Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 11398
jenta tok kontakt for psykiske problemer og ønsket å være der et par uker..istedet ble det 2 år TVANGSINNLEGGELSE!!! slik går det om man er så dum at man oppsøker hjelp rundt slike ting i norge...

farlig rett og slett...skremmer meg

-fikk ikke lov å gå rundt i rommet
-fikk ikke lov å se ut av vinduet,ellers blir det belteseng!!!!!

Norge elsker å sende folk på tvangsinleggelse..det er noe vi vet

http://www.dagbladet.no/2013/04/10/n...vern/26512818/
Sist endret av alanapoli; 10. april 2013 kl. 16:05.
Det funket jo tydeligvis...hadde det ikke skjedd ville hun sikkert vært værre i dag enn det hun er nå og ikke hadde hun hatt noe å skrive om heller.

Natalie Eriksen er i dag friskmeldt. Hun studerer psykologi og skriver på ei bok om oplevelsene på Veum.

[COLOR="Red"][COLOR="red"]Mission successful[/COLOR][/COLOR]
Sist endret av Litago1; 10. april 2013 kl. 16:14.
De legger deg ikke inn med mindre du er en fare for deg selv eller andre. Min søster tok imot en dame som trodde hun var gift med djevelen og en del andre sinnsyke greier. Men hun hadde kun en støttekontakt, og trengte ikke innleggelse. Så å spre propaganda for at folk ikke skal søke hjelp mot problemene sine er tull. Etter årevis med erfaring med systemet, og en søster som jobbet som psyikater, vet jeg det.
Må også nevne at mange som ønsker å bli lagt inn faktisk ofte blir avvist, og må søke mange ganger. Det gjelder også meg. Jeg har en veldig alvorlig diagnose og likevel er det vanskeligere å faktisk bli hørt.
Sist endret av Lucy In The Sky; 10. april 2013 kl. 16:46.
Jeg har forresten også jobbet some natte vakt på en psykiatrisk avdeling å du kunne se at de som var tvangs innlangt trengte det... mye rart av folk
Sitat av TheRealMan1ak Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du har ikke kommentert noe rundt denne lenken. Men det som var galt i dette tilfellet var åpenbart ikke innleggelsen men blant annet oppfølging og behandling. Etter min mening så burde det vært en eller annen form for løsning der man ikke måtte bruke belter men det har seg slik at de tyngste pasientene blir det. Jeg har oppført meg nokså voldsomt uten å bli lagt i noen belter. Det er dumt at det enda ikke er noen alternativ løsning selv for de "tyngere" pasientene, og de aller fleste som blir lagt i belter syns jo det er traumatisk uansett hvor psykotiske de er. Det at hun måtte tisse på seg høres horribelt ut, dog. Trodde man i det minste fikk noe å tisse i.

Er det bare meg, eller er Veum litt "shady"?
Sitat av TheRealMan1ak Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vel, når førstekommentaren til noen som har blitt lagt i belter så hun ikke kunne bevege seg er "Jeg var helt sikker på at jeg skulle dø!" så må jeg innrømme at jeg tviler litt på personens analytiske egenskaper.
Sist endret av DumDiDum; 10. april 2013 kl. 17:26.
Selvfølgelig har man ikke noen analytiske egenskaper når man lider av virkelighetsbrist. Da er det heller ikke så rart at pasientene føler seg misforstått. Ei heller at pleiere skal forstå all kommunikasjonen pasienten forsøker å gjøre. Det er ikke hyggelig at mennesker må bli lagt i belter men har de voldelig atferd må de det. Men det er jo en grense for hvor lenge man skal ligge der, og det ser ut til at enkelte steder krysser den grensen. Når Dikemark ikke ser grunn til å la noen ligge i belter, som Erik på 37, så er det rart andre plasser mener det er nødvendig. Nei, det er noe galt med enkeltindivider, mener jeg.
I Dagbladet får man alltid kun den ene siden av historien. Sykehuset kan ikke kommentere saken så hva som står i deres papirer kan man bare spekulere i. MEN, det er vel ganske åpenbart at de vil vise at dama iallfall ikke var helt frisk mentalt.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
De legger deg ikke inn med mindre du er en fare for deg selv eller andre. Min søster tok imot en dame som trodde hun var gift med djevelen og en del andre sinnsyke greier. Men hun hadde kun en støttekontakt, og trengte ikke innleggelse. Så å spre propaganda for at folk ikke skal søke hjelp mot problemene sine er tull. Etter årevis med erfaring med systemet, og en søster som jobbet som psyikater, vet jeg det.
Må også nevne at mange som ønsker å bli lagt inn faktisk ofte blir avvist, og må søke mange ganger. Det gjelder også meg. Jeg har en veldig alvorlig diagnose og likevel er det vanskeligere å faktisk bli hørt.
Vis hele sitatet...
jeg syntes denne tråden her er fin jeg...og folk lurer på om dette er sant...det bekrefter jo dagens artikkel i dagbladet godt iallafalll

http://freak.no/forum/showthread.php?t=202712

Sitat av Litago1 Vis innlegg
g skriver på ei bok om oplevelsene på Veum.

