Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3080
Hallo boys and Maybe girls(?)

Har dere noe tips til ting man kan ta med i bilen i tilfelle man blir stoppet av onkel blå og må ta spyttetest?

Har dere noe ting man kan drikke, spise eller ta rett før testen liksom? Anyone with experience???

Thanks my killers!
Dette høres helt usannsynlig ut, men jeg fikk negativt svar, alt jeg gjorde var å tygge noen hvite snus mens jeg ble stoppet. Vanskelig å si hvorfor jeg ikke slo ut, men jeg fikk kjøre videre når jeg egentlig burde fått utslag på over 5 forskjellige greier. Spørs om det ville virket i dag, dette var da spyttprøver først ble vanlig. Jeg forstår at det høres litt suspekt ut at litt nikotin og noen konserveringsmidler utgjør noen forskjell.

Jeg var faktisk så tørr i kjeften at jeg sleit med å fukte den pinnen siden jeg hadde røyka noen timer før.
Ikke sikker på om det funker, men har lest at munnskyllevann får prøven negativ
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Valium kanskje?

Kjørt i 13 år uten å måtte avgi spyttest. Er spyttest noe folk engster seg over i hverdagen?
Vis hele sitatet...
UP har begynt å ta spyttprøver i hytt og gevær. De har ofte aksjoner der de tester alt som ruller forbi.. Jeg var livredd etter jeg besto første gang, regner med jeg hadde vært det nå også om jeg enda hadde lappen.
hvis du ikke har røyket eller tatt noe siste 12timene vil jo tenke det beste er å nekte spyttetesten og heller ta frivillig blodprøve, det vil jo da vise småverdier?
tar jeg feil her kanskje?
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å trikse med spytteprøve fører vil blodprøve som gir enda klarere svar?
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å trikse med spytteprøve fører vil blodprøve som gir enda klarere svar?
Vis hele sitatet...
Nei, rusmidler er sporbart mye lengre på spyttprøve enn i blod. Så selv om du slår ut positiv på en spyttprøve så kan du fint få negativ blodprøve fordi verdiene ikke er høye nok til å spores i blodet.
I LAR følger de ikke med når folk har spyttest. Blå konditorfarge dryppet på der det skal bli blått har visst funka for noen. Vanskeligere kanskje når det er NNPF medlemmer på jobb for politiet. De følger vel nøye med
Sitat av NodSquad Vis innlegg
I LAR følger de ikke med når folk har spyttest. Blå konditorfarge dryppet på der det skal bli blått har visst funka for noen. Vanskeligere kanskje når det er NNPF medlemmer på jobb for politiet. De følger vel nøye med
Vis hele sitatet...
Jeg tar spyttprøver to ganger i uka hos fastlegen og jeg kan ikke skjønne hvordan det skulle gjøre at prøven blir anslått som negativ, høres ihvertfall uplausibelt ut i og med at de måler påvisning av rusmidler via spytt, i spyttet kan det ikke si noe om når du har inntatt rusmidler men den kan uansett vise om du har inntatt diverse rusmidler.
Anonym bruker
"Plaprende Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men er vell rein på en spyttprøve 24 timere etter siste joint? Tar jeg feil her?
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Jeg tar spyttprøver to ganger i uka hos fastlegen og jeg kan ikke skjønne hvordan det skulle gjøre at prøven blir anslått som negativ, høres ihvertfall uplausibelt ut i og med at de måler påvisning av rusmidler via spytt, i spyttet kan det ikke si noe om når du har inntatt rusmidler men den kan uansett vise om du har inntatt diverse rusmidler.
Vis hele sitatet...
Hæ? De få gangene jeg har tatt prøve, de fleste av de på eget insj så får jeg pinnen og puttern i smella og går og setter meg på en stol utafor lukas syn. En dråpe blå farge på målern ser helt likt ut som blåfargen som viser at prøven er klar. Klart at i LAR så skal den slå ut på et par ting, men jeg har flere ganger måttet ta prøven på nytt fordi den ikke virka. Uansett hvordan de måler så hadde den blitt ugyldig eller noe men jeg tipper de bare hadde bedt meg gjøre det igjen etter 3-4 dager når de får resultatet. I beste fall kjøper du deg noen dager til å være snill gutt, eller de tar deg med bak bygget og skyter deg som jeg så en i et kommentarfelt skulle ønske skjedde med oss. Og Jan Mayen da, sende oss dit
Når jeg leste meg en del opp på dette var konklusjonen.

