ha drittunger
På de fleste utesteder i kr.sand så kan du bare "kopiere" stempelet du får over på en som er mindreåring og spassere rett inn.. De er ikke like nøye med å sjekke alder på folk som allerede har blitt stemplet.

Når jeg skriver kopiere mener jeg med en gang personen som er over 18 har betalt og fått stempel går han ut igjen, legger hånda oppå kameraten sin hånd slik at stempelet kommer over på kameraten.
1983 kan lett gjøres om til 1988... he he

(men da kan man jo kjøpe mange forskjellige sporveisbiletter til barnepris (0-20 år) så det ikke helt unyttig)
Sitat av Snerk
1983 kan lett gjøres om til 1988... he he

(men da kan man jo kjøpe mange forskjellige sporveisbiletter til barnepris (0-20 år) så det ikke helt unyttig)
Vis hele sitatet...
Tippa flesteparten med en gang ville sett forskjell på en 88-modell og en 83-modell
klarte en gang å fjerne fødselsåret ved hjelp av et eller annet kjemikalie... da skrev jeg det på med sprittusj, det ble elendig og jeg knakk kortet i frustrasjon....

Så hvis man har et kort uten fødselsdato, hvordan kan man da sette inn en ny dato slik at det ser realistisk ut... ?
Å skifte fra 1988 til -86 går men det spørs litt på hvor bevisst personen som sjekker legitimasjonen er.. Hvis du har legitimasjon med et 6 tall skrevet et annet sted på kortet/papiret så vil underbevisstheten fange opp hvordan tallet ser ut selv om de ikke ser etter noe annet en fødelsåret og det er større sannsynlighet for at den personen merker at det er noe spesielt med 6 tallet i -86.
Å skifte til -83 derimot fungerer og 3 tallet blir ganske likt, men som sagt tideligere man ser forskjell på en 88- og 83-modell.
Sist endret av dword; 27. september 2005 kl. 21:30.
Scanne ditt opprinnelige ID-kort. Legg så bildet inn i photoshop og skriv ut på glanset fotopapir når du er ferdig med å redigere. Pass på å få det like stort og lim det på kortet ditt.

Det har en kamerat av meg gjort. Han laminerte det på nytt i sånn lamineringsmaskin til 299,- på Clas Ohlsson og ble aldri tatt for noe forfalskning.
Er ingen som kan mekke litt på studentkortet mitt slik at det funker bra da? Skulle hatt det til 86 og betaler gjerne litt penger for det :-)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av atomet
Bruk fremgangsmåten under (fra en av de postene som kom opp på søket til codemaster), men finn en villig kompis av deg istedet for "Pål", og vips - så trenger du ikke å stå og snoke i posten til fyren hver dag, noe som gjerne kan se litt suspekt ut, og tilogmed bli regnet som kriminelt... Er nok også en fordel dersom kompisen har en postkasse som ikke låses, slik at teknikken under teoretisk sett KUNNE ha blitt brukt... for at kompisen din ikke skal risikere noe bråk.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg skal gjøre dette. Gidder ikke å vente 2 år med å komme inn på 18års utesteder .
Men hva er straffe ramma for dette?( sorry fikk det ikke helt med meg). Hvor stor er bota, fengselstraffen og kommer det på rullebladet?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei. brodern kommer på besøk til meg lørdag, og han er 17, men sku kommet inn på 18.. Så han kan bli med meg ut.. Noen som vet om noen som trykker kort? laminerte kort virker lite troverdig
Sitat av FlyingVeeVee
Scanne ditt opprinnelige ID-kort. Legg så bildet inn i photoshop og skriv ut på glanset fotopapir når du er ferdig med å redigere. Pass på å få det like stort og lim det på kortet ditt.

Det har en kamerat av meg gjort. Han laminerte det på nytt i sånn lamineringsmaskin til 299,- på Clas Ohlsson og ble aldri tatt for noe forfalskning.
Vis hele sitatet...
Er det mulig å få tak i han kammeraten? kan godt betale han for å fikse et leg hvor jeg er 20. Skal på konsert i Januar
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av r33l Vis innlegg

Act cool and relaxed

Funker fint det
Vis hele sitatet...
Tips: Dersom du ikke pugger personalia til den du utgir deg for å være (stjerne tegn osv) [COLOR="Red"]bare svar fort og enkelt på slike spørsmål[/COLOR]
Eks:
vakta: "hmmm dette ligner ikke på deg.... hva stjernetegn er du født i?"
du: " vannmannen vell"
vakta: "ok, stemmen det"


Greia er det at dørvakter stod ikke først i køen når det ble delt ut IQ, han har ikke peiling på stjernetegn MEN ser på oppførselen din når du svarer. Så om det er vannmann eller jomfru... EttFett

Just act cool and relaxed
Sitat av _-=YlAnG=-_ Vis innlegg
ta heller å lån en kamerat sitt leg.. mye lurere, hvis du blir tatt med fake id så blir du straffet hardt, men hvis du låner en kamerat sitt leg så får du ikke noen straff hvis du blir tatt
Vis hele sitatet...
er vel ikke noe regel på at hvis du låner kameraten din sitt legg blir du ikke tatt eller noe skjer men hvis fake id så blir du tatt.

er bare at låne ne venn sin er "bedre" enn å få lagd et.
Dra til England, kjøp leg der http://www.fluxcard.com/fake-id-card-range-all.html De er "noveltys". Kjøp universitet kortet, den ser best ut.
Sitat av XyleneAddict Vis innlegg
84-generasjonen (og forsovet også 74-generasjonen) har en liten fordel, og det er at på et hvilket som helst leg er 4-tallet i 84 ganske lett å gjøre om til et 1-tall. Sleng på litt neglelakkfjerner, la det virke litt, og skrap så vekk de delene du ikke har bruk for som 21-åring. Funket fett med meg, folk spør meg hvordan jeg klarte å få mitt navn og bilde på kortet nårjeg viser dem det... Men de lønner seg å være litt fingerfderdig, og hvis du fucker det helt opp, så kan man bare skrape hele undersiden litt, så ser det bare generellt slitt ut.

Det som er saken er at de fleste som ikke er 84 ikke har tenkt på dette, og følgelig er det en lite kjent hemmelighet, som også bare noen få 84-generasjonere har tenkt på. Ingen dørvakter er født i 84.
Vis hele sitatet...

Hva med 94 da..?

Jeg er 18 på et av kortene mine jeg^^

Men bruker det ikke ettersom jeg vet at jeg er fucked om noen tar meg.
Sitat av thesmily Vis innlegg
Greia er det at dørvakter stod ikke først i køen når det ble delt ut IQ
Vis hele sitatet...

Um, DET kan vell diskuteres..

Kommer VELDIG ann på vakten.. Men ja, noen tilfeller. Det ser du på dem.