[COLOR="Red"][COLOR="red"]Mission successful[/COLOR][/COLOR]
Vis hele sitatet...
ja hun skriver bok for de evigvarende traumene helsevesenet gav henne...innespærra i 2 år...

mange som har mentale problemer i 16års alderen...de fleste går seg til
Er du seriøs? "Dagbladet sa det! Så da det jo være sant!". Både dagbladet og VG skriver for å selge. Og da legger vi ekstra trykk på selge. Både overskrift, ingress og innhold blir nøye finkjemmet slik at det skal skape mest mulig reaksjoner. Og ikke minst, vi får ikke høre historien til alle parter. Kun den Dagbladet f.eks velger å vinkle. Ærlig talt. Hvor lenge trodde du på moren din da hun sa at nissen lager leker på Nordpolen?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Stusser litt på at det i artikkelen står at hun feilaktig fikk en schizofrenidiagnose. Det kan jo tyde på at hun i det minste må ha vært kraftig psykotisk under denne perioden, og da er det ikke umulig at hun husker ting feil og/eller faktisk oppførte seg såpass tullete at det var nødvendig å ha henne i belter en del. Skulle gjerne visst hvilken diagnose hun endte opp med til slutt, hvis schizofrenidiagnosen var feil.

Jeg skulle også likt å lest hva selve sykehuset hadde hatt å sagt om dette! Ekstremt dårlig journalistikk å kun ta ting fra en side. Dagbladet skal jo tross alt holde seg nøytrale, men her gjør de jo det stikk motsatte.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Er du seriøs? "Dagbladet sa det! Så da det jo være sant!". Både dagbladet og VG skriver for å selge. Og da legger vi ekstra trykk på selge. Både overskrift, ingress og innhold blir nøye finkjemmet slik at det skal skape mest mulig reaksjoner. Og ikke minst, vi får ikke høre historien til alle parter. Kun den Dagbladet f.eks velger å vinkle. Ærlig talt. Hvor lenge trodde du på moren din da hun sa at nissen lager leker på Nordpolen?
Vis hele sitatet...
hører du ikke hva jenta sier?eller er det dagbladet som ber henne si det kanskje?

ALT for å beskytte møkkasystemet
Sist endret av alanapoli; 10. april 2013 kl. 20:01.
Lucy In The Sky har jo helt klart et poeng når det kommer til at dette er en historie fra noen som har hatt store psykiske problemer og vi får alltid bare høre en side av slike saker. Det virker heller ikke som om trådstarter er så interessert i diskutere dette, men heller få tømt litt av sinnet sitte ut på Internett. Skaff deg en blogg.
Sist endret av Mith; 10. april 2013 kl. 20:21.
Jeg synes det er mer skremmende hvor mange "gærninger" som går rundt uten å bli fanget opp av systemet jeg.
Mange som burde vært lagt inn for lenge siden..

Hadde en nabo som gikk i over et år og trodde han var en hemmelig agent, ansatt av verden for å ta på seg dårlig energi slik at verden skulle fortsette å fungere.
Han trodde i tillegg at kebabsjappa over veien dreiv å overvåka han, og at alle som jobba der var agenter for den onde siden.
Han, hadde gode og dårlige perioder, men jeg vil si at han gikk med en vedvarende psykose hele den tiden.
Prøvde å få han litt ned på jorda og ta meg litt av han, ringe på og gi han resten av middagsgryta når det var noe igjen, stikke innom han avogtil for å sjekke tilstanden.

Når han endelig blei lagt inn, etter et tvunget legevaktbesøk (hvor han slo seg helt vrang, trodde legene var fra den onde siden og skulle sabotere hele missionet hans) fordi han hadde knust alle speilene sine og tråkka rundt i glasskåra barbeint i 2 dager, så var jeg med å rydde leiligheten før mora hans kom og skulle hente tinga hans ( vi rydda og vaska leiligheten så hu ikke skulle få enda et sjokk etter at sønnen var lagt inn på lukka avdeling)
Leiligheten så ut som et helvete!
Vi fant bæreposer fulle av gamle harddisker (husker han fortalte han var ute og samla inn informasjon, agentstyle)
Det lå kart over universet og over verden, samt fantasikart, utover gulvet og senga hans. Hele gulvet var dekka av størkna blod i brune stier mellom rommene, og hundrevis av andre småting som et friskt menneske aldri hadde tatt med seg hjem.
Siste ukene før innleggelsen gikk han rundt med en strikkevest han hadde finni i skogen, som det faktisk vokste mose på og mest sannsylig hadde liggi i skauen i mange år. Han hadde customisa solbrillene sine med en skitten, gammal skolisse så han hadde brillesnor med antenner..

