Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4195
Hei, jeg er en 20 år gammel gutt som jobber som tømrer. Og har blitt sammen med en gutt for noen mnd siden.

Problemet er at ingen visste om dette før helga, og nå angrer jeg på alt. Og har en følelse at det er for seint å snu. Kommer fra et lite sted, og når noen får høre det, så sprer det seg fort. Det vil si at de på jobben kommer til å få høre det, og familien min.

Sliter veldig med dette, og får dårlig samvittghet for alle rundt meg som har snakka så mye dritt om homser med meg til stede. Er også redd for at de kommer til å behandle meg annerledes.

Hva burde jeg gjøre? Noen som har vært i gjennom det samme?
Folk som snakker dritt om homofile har jo all grunn til å skamme seg. Skjønner godt at det er ubehagelig for deg, men dårlig samvittighet har du ingen grunn til å ha.
Jeg har ikke vært gjennom det samme som deg, men jeg tenker likevel at det er til det beste at du er åpen om det. Seksuell legning er en viktig del av identiteten din, og det er tungt å gå rundt og holde på en slik hemmelighet. Noen kommer til å unngå deg, noen kommer til å være frekke, men til syvende og siste er de aller fleste mest opptatt av seg selv. Vi lever tross alt i 2018, majoriteten av folk har forståelse for at legning er medfødt og ikke oppe for diskusjon. I begynnelsen må du nok likevel tåle litt, små bygder er notoriske for å være trangsynte. Husk bare på at hvilken legning du har kun er en liten del av hvem du er, det trenger ikke å være definerende overhodet. Hvis noen snakker dritt om deg eller unngår deg på grunn av legningen din er de ikke verdt å ha i livet sitt uansett.