Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1426
Det er sikkert flere enn meg som har hatt hobbyer med høy lyd opp i gjennom årene her inne som sliter med tinnitus. Etter en våken natt med intens piping så lurer jeg på om noen av dere har noen tips for og få dette mindre irreterende?

Tidligere har jeg bare sliti sånn delvis, at det har kommet og gått. Men etter at jeg for en uke siden fikk en 45acp i hendene så har det vært 24/7 :/
Får man ketamin behandling loveligt i Norge? Eller er det selvmedisinering som gjelder?

Ketamin har jeg faktisk aldri testa
Det er en eksperimentell behandling som de prøver ut i statene. Du får det neppe gjennom norsk helsevesen. Om jeg husker rett så sprøytes en løsning direkte inn i øret, og det funker best på folk som nylig har utviklet lidelsen. Ser forøvrig ut som andre inntakmetoder også gir effekt.

Ref: https://freak.no/forum/showthread.php?t=299160
Hmmm, dette må jeg lese litt om og høre litt med gamle bekjente om de er behjelpelige som apotek
Hei,
Som en en midlertidig måte å legge litt lokk på tinnitusen kan det være til hjelp å plystre. Det kan hjelpe veldig godt der og da.
Det hjalp Litt, men under sekundet jeg slutter så er pipinga tilbake :/
Sliter med det samme. Hører på musikk mens jeg sover og ellers når det lar seg gjøre.
Hei. Så denne på reddit for en stund siden:

https://www.youtube.com/watch?v=ajb37ie-Juo

Det ser ut som at I de tilfellene det funker er det ganske kortvarig effekt, men kanskje det kan hjelpe noe.
Jeg vet ikke hvor sterk min er i forhold til andres, men jeg husker da jeg fikk det, eller innså at jeg hadde fått det... Nærmest panikk. Jeg gikk litt i kjelleren og lå og stirret i taket i senga på natta med musikk på for å overdøve lyden.

Men nå merker jeg det aldri, selv når det er helt stille. Lyden er der, men hjernen ignorerer den bare. Det er bare når jeg leser om tinnitus og minnes på at jeg har det at jeg legger merke til det Og det er bare i ca. 2 sekunder før jeg glemmer det igjen.

Jeg tror behandlingsmåtene som har hatt best effekt så langt er de som tar sikte på å lære noen å leve med det. For meg skjedde det av seg selv, men noen med et mer alvorlig tilfelle kan få terapi som skal ha god effekt. Dette fjerner dog bare symptomer, og ikke selve årsaken.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Anbefaler deg å oppsøke profesjonell hjelp istedenfor å spørre på forum. Ta kontakt med fastlegen som igjen henviser deg videre til audiograf/audiopedagog.

Mvh
Audiografen
Åssen behandler en audiograf tinnitus ? Har dere faktisk en løsning som garrantert virker? For jeg kjenner ett par andre som sier det ikke finnes noen god behandling av tinnitus etter 5år hos div folk/leger

Hvorfor ikke spørre på ett forum? Kan jo hende det er andre som sliter med det samme og har finni noen triks som hjelper

Kan han som har forandra topic'n forandre den igjen? Jeg HATER Ivar Aasen, etter noen år med nynorsk på skolen

Hvordan håndtere tinnitus
Sist endret av gotta_love_dmt; 18. februar 2018 kl. 13:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.