Masse andre ting også som var helt på bærtur, og jeg skjønner ikke hvordan han karen her ikke ble fanga opp av systemet før..
Han jobba i tillegg deltid, med barn!?, store deler av denne perioden..
Han er bare en av mange jeg har møtt gjennom tidene som burde vært lagt inn lenge før jeg møtte dem..
Man skal selvfølgelig ikke legges inn fordi man er en artig skrue, men som nevnt tidligere i tråden så bør det skje noe når man begynner å bli en fare for seg selv eller andre.
Sist endret av El MunchoGrande; 10. april 2013 kl. 20:28.
Sitat av Mith Vis innlegg
Lucy In The Sky har jo helt klart et poeng når det kommer til at dette er en historie fra noen som har hatt store psykiske problemer og vi får alltid bare høre en side av slike saker.
Vis hele sitatet...
denne trenden begynte med at tyskerbarna ble mura inne på sinnsykehus fordi de var tyske...selvsagt moderert seg noe,men fremdeles ganske spesielt,litt på samme måte som barnevernet,som russisk media kan lage sjokkhistorier om

-Det pekes også på at Sosialdepartementet klassifiserte barna som tilbakestående og sendte dem til mental- institusjoner.

http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/d129914.htm

Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Jeg synes det er mer skremmende hvor mange "gærninger" som går rundt uten å bli fanget opp av systemet jeg.
Mange som burde vært lagt inn for lenge siden...
Vis hele sitatet...
jamen det er typisk...systemet fungerer ikke på mange områder,det er jo hele poenget,de tar folk som ikke burde vært tvangsinnlagt o.l..som denne jenta som stakk innom på eget initiativ...HÅHÅÅÅ!!!en 16åring med depresjoner!!!
Sist endret av alanapoli; 10. april 2013 kl. 21:29.
Unnskyld meg, alanapoli? At det var? Kommer du virkelig her og sier at man blir tvangsinnlagt fordi man har depresjon? Det er noe av det dummeste jeg har hørt på lang, lang tid. Jeg prøver ikke å beskytte noen. Det har er det da ingen grunn til. Du plaprer i vei om denne søppelavisen som skriver om "Var verdens hotteste tenåringspar" og "Denne Bieber-billetten skal gi mat til foreldreløse dyr". Har du egen erfaring med systemet, eller? Da jeg var seksten prøvde jeg fortvilet å fortelle legen om hvordan jeg hadde det. Han nektet å sette noen diagnose på meg. Det ville bare sykeliggjøre meg, sa han. Til tross for at han kjente godt til oppveksten min. Det skulle ikke tas på alvor før jeg fylte tyve. Den dag i dag er jeg 22 år gammel. Og jeg kan fortelle deg så mye som at jeg har "selvmordsforsøk" i journalen uten at det endte med belter og hvite korridorer. Det eneste jeg måtte gjøre var å prate med en psykolog før jeg kunne skrive meg ut fra akutten. Og,du vet... jeg går enda til psykolog. Hun forteller det samme som min mor, min søster samt mange, mange andre. Det er for faen ikke lett å få hjelp. At man havner på det du antagelig kaller "galehus", som du har sett på film, på grunn av depresjon er virkelig helt tragisk. Du burde gå til fastlegen og si at du lider av depresjon og trenger å bli lagt inn. Da tror jeg nok du ser at ventelisten er lengre enn levetiden din omtrent. De har ikke tid til annet enn de tyngste pasientene. Jeg vet om flere enn meg som måtte kjempe i flere år for å få den hjelpen de trenger.

Tyskerbarna? Hva for slags konspirasjonterorier er det du har fått for deg?
Sist endret av Lucy In The Sky; 10. april 2013 kl. 22:07.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Tyskerbarna? Hva for slags konspirasjonterorier er det du har fått for deg?
Vis hele sitatet...
har du problemer med å lese hva som står i linken ?

jeg forstår det er sinnsykt det du "leser",det er derfor jeg snakker om det,du bare slenger ut slike ord uten å forstå at du dummer deg ut når det står svart på hvitt

prøv igjen

-Det pekes også på at Sosialdepartementet klassifiserte barna som tilbakestående og sendte dem til mental- institusjoner.

http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/d129914.htm
Sist endret av alanapoli; 10. april 2013 kl. 22:30.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
prøv igjen

-Det pekes også på at Sosialdepartementet klassifiserte barna som tilbakestående og sendte dem til mental- institusjoner.

http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/d129914.htm
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er hva i alle dager det har med saken å gjøre. Året er ikke 1950 så å anta at det har noe som helst med dagens situasjon å gjøre er rimelig drøyt.
Du kan bare holde kjeften på deg når du sier at jeg er den som dummer meg ut. Du svarte ikke på mitt spørsmål, og jeg er lei av de idiotiske kildene dine. Samt alle de tåplige utsagnene du lirer av deg. Trist for deg at du ikke ser at det er du som driter deg fullstendig ut. Ser ingen grunn til å forstette å prøve å hamre poengene mine inn i hodet på en som ikke forstår noe som helst.