Tannpuss og munnskyllevann i combo gir deg en 30 minutter "protection"

Eneste on the fly løsning er 3% hydrogenperoksid skyllevann, gir omtrent 30 min det også.. Fås på apotek.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hæ? De få gangene jeg har tatt prøve, de fleste av de på eget insj så får jeg pinnen og puttern i smella og går og setter meg på en stol utafor lukas syn. En dråpe blå farge på målern ser helt likt ut som blåfargen som viser at prøven er klar. Klart at i LAR så skal den slå ut på et par ting, men jeg har flere ganger måttet ta prøven på nytt fordi den ikke virka. Uansett hvordan de måler så hadde den blitt ugyldig eller noe men jeg tipper de bare hadde bedt meg gjøre det igjen etter 3-4 dager når de får resultatet. I beste fall kjøper du deg noen dager til å være snill gutt, eller de tar deg med bak bygget og skyter deg som jeg så en i et kommentarfelt skulle ønske skjedde med oss. Og Jan Mayen da, sende oss dit
Vis hele sitatet...
Du kjøper deg vel sikkert tid men det blir isåfall mistenksomt i lengden, og man lurer jo bare seg selv med å finne på noe sånt. Det jeg ikke skjønner er hvordan blå konditorfarge skal fungere som et bra triks på å komme seg unna på en spyttprøve. De måler som sagt spyttet.
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Du kjøper deg vel sikkert tid men det blir isåfall mistenksomt i lengden, og man lurer jo bare seg selv med å finne på noe sånt. Det jeg ikke skjønner er hvordan blå konditorfarge skal fungere som et bra triks på å komme seg unna på en spyttprøve. De måler som sagt spyttet.
Vis hele sitatet...
Må jo væte tippen på den selvfølgelig. Dette begynner og høres rart ut.
Men resultatet er klart når hele feltet er blått. Poenget er at slik kan man lett lure LAR ihvertfall. Jeg har ikke eller skal ikke, jeg hørte om det
Sitat av NodSquad Vis innlegg
I LAR følger de ikke med når folk har spyttest. Blå konditorfarge dryppet på der det skal bli blått har visst funka for noen. Vanskeligere kanskje når det er NNPF medlemmer på jobb for politiet. De følger vel nøye med
Vis hele sitatet...
Der jeg går gjør dem det, iallfall den ene gangen jeg har tatt en slik spyttprøver, de satt å snakka med meg helt til den var klar.

Holder det ikke å bare dryppe vann der da? Blåfargen kommer jo av at den har trekt opp nok vann, så når spyttet har trekt helt opp til indikatoren så blir blåfargen aktivert, så hvis du drypper vann direkte på det punktet så vil jo den fargen utløses ganske kjapt vil jeg tro.

Edit: jeg skjønner heller ikke hvordan man lurer lar på denne måten. Er det fordi mengden spytt blir så liten at risikoen for utslag på andre ting blir mindre? Eller er det utelukkende for å drøye ut tiden ved å få en test som er «defekt»?

Edit2: Tok spyttprøve igjen idag, de satt i rommet med meg gjennom hele prøven, så det varierer nok fra sted til sted om man kan «jukse» på prøven. Jeg hadde uansett ingen intensjon om å jukse heller da.

Hvordan er det med urinprøvene hos LAR? Er de under oppsyn? For her jobber det bare damer, og jeg trodde man «måtte» ha samme kjønn til å utføre slike prøver under oppsyn. Har ingen intensjoner om å jukse, men regner med det er mange som gjør det for å få henteordning.
Sist endret av DrDeath; 4. april 2023 kl. 13:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
når du tar spyttprøve går det enten på farge eller på tid, viss du holder pinnene i kjeften uten å legge de under tunga vill de etter 6 min legge de oppi tubene.
Så bare sette på en YT reels… menneh, en fyr der snakka om aktivert kull (activated charcoal) tabletter/mikstur. Selges på apoteket reseptfritt mot forgiftninger av ulike slag. Hovedsakelig matforgiftning men også brukt ved mer alvorlige forgiftninger som barn som drikker vaskemidler o.l.

Tror kullet på en måte fanger «gifta» i en slags boble eller ja.. noe sånt. Gjerne skyt meg om jeg tar feil.. jk.

Neida men kilden min (50 år ish alkis fra tiktok/YT reels, fagfellevurdet, seff) hevdet dette funket på alkohol blåseprøve eller spyttprøve husker ikke. Uansett, vaffal ikke bruk listerine/munnskyllevann med alkohol!!