Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4958
Hei!

Har glemt passordet på en gammel skole PC som kjører windows 7.
Skolen kunne ikke hjelpe meg, da de ikke lenger hadde tilgang til nøkkelen for å låse opp pc'en. Har prøvd Ophcrack uten hell, får bare beskjed om at brukeren er der, men passordet er ikke funnet.

Sitter å river meg litt i håret, da det er veldig frustrerende å ikke huske passordet sitt, samt at programmet (Ophcrack) ikke fungerer som ønsket. Har noen her inne informasjon som kan hjelpe? All input motas med takk ! :-)

Mvh

Dark_Shadows
Du kan prøve deg på hirens boot cd, den har et verktøy som lar deg lage en ny admin konto. Du kan jo selvfølgelig også bare reinstallere operativsystemet
Hvis du logger deg inn lokalt, så kan du bare bruke en boot cd og slette passord eller legge til ny bruker. UBCD har jeg selv brukt med hell
last ned ubuntu eller lignende på USB og start opp maskinen med dette og ta backup av hva enn du trenger av data, deretter formater maskinen og installer windows på nytt uten passord?
Dette funker alltid for meg, på alt imellom Windows 7 til 10:

Skaff deg en Windows disk (Win 7 eller Win 10 er best etter min mening) og boot opp fra den. Velg land og språk og trykk neste, så rett før installasjonen skal det være en liten "reparer denne PCen" knapp. Trykk på reparer, og gå på kommandolinjen/CMD. Derfra tar du følgende kommandoer:

Kode

copy c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\sethc.exe
Om c: ikke er hoveddisken din så bytter du bare ut bokstaven. Restart, gå på login skjermen og skriv inn:

Kode

net user [brukernavn] [det nye passordet]
Så logger du bare inn med nytt passord
Sist endret av DCH; 11. september 2016 kl. 01:07.
Uvaksinert 👍
Denne virker alltid. Hvis du ikke vil resette passordet til selve brukeren så kan du aktivere lokal administrator og resette det passordet så kan du logge på med lokal administrator og så endre en brukers passord.
https://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/