Det Mith sa ovenfor er grunnen til at jeg svarte sarkastisk.
Sist endret av Lucy In The Sky; 10. april 2013 kl. 22:38.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
hører du ikke hva jenta sier?eller er det dagbladet som ber henne si det kanskje?

ALT for å beskytte møkkasystemet
Vis hele sitatet...
Jeg har jobbet på akuttmottak, korttids mottak for dps og enhet for personlighets psykiatri å har aldri sett eller hørt om lignende episoder. Utenom voldelig pyskotiske personer, men da ikke over så lang tid. Nå er det vanskelig å si hvor dype problemer denne personen har, og kjenner jeg blir rimelig skeptisk med hensyn til moren i bildet her. Tydelig at det ligger mer til grunn, selv om situasjonen er uakseptabel.

Såklart hører vi hva hun sier, er jo det som er problemet. Du aner ikke hva som ligger bak ordene hennes, så 1 side av saken..
Jeg jobber ikke i psykiatrien men har vært på praksis i 3 mnd på akuttmottaket. Media lever av å skrive artikler som selger, og en artikkel som svartmaler norsk psykiatri er garantert å få mange treff. Jeg, og tydeligvis fler her, har erfaring med psykiatrien, og vi vet at det er mye bra som foregår bak dørene. Desverre er det sånn at gladsaker fra psykiatrien sjelden blir publisert, og resultatet er at Ola Dunk går rundt og tror at folk blir lagt i belter for at pleierne skal få tilfredsstilt sin syke trang til å utøve makt. Videre blir det kun fortalt om disse sakene fra pasienten sin side, fordi sykehuset og behandlere har taushetsplikt - vi kan ikke kommentere det.
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Jeg jobber ikke i psykiatrien men har vært på praksis i 3 mnd på akuttmottaket. Media lever av å skrive artikler som selger, og en artikkel som svartmaler norsk psykiatri .
Vis hele sitatet...
jada,vårt politisk korrekte media gjør alt de kan for å svartmale det Norske systemet som alle vet de streber for å fremstå best mulig,spesielt med sine egne i regjering
I Norge er det 10 000 tvangsinnleggelser i året,i Sverige kun 2000.Er vi mye galere enn svenskene?
Sitat av moonunit Vis innlegg
I Norge er det 10 000 tvangsinnleggelser i året,i Sverige kun 2000.Er vi mye galere enn svenskene?
Vis hele sitatet...
ja det var int......

sverige er 9 mill innbyggere...vi er 5

som sagt,Norge elsker å sette folk på sinnsykehus...siste åpenbare forsøk var vell breivik....men verden har blitt liten og kritikerleger fra andre land fikk raskt innsyn og de måtte dessverre følge reglene som andre land, og begynne på nytt igjen uten tvangsmedisinering og innleggelse som første-bestemte-valg.....
Sist endret av alanapoli; 11. april 2013 kl. 22:58.
Jeg dro til politiet for å anmelde et drap losjen hadde utført jeg, men det første de prøvde å gjøre var å sende meg på psykriatisk og hu ene politidama var redd for losjen folka.

Se hva folket har å kjempe mot. Jeg har prøvd å ta det opp med kongen til og med, men ikke en dritt skjer.

Martyr for the win!
Sitat av alanapoli Vis innlegg
ja det var int......

sverige er 9 mill innbyggere...vi er 5

som sagt,Norge elsker å sette folk på sinnsykehus...siste åpenbare forsøk var vell breivik....men verden har blitt liten og kritikerleger fra andre land fikk raskt innsyn og de måtte dessverre følge reglene som andre land, og begynne på nytt igjen uten tvangsmedisinering og innleggelse som første-bestemte-valg.....
Vis hele sitatet...
Du vet jo ikke hva du snakker om _what so ever_. Du mener det er kritikkverdig av en domstol å vurdere en mann som dreper over 70 nordmenn fordi han hater alle som ikke er hvit, er "ridder" av en imaginær gutteklubb og tror han kan se 80 år fram i tid, som psykotisk? What the... Jeg får en snikende følelse av at jeg ikke burde bruke en kvart kalori i denne tråden, men la gå.

Kan ikke du være så vennlig å forklare oss hva du egentlig tror da? Tror du at Norge tjener på å legge folk inn på psykiatrisk? Du snakker stadig om politikerene (som forøvrig ikke har noe med dette å gjøre) som om de skulle ha en skjult agenda hvor de personlig drar randomme folk fra gaten og kaster dem på lukket avdeling, mens de systematisk nekter dem som virkelig er syke behandling. Tror du virkelig på disse tingene? Psykiatrien er på ingen måte en perfekt institusjon, men du fremstiller jo det hele som en stor konspirasjonsteori hvor det sitter noen "vinnere" på toppen.

