Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5458
Hei folkens! Jeg lurer på noe.
Jeg fant en Iphone 8 på utested. Jeg fikk gjenopprettet til fabrikkinstillinger. Alt ble slettet. Siden dette var mulig, så har den personen som har mistet telefonen mest sannsynlig ikke hatt "find my Iphone" på telefonen, fordi hvis personene hadde hatt det så kunne han låst icloud. Da hadde jeg ikke hatt muligheten til å gjenopprette.

Spørsmålet mitt er da, kan personen fortsatt spore opp telefonen?
Den kan teoretisk spores på IMEI. Hvis tidligre eier har mobilforsikring gjennom operatør har operatør mulighet til å blokkere og låse telefonen, samt spore hvilket simkort som blir forsøkt brukt. (Såfremt den blir brukt i deres nett)
Apple har muligheter for det samme + de kan teoretisk blokkere telefonen hvis den blir logget på en Apple ID.


Tidligere eier kan ikke selv spore telefonen etter den er gjennopprettet
Den blir vel IMEI sperret nå..
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Den kan teoretisk spores på IMEI. Hvis tidligre eier har mobilforsikring gjennom operatør har operatør mulighet til å blokkere og låse telefonen, samt spore hvilket simkort som blir forsøkt brukt. (Såfremt den blir brukt i deres nett)
Apple har muligheter for det samme + de kan teoretisk blokkere telefonen hvis den blir logget på en Apple ID.


Tidligere eier kan ikke selv spore telefonen etter den er gjennopprettet
Vis hele sitatet...
Skjønner. Jeg fant telefonen i Danmark, og jeg bor i Norge. Er dette innenfor "deres nett"? hva tror du vil skje om jeg bruker telefonen med mitt sim-kort? Noen anbefalinger? jeg bryr meg ikke om de blokkerer telefonen. Jeg vil bare ikke ha purken banke på mitt hus.

Vel, kommer opp at jeg må skrive inn apple ID og passordet til personen som mistet telefonen. Er det noen muligheter å komme igjennom dette?
Sist endret av Mancity; 5. desember 2017 kl. 16:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mancity Vis innlegg
Skjønner. Jeg fant telefonen i Danmark, og jeg bor i Norge. Er dette innenfor "deres nett"? hva tror du vil skje om jeg bruker telefonen med mitt sim-kort? Noen anbefalinger? jeg bryr meg ikke om de blokkerer telefonen. Jeg vil bare ikke ha purken banke på mitt hus.

Vel, kommer opp at jeg må skrive inn apple ID og passordet til personen som mistet telefonen. Er det noen muligheter å komme igjennom dette?
Vis hele sitatet...
Hvis det kommer opp att du må skrive in ID på forrige bruker så har du ikke "tilbakestilt" telefon skikkelig. Prøv å gjennopprette gjennom iTunes.
Sansyneligheten for att politiet kommer på døra er mindre en bitte liten.

Og teoretisk har du ikke gjort noe ulovlig sålenge du ikke har stjålet den
Jeg vill tro det er helt trygt å bruke ditt simkort
Takk for svar! Jeg tilbakestilte telefonen gjennom Itunes, men det kommer opp at jeg må logge inn med forrige brukers Apple ID.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Skal prøve på nytt igjen via Itunes.. ser ut som jeg ikke får gjort noe med den telefonen.
Sitat av Mancity Vis innlegg
Takk for svar! Jeg tilbakestilte telefonen gjennom Itunes, men det kommer opp at jeg må logge inn med forrige brukers Apple ID.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Skal prøve på nytt igjen via Itunes.. ser ut som jeg ikke får gjort noe med den telefonen.
Vis hele sitatet...
Gav KP ved en feiltagelse.


Hvis du har gjenopprettet og du likevel blir spurt om en Apple ID og et passord, så betyr jo det at Find My iPhone er slått på. Det finnes ingen måte du kan komme rundt det på nå.
Du kan jo levere den inn, er ikke din telefon og det er garantert noen som synes dette er kjipt. Du kan snu på det, tenk om du hadde mistet en telefon for deretter å få den tilbake.
Hvis du må skrive apple id og passord, så får du ikke gjort noe med telefonen. Den er nå en murstein.