Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 7567
For en uke siden ble jeg tatt med 3g mdma mens jeg var ruset av meg huet som endte opp med at jeg la alle kortene på bordet og innrømte at jeg hadde bestilt på darkweb med bitcoin for stoffet jeg ble tatt med. Jeg var veldig samarbeidsvillig og forklarte også at jeg sliter litt psykisk og vi snakket i en times tid vare jeg og han om hvordan livssituasjonen min er og at jeg ikke innså helt hvor seriøst det var det jeg hadde gjort og holdt på med, politimannen var veldig forståelsesfull og var veldig snill med meg fra de fersket meg til dem kjørte meg hjem.. De sa jeg skulle forvente brev i posten men det var det. Hva kan skje videre og hvordan burdet jeg se på å bestille stoff fra darkweb igjenn?
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt vanskelig å si når det er snakk om politiet.

Jeg tipper at det ikke påvirker tollen. Det er først når tollen har stoppet en pakke til deg at du havner på postsperrelista. Husk, jeg skrev tipper
Er det ikke bedre å bare kjøpe det fra noen direkte just in case?
Sitat av dazezone Vis innlegg
Er det ikke bedre å bare kjøpe det fra noen direkte just in case?
Vis hele sitatet...
Bor en veldig øde plass så å få tak i noe annet enn hasj og amf så må det bestilles :/
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får et brev i posten. Det får du sikkert en bot på 3,000kr+ og du får litt informasjon om din straff. Eks: Du ble tatt med 3g Methylenedioxymethamphetamine bla bla bla.

Du vil mest sannsynligvis få rulleblad som blir overført til utømmende rullblad etter 2 år, så du kan vel egentlig glemme å jobbe for politiet, vektere, sikkerhet etc. Der må du ha plettfri vandel.

Jeg ville vært forsiktig med å bestille fra deep web nå som du allerede har onkel blå på skulderen din. Du kan eventuelt ta deg en tur til f.eks. Oslo og kjøpe inn rusmidler så dra tilbake hvor du bor med bil.
Istede for å kjøre til Oslo for å kjøpe for fittepriser så hadde jeg bare bestilt fra innlandet, trygt å sikkert.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sjangsespill Vis innlegg
Istede for å kjøre til Oslo for å kjøpe for fittepriser så hadde jeg bare bestilt fra innlandet, trygt å sikkert.
Vis hele sitatet...
Husk at det ikke er 100% trygt. Politiet tar med bikkjer på postterminalen og snuser seg frem til dop.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Husk at det ikke er 100% trygt. Politiet tar med bikkjer på postterminalen og snuser seg frem til dop.
Vis hele sitatet...
Allikevel svært liten sjanse sammenlignet med sjansen for å bli tatt når du kjøper noe av noen på offentlig sted.
Har selv gjennomført minst 100 ulike bestillinger på det norske markedet og har fortsatt til overs at noen av de har blitt oppdaget.
Sist endret av Who?; 7. juni 2018 kl. 13:47.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Who? Vis innlegg
Allikevel svært liten sjanse sammenlignet med sjansen for å bli tatt når du kjøper noe av noen på offentlig sted.
Har selv gjennomført minst 100 ulike bestillinger på det norske markedet og har fortsatt til overs at noen av de har blitt oppdaget.
Vis hele sitatet...
I hvor mange av tilfellene har du informert politiet på forhånd om at du handler på darknet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I hvor mange av tilfellene har du informert politiet på forhånd om at du handler på darknet?
Vis hele sitatet...
Aldri.
Hvordan har det uansett noe med saken å gjøre?
Målet er ikke akkurat å bli tatt.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Who? Vis innlegg
Aldri.
Hvordan har det uansett noe med saken å gjøre?
Målet er ikke akkurat å bli tatt.
Vis hele sitatet...
Les tråden, kanskje?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Les tråden, kanskje?
Vis hele sitatet...
Nå kan ikke politiet spore bitcoin-transaksjoner, iallefall ikke dersom de ikke har din personlige BTC adresse. Så det at trådstarter har innrømmet noe til politiet har svært lite å si så lenge det ikke er snakk om bestillinger fra utlandet.
Trådstarter
14000+ i bot
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hørt at om du er blitt tatt tidligere så bruker de det faktumet i senere saker mot deg. Forsvaret som ligger i at du nekter kjennskap til pakken og at det ikke finnes bevis for at du har bestilt den svekkes således og du risikerer å straffeforfølges normalt.
Du har ikke lenger plausible deniability. Du kan ikke bestille fra darkweb til egen addresse uten å risikere å bli tatt. It's that simple.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Har blitt tatt flere ganger i tollen tidligere og fått masse besøk, også fått PC'en min konfiskert, fått en innelandssending stoppet (liten mengde pot, så det ble henlagt to dager senere), blitt oppringt av snut fordi en norsk vendor som ble tatt hadde skrevet ned en liste med navn og adresser til kundene sine, og Interpol (eller annen utenlandsk etterettningstjeneste) monitorerte en markedsplass i ca en måneds tid og lot folk kjøpe/selge, slik at de fikk inn en stor liste over navn og adresser, inkludert min.