De eneste som kan vinne innen psykiatrien er samfunnet. Det eneste samfunnet er tjent med er å behandle syke mennesker, og la friske mennesker leve sitt vante liv innenfor samfunnets normer og regler. Forøvrig bidrar du, i form av denne tråden, til å skremme mennesker som trenger det fra å oppsøke hjelp. Er dette målet ditt?
Sist endret av Sjølvaste; 12. april 2013 kl. 01:00.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Jeg dro til politiet for å anmelde et drap losjen hadde utført jeg, men det første de prøvde å gjøre var å sende meg på psykriatisk og hu ene politidama var redd for losjen folka.

Se hva folket har å kjempe mot. Jeg har prøvd å ta det opp med kongen til og med, men ikke en dritt skjer.

Martyr for the win!
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du tuller eller ikke, men hvis du er seriøs så er det veldig forståelig at du ble sendt på psykiatrisk. Jeg lo godt av posten din ihvertfall, i god tro om at den var ironisk.
Sist endret av Dongerino; 12. april 2013 kl. 04:01.
Har vært ett år på psykriatrisk og når jeg sier at jeg føler at folk kan se rett gjennom meg, skriver de i rapporten at han tror folk kan se gjennom klærne sine og at han er naken. Fullt av missforstålelser og tortur. Det eneste de gjør på kontore er og baksnakke pasientene om vær minste ting de gjør og sier. Rapportene er forferdelige.. De er ikke snille mennesker de fleste som jobber der... Vist en psykiater vill ta rotta på deg kan du banne på att han gir deg de værste medisinene og den torturen der syns ikke så tydelig men er grusom..

Det er en usynlig tortur vanlige folk ikke ser eller aner... Gikk på noe som het zuprexa og sov 16 timer i døgnet. Det kalte de shcizofreni og mange andre bivirkninger kalte de symptomer. Gjett hva som skjedde når jeg slutta på medisinen. Symptomene på shcizofreni var der ikke lenger...

Ok jeg har vært på psykriatrisk for en grunn.. Men når du kommer der med ett åpent hjerte på ett fat kan du banne på at de stikker kniven rett igjennom... Hvorfor? Fordi de blir redde kanskje...?

Beklager litt for og svartmale psykiatrien fullstendig. Mye bra og men. Men hjelp og kjærlighet gir så mye mer.
Sitat av ganesh Vis innlegg
Det er en usynlig tortur vanlige folk ikke ser eller aner... Gikk på noe som het zuprexa og sov 16 timer i døgnet. Det kalte de shcizofreni og mange andre bivirkninger kalte de symptomer. Gjett hva som skjedde når jeg slutta på medisinen. Symptomene på shcizofreni var der ikke lenger...
Vis hele sitatet...
Så, du ble lagt inn, fikk en diagnose, fikk behandling og medisin for det og når de anså deg som frisk nok til å slutte med medisin så var du også kvitt diagnosen din?
Sist endret av Mith; 12. april 2013 kl. 08:58.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
ja det var int......

sverige er 9 mill innbyggere...vi er 5

som sagt,Norge elsker å sette folk på sinnsykehus...siste åpenbare forsøk var vell breivik....men verden har blitt liten og kritikerleger fra andre land fikk raskt innsyn og de måtte dessverre følge reglene som andre land, og begynne på nytt igjen uten tvangsmedisinering og innleggelse som første-bestemte-valg.....
Vis hele sitatet...
Strålende eksemplar på at Norge har for få tvangsinnlegginger.
Jeg har bare gode erfaringer med psykiatrien i Nordland. De gangene jeg har vært innlagt på akuttmottaket, så har det nesten vært fritt frem. Kunne gå ut når jeg ville, så lenge jeg sa ifra. De som var psykotisk kunne være i samme avdeling som resten, så lenge de ikke oppførte seg truende. De ansatte er snill, omtenksom og behjelpelig. De dømmer heller ikke.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Du snakker stadig om politikerene (som forøvrig ikke har noe med dette å gjøre) som om de skulle ha en skjult agenda.
Vis hele sitatet...
jaha...få se...aldri har nevnt noen politiker her på forumet

du bare finner på ting for å kunne svartmale meg

men hva skal man gjøre...

Sitat av ganesh Vis innlegg
Har vært ett år på psykriatrisk og når jeg sier at jeg føler at folk kan se rett gjennom meg, skriver de i rapporten at han tror folk kan se gjennom klærne sine og at han er naken. .
Vis hele sitatet...
yep,slik er typisk...

litt på samme måte som de kalte breivik schitzo fordi han "så innsekter overalt"og media senere tok bilder av hundevis av døde fluer i møkkahuset han leide

man må ikke si en dritt til slike folk...alt blir gæærnt

man må ikke si en dritt til slike folk...alt blir gærnt

oppfordrer INGEN til å få hjelp av dps i Norge,med mindre det er så ille at du risikerer selvmord,ser rosa elefanter o.l

man får bare problemer av det,jeg har erfaring fra det selv...ville sjekke om jeg hadde adhd pga konsentrasjonsvansker,endte opp med en masse annet helvete istedet...og helsevesenet kommer for alltid til å bruke dette mot deg når sjukehuset ser du har vært der,da er plutselig ikke ditt ord noe verdt lenger..i andre helselidelser..det er nesten det verste syntes jeg,å vite at du aldri kommer til å bli trodd igjen,opplevde det også et par ganger siden....

