Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4195
Hei, jeg er en 20 år gammel gutt som jobber som tømrer. Og har blitt sammen med en gutt for noen mnd siden.

Problemet er at ingen visste om dette før helga, og nå angrer jeg på alt. Og har en følelse at det er for seint å snu. Kommer fra et lite sted, og når noen får høre det, så sprer det seg fort. Det vil si at de på jobben kommer til å få høre det, og familien min.

Sliter veldig med dette, og får dårlig samvittghet for alle rundt meg som har snakka så mye dritt om homser med meg til stede. Er også redd for at de kommer til å behandle meg annerledes.

Hva burde jeg gjøre? Noen som har vært i gjennom det samme?
Folk som snakker dritt om homofile har jo all grunn til å skamme seg. Skjønner godt at det er ubehagelig for deg, men dårlig samvittighet har du ingen grunn til å ha.
Jeg har ikke vært gjennom det samme som deg, men jeg tenker likevel at det er til det beste at du er åpen om det. Seksuell legning er en viktig del av identiteten din, og det er tungt å gå rundt og holde på en slik hemmelighet. Noen kommer til å unngå deg, noen kommer til å være frekke, men til syvende og siste er de aller fleste mest opptatt av seg selv. Vi lever tross alt i 2018, majoriteten av folk har forståelse for at legning er medfødt og ikke oppe for diskusjon. I begynnelsen må du nok likevel tåle litt, små bygder er notoriske for å være trangsynte. Husk bare på at hvilken legning du har kun er en liten del av hvem du er, det trenger ikke å være definerende overhodet. Hvis noen snakker dritt om deg eller unngår deg på grunn av legningen din er de ikke verdt å ha i livet sitt uansett.

Du er deg, og hvis folk ikke klarer å akseptere at du tilfeldigvis er tiltrukket personer av samme kjønn, så er de noen forbanna idioter som væresågod får ta første toget rett opp i ræva mi. Aldri beklag deg eller føl at du må skjule legningen din, det er ikke ditt problem i det hele tatt. Hold hodet høyt og vær deg selv, så får resten av verden finne seg i det. Lykke til, ikke back ned.
Sist endret av Nether; 11. juni 2018 kl. 17:26.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Hei Homo! Jeg er Mullah!

Gratulerer med kjæreste! Å være homofil er vanskelig, selv i Norge, selv i løpet av din oppvekst. Det er mye fronting blant ungdom, hvor man må tøffe seg ved å snakke ned legninger før man selv har utviklet sin seksualitet. Det vil sikkert være flaut for mange av dine venner å tenke tilbake på hvordan de har pratet om homofile tidligere, men so what? Etterhvert som man blir eldre og forstår mer er det mange som angrer på hvordan de har oppført seg. Forhåpentligvis gjelder det de fleste i din omgangskrets!

Det er for seint å snu. Du er ute nå, og det kan godt hende det kommer til å være en bumpy ride. Likevel, gratulerer! Det var modig. Jobben din har ikke noe med legningen din, men kanskje du vil prate med familien din om dette nå? Om de er negative til homofili, så vil de forhåpentligvis likevel sette pris på å høre det fra deg først. Og det beste er jo om de støtter deg og er glade for at du har fått deg type!

Kanskje du kunne lyttet litt til Dan Savage sin podcast? Han er en homse som har skrevet og arbeidet mye opp mot LGBT-interesser. I hans podcast svarer han på spørsmål fra innringere. Ofte er det homofile menn som forteller om problem med venner, familie, etc.
Så bra gjort av deg å sette din egen glede fremfor å tenke på andres følelser og meninger. Skjønner at du har kvaler med valget ditt i ettertid da du lever i en mindre by hvor disse fordommene ofte henger mer igjen. Ikke få dårlig samvittighet over de som har snakket drit om homofili rundt deg og andre - dette burde være en vekker for dem om å gå dypt inn i seg selv. Kanskje du åpner øynene til noen rundt deg og kveler noen fordommer. Jeg har ikke vært gjennom det samme som deg, men jeg vet hvordan det er å ha gått rundt med en hemmelighet mer av den tabu varianten i samfunnet og så skulle gjøre seg sårbar ved å være åpen. Ikke ta imot drit fra noen og vær ærlig hvis noen spør, tenker jeg.
Selv om jeg vet dette selv er det deilig å høre det av flere Takk for svar.

