Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1135
Hei! Noen som har sett den effekten apple bruker på sidene sine om OS Leopard?

Sjekk ut: Apple.no
Trykk på en av"Se demofilmen" Knappene.
Så kommer selve spørsmålet: Er det noen som vet hvordan man kan få til en lignende effekt? Har lett etter en sånn effekt lenge, uten resultater. Har lest gjennom tour.js filen som jeg tror er .js filen som blir brukt til den effekten, men finner ikke svar... Så derfor spør jeg om det er noen som vet hvordan man kan få til en lignende effekt?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hvilken effekt er det du snakker om egentlig?
Sist endret av z0p; 10. september 2007 kl. 14:23.
Highlight på mouse_over?
er det noen som har prøvd å trykke på "se demofilmen" knappene i det hele tatt?! Når du trykker på den, åpner det seg et "Vindu" der filmen vises. Det er den effekten jeg tenker på!

skjekk dette bilde: bilde
Linken din funker forresten ikke.
Hm... Funker fint for meg...:S prøv å oppdater linken...
Forbidden

You don't have permission to access /Apple.jpg on this server.
du mener den samme funksjonen som er her når du trykker på en link til et bilde?
Sist endret av boblesaft; 10. september 2007 kl. 15:58.
Sånn ja! Endelig noen som fatta poenget!

Trenger ikke å være så avansert da men...
Har du sjekka kilde-koden?
Sist endret av boblesaft; 10. september 2007 kl. 16:15.
mhm... fant en link til en side der du kunne laste ned scriptet, men jeg håpte på at det var et enklere script til det. Helt enkelt, uten alle de animasjonene osv. bare en rute som åpner seg på samme måte som den på AIDS siden. for eksempel en <div> e.l.
Prøv å google "lightbox javascript" eller noe. Jeg fant denne
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dersom du lurer på kva som er brukt i AIDS, så er det LightBox v2.

Lightbox Gone Wild støtter andre ting enn bilder også, og er rimelig enkelt i bruk... Ta en kik på det.
Tror det er denne du er ute etter - veldig enkel (kun css og html, ikke javascript inni bildet)
Sist endret av boblesaft; 10. september 2007 kl. 16:26.
Takker For svar... Skal prøve å lag min egen. Om jeg får det til aner jeg ikke
Velg og vrak, som det står på den "liksom-ikke-noe-javascript"-varianten, så finnes det drøssevis av varianter av denne saken. Lightbox som vidar linker til over er veldig bra, og det samme med thickbox og graybox.