for mitt vedkommende må jeg flytte til sverige for å kunne begynne med blanke ark og vite at jeg blir trodd i helsevesenet igjen,etter jeg var så dum å regga meg hos dps for adhd sjekk
Sist endret av alanapoli; 12. april 2013 kl. 12:25.
Jaha, du nevner Sosialdepartementet og at "Norge elsker å sette folk på sinnsykehus" og at det er en kobling mellom det "politisk korrekte media", det "Norske systemet" og "deres egen regjering", hvem referer du til hvis det er ikke er staten og politikere og hva skiller det fra ganske vanlige konspirasjonsteorier? Dessuten er det jo noen ypperlige poeng i den posten du glatt hopper over, så hva med å svare på dem?
Sist endret av Mith; 12. april 2013 kl. 12:33.
noe man raskt skjønner :

– For ofte trekker legen for bastante konklusjoner, og sender pasientene til behandling for psykisk lidelse. Det kan være fristende å trekke en konklusjon litt for lett, nemlig psykisk lidelse.

http://fmnytt.me/2012/11/25/for-mang...lser-2511-tv2/

leste et sted at 95% av barn som hadde blitt bitt av flått får psykiske diagnoser....det er så lett..."noe psykisk,neste"

http://www.dagbladet.no/2012/06/25/n...elia/22249164/

Sitat av Mith Vis innlegg
Jaha, du nevner Sosialdepartementet ?
Vis hele sitatet...
ja det var det aftenposten som "nevnte"...når folk setter en ( - ) forran så betyr det kopi av et utspill,ja det er jo skremmende for det er jo sant

-Det pekes også på at Sosialdepartementet klassifiserte barna som tilbakestående og sendte dem til mental- institusjoner.

http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/d129914.htm

ja alle vet jo at 70% av media stemmer sosialistisk,google

når ble "norge" politiker=?
Sist endret av alanapoli; 12. april 2013 kl. 12:38.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
ja det var det aftenposten som "nevnte"...når folk setter en ( - ) forran så betyr det kopi av et utspill,ja det er jo skremmende for det er jo sant
Vis hele sitatet...
Men det er jo du som trekker det fram som et argument, som om det liksom har betydning og da er det vel naturlig å tro at du er enig? Du har fått spørsmålet før i tråden, så istedet for disse latterlige forsvarspostene dine kan du kanskje begynne å argumentere for synet ditt, for slik du framstår nå så har du hverken argumenter eller sympati.

Sitat av alanapoli Vis innlegg
når ble "norge" politiker=?
Vis hele sitatet...
Igjen, kan du ikke bare svare på spørsmålet i stedet for å komme med tåpelige utsagn som dette? Du skjønner vel at det er naturlig å trekke likhetstrekk mellom staten og ordet norge når det brukes i den sammenhengen du gjør, så hver så snill å utred. Hvis det ikker er politikere, er det da helsevesenet som har en hemmelig agenda? Er det tette bånd mellom media, regjering og helsevesenet som vi må være klar over og som er skadelig for enkeltindivider slik som deg selv?
Sist endret av Mith; 12. april 2013 kl. 12:47.
Sitat av Mith Vis innlegg
Men det er jo du som trekker det fram som et argument, som om det liksom har betydning og da er det vel naturlig å tro at du er enig? .
Vis hele sitatet...
argument?enig?du bør tro på det som står der for det har jo skjedd ja de har tom fått erstattning

artig å høre fornektelsen som ligger i bakgrunnen til virkelige hendelser....

så ere jeg som er konsp teoretikern........
Sist endret av alanapoli; 12. april 2013 kl. 14:13.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
argument?enig?du bør tro på det som står der for det har jo skjedd ja de har tom fått erstattning
Vis hele sitatet...
Jeg tviler ikke et sekund på at det har skjedd, det bare har ikke noe med saken å gjøre. Du virker som sagt så langt ute på viddene at jeg ikke gidder dette mer. Du får sloss mot vindmøller så mye du vil, så skal vi som ikke er rablende gale forsøke å ta opp problemene i helsevesenet på en ordentlig måte.
Sist endret av Mith; 12. april 2013 kl. 14:19.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er en usynlig tortur vanlige folk ikke ser eller aner... Gikk på noe som het zuprexa og sov 16 timer i døgnet. Det kalte de shcizofreni og mange andre bivirkninger kalte de symptomer. Gjett hva som skjedde når jeg slutta på medisinen. Symptomene på shcizofreni var der ikke lenger...
Vis hele sitatet...
Så, du ble lagt inn, fikk en diagnose, fikk behandling og medisin for det og når de anså deg som frisk nok til å slutte med medisin så var du også kvitt diagnosen din?
Vis hele sitatet...
Nå må du ikke konkludere for raskt. Jeg har selv fått hallusinasjoner og paranoia av psykiatriske medisiner som jeg fikk for smerter. Det er slettes ikke uhørt. Jeg våknet og trodde jeg ble overvåket, og at de hadde satt inn et implanat i hodet mitt så de kunne se overalt hvor jeg gikk.
Sist endret av Kråkelefse; 12. april 2013 kl. 14:46.
Sitat av Mith Vis innlegg
Du virker som sagt så langt ute på viddene at jeg ikke gidder dette mer..
Vis hele sitatet...
Ok mf,have a nice day