Får likevel alt igjennom, så lenge det er innelands. Nå skal det sies at jeg har aldri blitt mistenkt eller tatt med store mengder eller salg, og det er dessuten et stort arbeid og mye papirarbeid for politiet å overvåke posten innenlands, spesielt når det er kun snakk om lovbrudd som ikke kan føre til strengere straffer enn små bøter.

Det er nok trygt å bestille, så lenge det ikke må igjennom tollen, og små mengder. Regner med du er en som kun kjøper til eget bruk.
Sist endret av Mexxy; 13. juni 2018 kl. 12:27.
Selvfølgelig, om det går gjennom er du home-free. Hvis ikke, kan det bli vanskelig. En kompis av meg har fått besøk pga dette før. Noen har flaks, but dont count on it.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Helt egentlig
Blastabel's Avatar
Bare vær mer forsiktig neste gang.. Ikke bestill til eller ifra din adresse, pc, ip osv.
Og ikke kjøp btc med sporbare midler.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er selv nysgjerrig på hvordan man bestiller på nett.


For å bestille innenlands, bruker man da internasjonale markeder eller dedikerte lokale markeder?
Hva er sjansen for å bli tatt for dette og hva slags konsekvenser vil det muliggens gi?
Vis du ikke vil bli tatt så finner du en nettside som sender innenlands(mangen av de...)
Så bruker du spendon eller lignende kort til å kjøpe bitcoin med
Så kan du altids opprette en postboks på postkontoret(koster spenn)
Sitat av Cloor Vis innlegg
Vis du ikke vil bli tatt så finner du en nettside som sender innenlands(mangen av de...)
Så bruker du spendon eller lignende kort til å kjøpe bitcoin med
Så kan du altids opprette en postboks på postkontoret(koster spenn)
Vis hele sitatet...
Spendon osv må registreres med mobil
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Spendon osv må registreres med mobil
Vis hele sitatet...
Seriøst??? Når kom dette, men kan jo altids få en kompis els til å gjør det da.. De får ikke straff for noen brukte deres tlf
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mysterio16 Vis innlegg
endte opp med at jeg la alle kortene på bordet og innrømte at jeg hadde bestilt på darkweb med bitcoin for stoffet jeg ble tatt med. Jeg var veldig samarbeidsvillig

politimannen var veldig forståelsesfull og var veldig snill med meg fra de fersket meg til dem kjørte meg hjem.. De sa jeg skulle forvente brev i posten men det var det. Hva kan skje videre og hvordan burdet jeg se på å bestille stoff fra darkweb igjenn?
Vis hele sitatet...
Det som skjer er at du må betale en bot og får dette på rullebladet.
Dette vil slettes fra din uttømmende attest senere, da lovbruddet var simpelt og du var under 18. Hadde du vært pver 18 ville dette fulgt deg resten av livet. Du vil dog ikke slippe inn i militæret, politiet etc.

Det er fullstendig uproblematisk å bestille fra darknet. Problemet ditt er at du innrømmet lovbruddet, og du blir således selvfølgelig straffet.

Sitat av sjangsespill Vis innlegg
Istede for å kjøre til Oslo for å kjøpe for fittepriser så hadde jeg bare bestilt fra innlandet, trygt å sikkert.
Vis hele sitatet...
Oslo er det stedet i Norge med best utvalg og best priser...
Personlig bestiller jeg kun fra utlandet, alle norske vendorer selger til blodpris etter hva jeg har sett.

