Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2435
Hei,

Som skrevet i tittel benytter jeg meg av rivo mot angst, men uten resept.

Dosen er 2mg daglig og har knasket over lengre tid så abstinenser blir det om jeg går uten. Har hatt benzo abstinenser før og er kjempe redd for å få det igjen.

Jeg skal fly innlands i morgen og blir vekke 6 dager. Er det fare for at jeg blir tatt om jeg legger dem i en pillebeholder i toalettvesken min som går i koffert? Tar ikke sjansen på å ha dem i håndbagasje siden jeg ikke har resept på dem.

Glassene jeg har med rivo er heller ikke norsk teks på så vet ikke om jeg skal ta sjansen på å prøve å ta de med i det glasset.

Setter pris på alle tips
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har ikkje praktisk betydning. Piller er piller er piller. Har du nokon sinne opplevd at sikkerhetskontrollen har sjekka at det faktisk er C-vitamin i boksen med C-vitamintabletter? Det har dei sjølvsagt ikkje, for dei er ikkje kvalifiserte til det, og dei har heller ikkje det som oppgåve.

Om dei tilfeldigvis kjem over ein halvkilo hasj, så er det i ein litt anna kategori.
Trådstarter
27 7
Takk for informativt svar

Ante ikke selv hvordan de styrer på med sjekking av medisiner og slikt om de gjør det, så ville være sikker og ikke gå på en heftig smell.
Sist endret av Hateful8; 27. juni 2018 kl. 18:40.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
En annen løsning kan være og knuse dem opp og putte i kapsler med en eller annen vitamin, hvis du vil være helt sjukt stealth da. Det vidarlo sier er sikkert godt nok.
Er ikke vanlig å smugle stoff ut av landet akkuratt så det er nok ikke det de ser etter

Det spørs nok på tollen inn i landet du skal. Nvm, er innenlands
Sist endret av mollypolly; 27. juni 2018 kl. 22:53.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er det hvis man skal til usa?
Innlands? Ærlig talt ... hvem skulle sjekke det? Risikoen er i praksis den samme som om du skulle ta toget. Dette kan du TRYGT reise med uten å bekymre deg.Legge dem i et glass paracet om det får deg til å føle deg bedre, men det er helt unødvendig. Garantert.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
27 7
Ait, men hva med utlands da? Skal en tur til Canada også. Kjøre c-vitamin boks eller må jeg være super stealth?
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei! Blir du oppdaget i Canada, kan du risikere å bli tiltalt for å smugle inn narkotiske stoffer. Hvordan du kan ta det med til Canada uten å få problemer vet jeg ikke, men vil tro at det kreves legeerklæring, resept osv..
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For øvrig; Slapp av innenlands. Men ikke for mye. Politiet står av og til på togstasjonene og sniffer etter dop. Har aldri sett de gjøre det på flyplasser da.
Trådstarter
27 7
Kan med lettelse si (for meg i alle fall) at å putte de i en vitaminboks eller lignende går rett gjennom tollen/sjekken uten problem.

NB. er ikke dermed sagt at dette er 100% trygt, men gikk som sagt fint for meg.
Sist endret av Hateful8; 12. juli 2018 kl. 02:42.
Sitat av Hateful8 Vis innlegg
Kan med lettelse si (for meg i alle fall) at å putte de i en vitaminboks eller lignende går rett gjennom tollen/sjekken uten problem.

NB. er ikke dermed sagt at dette er 100% trygt, men gikk som sagt fint for meg.
Vis hele sitatet...
Nei ingenting er trygt,du kan bli tatt på toget fra Oslo til Bergen også eller når du kjører bil. Til USA ville jeg nok ikke tatt inn piller uten reseptbelreftelse,men går sikkert greit det å. Bra det ordnet seg for deg!
Anonym bruker
"Overtalt Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var tidligere avhengig av illegal rivotril. Det utelukket utenlandsturer utenom europa. I europa hadde jeg tablettene løst i toalettmappen. Dette hadde selvfølgelig bydd på problemer om jeg hadde blitt sjekket nærmere, noe jeg ikke ble.

Deilig å være rusfri og å kunne slippe stresset som er med å være rusmisbruker!
Jeg hadde tatt med meg små-mengder uten å tenke over det for mye hvis man bare finner en praktisk dugende forpakning som gjør at det ser ut som standard vitaminer eller OTC produkter. Som Vidarlo sier, så er det sjeldent at tollere kan eller vil sjekke hva vitamin c tablettene dine egentlig er laget av med mindre du har med 100 pakker av dem. Slapp av. YMV.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Når det er innenlands så er det ikke en kjeft av de som du møter på fra innsjekk til du lander som har noe med om du har resept på dem eller ikke. Teip hele glasset på fremsiden av capsen din om du vil. Kanskje litt dumt siden det er politi der men de er i såfall eneste som har myndighet tll å spørre deg om resept.
Hadde med meg et gram pepper i sikkerhetskontrollen en gang pakket i sølvpapir og på en måte som levnet lite til fantasien på hva dette mest sannsynlig var.
Han vekteren som stod på andre siden av x-ray trakk ihvertfall sine konklusjoner og kommenterte tørt "håper for din del du flyr innenlands"