€lukke døra til tråden min etter mith€

Sitat av ganesh Vis innlegg
Har vært ett år på psykriatrisk og når jeg sier at jeg føler at folk kan se rett gjennom meg, skriver de i rapporten at han tror folk kan se gjennom klærne sine og at han er naken.
.
Vis hele sitatet...
hahahah...faen ass..jeg kommer ikke over den der

minner meg om meg selv på legevakten når jeg prøvde å forklare abstinenser etter benzodiazepiner mot søvnproblemer....ramset opp symptomene,deriblandt følelsesløshet i tærne,det hele endte meg at fokuset ble at "han hadde vondt i tåa"

om man ikke var sinnsyk fra før blir du det iallefall når du treffer på dette fenomen
Sist endret av alanapoli; 12. april 2013 kl. 15:25.
Sitat av Mith Vis innlegg
Så, du ble lagt inn, fikk en diagnose, fikk behandling og medisin for det og når de anså deg som frisk nok til å slutte med medisin så var du også kvitt diagnosen din?
Vis hele sitatet...
Nei det der er bare antagelser.. Samme gjør de i psykiatrien. Antar og tror.. Og folk som er helt sikker på at antagelsene er sanhet er livsfarlig. Hadde det vært opp til psykiatrien så måtte jeg ha godt på den medisinen resten av livet.. Jeg sluttet selv...
Nå er det jo det faktum, at jenta i dag sliter med traumer, og sier med egne ord at hun opplevde det som tortur.
Hun blir rakket ned på, fordi "hun var jo syk, de hadde jo lov" bla bla bla. Helsevesenets rolle er å hjelpe folk ut av sjukdommen, ikke å bytte ut sjukdom mot traume.
Men hei, man har jo så mange fine medisiner å dope henne ned på, så vi slipper å høre så mye mas om hennes opplevelse, så kan vi diskutere om loven ble brutt eller ikke..

Prøv å snu litt på det hele;
Hvordan tror du at du hadde reagert på å bli stroppet fast i ei seng, i over 8+ timer i strekk? Prøv å se det for deg. Det føles helt jævlig bare å tenke på det. Jeg har medfølelse for denne jenta, og alle andre som behandles som dritt av systemet som skal ta vare på dem. Det er som å bli banket opp av sin egen mor. Hvordan hadde du opplevd det, dersom du hadde blitt truet med å spennes fast, dersom du ikke lydig fulgte enhver kommando?

Sorry, ikke meninga å hisse meg opp. Sånne saker provoserer meg bare noe voldsomt.
(innlegget mitt er forresten ikke rettet mot noen spesifikke)
Sist endret av Klorofyll; 12. april 2013 kl. 18:52.
Sitat av Klorofyll Vis innlegg
Nå er det jo det faktum, at jenta i dag sliter med traumer, og sier med egne ord at hun opplevde det som tortur.
Hun blir rakket ned på, fordi "hun var jo syk, de hadde jo lov" bla bla bla. Helsevesenets rolle er å hjelpe folk ut av sjukdommen, ikke å bytte ut sjukdom mot traume.
Men hei, man har jo så mange fine medisiner å dope henne ned på, så vi slipper å høre så mye mas om hennes opplevelse, så kan vi diskutere om loven ble brutt eller ikke..

Prøv å snu litt på det hele;
Hvordan tror du at du hadde reagert på å bli stroppet fast i ei seng, i over 8+ timer i strekk? Prøv å se det for deg. Det føles helt jævlig bare å tenke på det. Jeg har medfølelse for denne jenta, og alle andre som behandles som dritt av systemet som skal ta vare på dem. Det er som å bli banket opp av sin egen mor. Hvordan hadde du opplevd det, dersom du hadde blitt truet med å spennes fast, dersom du ikke lydig fulgte enhver kommando?

Sorry, ikke meninga å hisse meg opp. Sånne saker provoserer meg bare noe voldsomt.
(innlegget mitt er forresten ikke rettet mot noen spesifikke)
Vis hele sitatet...
Du har ingenting å si sorry for. Du har god grunn til å bli provosert, og du skal være glad at du fremdeles gidder å engasjere deg. Jeg har vært inne som observatør på lukket avdeling og sett så mye galskap at jeg nesten har gitt opp. Galskapen var faktisk på personalets side.
Sitat av Klorofyll Vis innlegg
Helsevesenets rolle er å hjelpe folk ut av sjukdommen, ikke å bytte ut sjukdom mot traume. .
Vis hele sitatet...
word

helsevesenet er som nav etter min oppfattning....iskaldt som faen

i kjent statseid stil
Sitat av alanapoli Vis innlegg
word

helsevesenet er som nav etter min oppfattning....iskaldt som faen

i kjent statseid stil
Vis hele sitatet...
Og nok en link til politikere og staten som om de har noe å vinne på å ødelegge livet til friske mennesker.

