Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1362
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan ikke røyke i huset der jeg bor av ulike årsaker, så tok meg en tur ut for å røyke fra bong. Fant en plass vekk fra folk, gjorde klart og tok et par drag, men fikk en helt vanvittig hoste og slet med å puste etter at jeg trakk inn. Noe som aldri har skjedd før på den måten, kjentes ut som om jeg holdt på å bli kvalt, som var ganske ekkelt når jeg var så langt vekk fra folk.

Det jeg lurer på er egentlig om det kan ha hatt noe med at jeg var utendørs i vinterkulda å gjøre?
Ja det er en god mulighet, og sjansen øker hvis du har noen form for astma.
Uansett tok du deg et godt trekk av kald luft tipper jeg, sammen med tobakk og en god dose vitamin G.
Helt vanlig. Ta rolige trekk hvis du røyker ute i kulden.
Jeg røyker også ute, får til tider nesten astma anfall på grunn av kulden. Det er en omvenndings fase siden du er vandt med å røyke på sommeren og nå begynner det å bli vinter og mange blir forkjølt osv. Jeg fikk nettop lungebetennelse. MItt tips til deg er å ta raske drag og ikke sitte for lenge i kulden så burde det gå heilt fint. Lag deg en kopp med nype te med honning også
ta med termos med varm kakao med honning, ingefær og kokosolje.
Jeg har lenge slitt med "kuldeastma". Føler meg relativt fresh resten av året, men når kulden kommer skal det ikke store belastningen til før det snører seg sammen. Om det er en sigarett utendørs, eller å løpe ut til bilen. Anbefaler deg å være litt forsiktig, men så lenge du ikke stresser/får panikk så skal det gå fint.

Anbefaler deg å stikke til legen og be om en liten sjekk. Om du har kuldeastma/"stress-astma" så kan det være en god investering å ha med en liten diskus inhalator til 100 kr. Et puff med den først, så merker du ingen ting. Skulle det skje noe, er det greit å ha lungekapasitet bedre enn en gjennomsnittlig 90-åring...