Skal prøve å høre på podcasten. og skjønner at jeg burde snakke med familien om det før de hører det av noen andre, men har heller ikke lyst til å gjøre en stor greie ut av det. Bare en normal gutt som har fått seg kjærste.
Er homofil selv og gikk veldig å gruet meg til å fortelle folk at jeg hadde kjæreste da jeg fikk det. Viste seg at absolutt ingen brydde seg noe særlig og jeg hadde gått rundt og uroet meg for ingenting! Kan jo seff gå adundas med noen bekjente osv. men de som ikke gidder å være venn med deg lengre pga du er homse er folk du ikke vil ha som venner heller. Det aller værste med å være ute er jenter som vil ha deg med på shopping og alt det jente greiene
Du har ikke gjort noe galt og det er ikke noe galt med deg. Så ikke oppfør deg sånn, ikke kryp og unnskyld deg. Prøv heller å være nonchalant og selvsikker rundt spørsmålet. Vær stolt av den du er, og kjæresten din. Oppfører du deg slik, og ikke som en stakkar som tror det er noe galt med ham, og nærmest unnskylder seg for å være homo, vil du få mindre problemer. Det går sikkert bedre enn du frykter.
Sitat av Nether Vis innlegg
...
Du er deg, og hvis folk ikke klarer å akseptere at du tilfeldigvis er tiltrukket personer av samme kjønn, så er de noen forbanna idioter som væresågod får ta første toget rett opp i ræva mi...
Vis hele sitatet...
Kan vel se ut som det er noe i det utsagnet.
Enig i det du sier om å ikke lage en greie ut av det. Du liker menn, so what?
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
They hate us cause they ain't us

Å hate noen fordi de liker menn er patetisk, drit i dem som snakker dritt og fokuser heller på å henge med typen. Ingen måte å snu på nå, might as well embrace it
Gratulerer med kjærste!

Har en kompis fra ett lite sted som kom ut av skapet i på en fest, han hadde gruet seg sånn at da vi ikke lea på øyelokka engang, så ble han nesten skuffa.

Det kommer sikkert noe dritt fra noen, men de aller fleste vil bare si gratulerer.
Sitat av Sherminator! Vis innlegg
Skal prøve å høre på podcasten. og skjønner at jeg burde snakke med familien om det før de hører det av noen andre, men har heller ikke lyst til å gjøre en stor greie ut av det. Bare en normal gutt som har fått seg kjærste.
Vis hele sitatet...
Greia blir liksom så stor som du gjør den til selv tror jeg. Om jeg hadde vært i samme situasjon som deg og gruet meg til å fortelle det til foreldre osv, så hadde jeg rett og slett bare driti i det, lat som det er den miste dealen i hele verden å la foreldre og venner høre det fra andre folk og når noen konfronterer deg med det så sier du: Ja, jeg er homo, so what?

Det er 2018, ingen bryr seg..
Grattulerer med kjæreste, jeg er ikke homo, men misunner deg i at du har en kjæreste å støtte deg på. Lykke til i forholdet og i alt som kommer. Snakk med familien så går det forhåpentligvis veldig bra. Drit i de som ikke forstår, de fleste av oss har ingenting imot homofile.

s
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Norge i 2018 er vel det beste stedet man kan være homo på. Nå spørs det jo litt hva slags krets du er inne i, men etter egen erfaring (til andre ting) så bryr ikke folk seg nevneverdig om tingene i livet ditt med mindre du gjør det til en stor sak selv.
Gratulerer!
Dritbra at det har kommet ut, tenker jeg! Aldri lett å brenne inne med sånne tunge ting alene.

Du bør bare si det du skriver her; vil ikke behandles annerledes. Jeg har jo også homofile venner, de er klar på det samme. De kaller jo seg selv og andre «jævla homo» på kødd, alle ler jo bare av det
Det var jo et stygt skjellsord tidligere, men nå er det mer sagt på kødd mellom venner, ligger ikke så mye vekt i det lengre. Bare vær helt klar på at du syns det er helt OK med slikt (om du synes det, seff), så slipper du unna mange kleine situasjoner

Vil legge til at jeg ikke støtter det som skjellsord!