Kan du være så hyggelig å svare på posten min på forrige side? Jeg skrev langt mer enn den ene setning du dro ut av sammenheng og svarte på med pølsevev. Dette er for å forstå hva du egentlig mener og tror, slik at vi kan ha en konstruktiv diskusjon rundt et særdeles viktig tema. Det er jo derfor diskusjonsforum eksisterer?
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Og nok en link til politikere og staten som om de har noe å vinne på å ødelegge livet til friske mennesker..
Vis hele sitatet...
Staten tilhører jævlig mange politikere og potensielle politikere som enda ikke er innvalgt...............

De jeg snakker om er en spesiell type mennesker som liker å søke seg til staten i arbeid.......nei de har ikke det,har genetisk disposed drapsmenn noe å "vinne" på å drepe?nei ofte har de ikke det men de er bare skrudd sammen slik....dårligste "forklaring ever

mobbere har ikke noe spesielt å vinne på å plage svakere mennesker de heller som oftest,snarere taper de mye på det..........hvor stopper eksempelene.........................

hvem har ikke møtt den latterliggjørende psykopat sjefen i statlig firma...ala gerd liv walla...jeg har iallefall møtt et par av dem,både i arbeid og helsevesen,verste folka du noensinne treffer,finnes så og si aldri andre steder
Sist endret av alanapoli; 12. april 2013 kl. 22:04.
Yes. Gerd Liv Valla er psykopat, alle ledere som er statlig ansatt er psykopater og det finnes ikke psykopater noen andre steder. På en måte har jeg lyst å fortsette diskusjonen fordi du overrasker meg ved å toppe dine egne talentløse uttalelser gang på gang. På den annen side får jeg lyst å skrape ut øynene mine når jeg innser at du sannsynligvis mener disse tingene seriøst. Takk for meg, og god jul til deg og dine.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
hvem har ikke møtt den latterliggjørende psykopat sjefen i statlig firma...ala gerd liv walla...jeg har iallefall møtt et par av dem,både i arbeid og helsevesen,verste folka du noensinne treffer,finnes så og si aldri andre steder
Vis hele sitatet...
Syntes det er psykopatisk nok i seg selv å gå rundt å peke ut psykopatene vi har i samfunnet. Om du har lest litt om psykopatiske trekk ved mennesker gir det deg fremdeles ikke utdannelse nok til å diagnostisere dem.

Her er uansett en liten liste over yrker med flest psykopater for de som er interesserte. Det betyr likevel ikke at alle administrerende direktører er det.

http://e24.no/jobb/topp-ti-yrkegrupp...pater/20319921
Sist endret av Mofse; 12. april 2013 kl. 23:18.
alltid etter jeg går hardt ut med noen ting så får jeg en media backup like etterpå love it

psycwarden innrømmer ukulturen:

-Tvangsbruken i norsk psykiatri har økt de siste åra.

http://www.dagbladet.no/2013/04/15/n...vang/26625353/

konk: de har blitt verre og verre
Sitat av ganesh Vis innlegg
Har vært ett år på psykriatrisk og når jeg sier at jeg føler at folk kan se rett gjennom meg, skriver de i rapporten at han tror folk kan se gjennom klærne sine og at han er naken. Fullt av missforstålelser og tortur. Det eneste de gjør på kontore er og baksnakke pasientene om vær minste ting de gjør og sier. Rapportene er forferdelige.. De er ikke snille mennesker de fleste som jobber der... Vist en psykiater vill ta rotta på deg kan du banne på att han gir deg de værste medisinene og den torturen der syns ikke så tydelig men er grusom..

Det er en usynlig tortur vanlige folk ikke ser eller aner... Gikk på noe som het zuprexa og sov 16 timer i døgnet. Det kalte de shcizofreni og mange andre bivirkninger kalte de symptomer. Gjett hva som skjedde når jeg slutta på medisinen. Symptomene på shcizofreni var der ikke lenger...

Ok jeg har vært på psykriatrisk for en grunn.. Men når du kommer der med ett åpent hjerte på ett fat kan du banne på at de stikker kniven rett igjennom... Hvorfor? Fordi de blir redde kanskje...?

Beklager litt for og svartmale psykiatrien fullstendig. Mye bra og men. Men hjelp og kjærlighet gir så mye mer.
Vis hele sitatet...
Kan si meg enig i det her, er veldig mange teoretisk flinke mennesker i psykratrien men som i alle andre yrker er det mange som ikke er flinke med mennesker. Eller klarer å sette seg inn i en persons situasjon å se gjennom dems øyer..