Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1076
Hallois!

Jeg skal kjøpe ny gaming data nå, og jeg trenger da litt hjelp. Helst under 13.000. Spill jeg vil spille er for det meste World of Warcraft, CS:GO, DayZ, Arma 3, og sikkert noen andre nye spill. Vil helst at spillene kan kjøres uten lagg. Hvis det må bli over 13.000 så er ikke det katastrofe, men helst under

Takk!
Denne tilfredstiller alle dine krav. Denne inkluderer kun basic peripherals (keyboard+mus), og ingen skjerm. Prisen på dette vil dermed komme i tillegg.

Tips for å spare noen lapper:
- Bygg selv. Bruk spesifikasjonene til komplett-pcen, men bestill komponentene selv, og sett det sammen. Det finnes utallige youtube-videoer som forklarer hvor lett det er å bygge en datamaskin.
- Piratnedlast Windows. Dette sparer en tusenlapp, men du må betale med din egen moral.
- Bruk prisguide.no, legg inn alle komponentene i en handleliste og se hvilke nettbutikker som er billigst.
Edit:
- I tillegg kan du oppgradere til en SSD, om du ønsker raskere boot.
Sist endret av krJo; 8. november 2015 kl. 15:21.
Tenker du kjøpe ferdigmontert eller bygge selv? Har du skjerm?
Burde se etter en med helst GTX 970 (eller høyere) og i hvertfall i5-4xxx eller bedre om du ønsker at den skal holde seg en liten stund. Trenger i hvertfall minst 8GB ram, helst kansje 16-32. SSD kommer an på preferanser, men det er vel egentlig standard på de aller fleste i dag.

Greia er vel heller hvor lenge du ønsker at den skal holde seg i takt med nye spill som kommer ut. Egentlig investerer du jo egentlig i hvor lenge du kommer til å ha den, men det finnes så klart PCer med mer value for pengene. Vurdert å vente til etter nyttår? Prisene er som regel lavere da, og du vil helt kanskje få bedre hardware for kanskje like billig pris som en du kjøper nå. Er mye nytt hardware på vei også (grafikkort, skylake-prosessore osv.), noe som kan påvirke prisene.

Sitat av krJo Vis innlegg
Denne tilfredstiller alle dine krav. Denne inkluderer kun basic peripherals (keyboard+mus), og ingen skjerm. Prisen på dette vil dermed komme i tillegg.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke jeg (personlig) ville gått for denne, med tanke på budsjettet til TS. Hadde det vært meg hadde jeg i hvertfall går for denne (koster 2000 kroner mindre denne helgen). Forskjellen mellom gts 960 2gb og gts 970 4gb, samt ssd vs ingen ssd er verdt 2000 kroner investering.

I tilegg til litt bedre prosessor og strømforsyning da, får å være veldig pirkete.
Sist endret av Lacertosus; 8. november 2015 kl. 15:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.