Sitat av Picard Vis innlegg
Du har ikke lenger plausible deniability. Du kan ikke bestille fra darkweb til egen addresse uten å risikere å bli tatt. It's that simple.
Vis hele sitatet...
Tull. Det faktum at han har innrømmet innførsel tidligerer gjør ikke at det ikke lenger er nødvendig med bevis for å straffe han.
Snakker av erfaring. Har vært i 5 avhør rundt innførsel, alle ble henlagt. De siste gangene har det bare direkte blitt henlagt på bevisets stilling eller dårlig kapasitet uten at jeg ble kontaktet.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er EKSTREMT vanskelig for politiet å intercepte en innenlandssending. Det både toll og politi er opptatt av er org.krim og store partier. Å tro man skal finne noe ved å gå gjennom en postterminal med en hund er rimelig optimistisk. Selv om ditt navn og adresse dukker opp på en sending, kan det være like sannsynlig at noen andre har bestilt til din kasse. Det er så stort, dyrt og tungt for politiet å kjøre saker for et brett smertestillende eller en liten pose pot at det er veldig lite realistisk at det skjer når vi samtidig vet at de drukner i alvorlig kriminalitet - som til og med henlegges selv med kjent gjerningsperson fordi det ikke er folk til å ta unna alt.
Den viktigste sikkerheten er den som selgeren står for. Hvis det slurves der kan du selvfølgelig risikere å fanges opp, men selv da er det en ganske lang vei til en troverdig beviskjede mot deg. Forutsetter selvfølgelig at du har brukt kryptering, stealth og alle anonymiseringstriks som finnes.
Hører mange anbefalinger om at utlandet er dårlig.


Har sett at folk kan sette opp sin egen postkasse som leveranseaddresse (altså, utennom den man har hjemme). Har noen gjort det noen gang? Fungerer det å gjøre anonymt? Hvor vil den evt. stå da?
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det med anonym postkasse begrenses vel nesten bare av fantasien. På små steder vil nok postbudet stusse hvis det plutselig dukker opp en ny boligadresse i grenda, med tilhørende postkasse. Sikkert noe enklere i byen/oppganger, hvis man bruker huet litt.
Det jeg har sett nevnt er bruk av anonyme postbokser, men jeg skjønner ikke hvordan det skal foregå. Posten krever leg for postboksutleie, så da må jo i tilfelle den være falsk.
Ikke at jeg bestiller noe fra nett selv, men jeg vil tro at det enkleste uansett vil være å bruke egen adresse. Hvis all annen sikkerhet er ivaretatt er det ingen grun til at noen skal mistenke kassa di for noe. Det må i tilfelle være hvis pakka går i stykker mellom hendene på postbudet, og denne slår alarm.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke bruk en anonym eller fiktiv postkasse. Hvordan forklarer du deg bort, ved en "kontrollert" leveranse, hvor politiet spaner på postkassen og nettopp du henter posten der? Det er ingen som kan klandre deg derimot for å hente inn post i egen postkasse, med ditt navn på.
Og for guds skyld ikke bestill fra utlandet. Før eller siden smeller det. Tollen trenger bare å ha flaks EN gang, mens du må ha flaks HVER gang.
Politiet har ikke resurserr til å spane på en postpakke der det skal komme et par gram XX inn.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er mye de ikke har ressurser til. Det endrer ikke det faktum at ressursbruken deres er idiotisk noen ganger, og hvis de bestemmer seg for at de har lyst til å ta noen, så vet politiet at saken vil bli henlagt hvis de ikke foretar ytterlige etterforskningsskritt.
Du har aldri noen garanti for at postforsendelsen din er plukket opp av politiet. Enten det er utenlandsbestilling eller innland. (Selv om sannsynligheten for bust på innland er forminskende liten.)

Om de så faktisk har snappet opp pakken, og ønsker å ta det et skritt videre for å faktisk ta deg, så kommer de til å kjøre en kontrollert levering, og følge med på postkassen noen timer. Kommer det ingen, så tar de med seg pakken og drar igjen. Om de så har litt dødtid en uke etter igjen, så kan de prøve på nytt.

Poenget mitt, er at du kan slippe unna om du bestiller i eget navn til egen postkasse, fordi det kan være "hvem som helst" som har bestilt dette til din postkasse. Du slipper ikke unna hvis du heter Kåre, og plukker opp posten til Ola. Da har du et seriøst forklaringsproblem.

Om politiet oppdager at pakke er adressert til en postkasse som mest sannsynlig er fiktiv, så kan politiet også tenke seg at den ene forsendelsen de har tatt, ikke er den eneste og de kan mistenke at det foregår noe større en et par gram xx"

Det er uansett hevet over enhver tvil at flere har blitt tatt på denne måten.
Det er jo heller ikke uvanlig at politet setter opp viltkamera e.l, for å finne ut hvem som er "eieren" av narken.