Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3881
Heisann alle medfreaks!

Bandet jeg spiller i har nettopp sluppet vår første single, og i den forbindelse er jeg litt spent på hva dere musikkinteresserte sjeler synes om denne låta?


https://www.youtube.com/watch?v=q9zWXXbsTJY

Hvis den er innafor, så inviterer jeg dere alle til å følge med oss på ferden videre på Facebook - www.facebook.com/underwingmusic


Håper den faller i smak, er hvertfall spent på deres mening!


Peace out, og ha en fin helg!
Syntes det var helt greit jeg. �� Likte spesielt vokalen. Selve sangen var nok litt for (jevn?) For min del. Fryktelig vanskelig å sette ord på musikk ��
Keep up the good work!
Hei! det er meg, manageren deres.

1: Teknisk dritkult. Mixen og sounded var ganske spot on også!
2: kjedelig?

Dette er ganske vanskelig territorium å snakke om og jeg får sikkert mye piss fra de andre for å lange ut, så ta dette med en klype salt.

Det er vanskelig å promotere seg nå. Vanskeligere enn det noen gang har vært. Det var en tid for 10 år siden vi suttra over å selge 500 cd'r, eller ha 300 folk på en gig. Sjekket Urørt i det siste? låtene med flest hits er 10 år gammle. Og her kommer dere med det her.... Det er millioner av sanger der ute nå. Hvorfor skal jeg gidde?

Dere høres ut som dere prøver å høres ut som noen andre...
Videon ser ut som dere har filmet på måfå, og det kan funke om det blir gjort riktig, men dette her er litt kjedelig.
Jeg har hørt låta 3 ganger nå og jeg kunne ikke fortalt deg en eneste settning fra lyrikken.

Så manager Marori sier følgende:
  1. Lag kunsten fra hjertet og mer direkte, jobben din er å treffe meg rett i sjela.
  2. Jobb mer med det visuelle. Bedre bilder, bedre musikkvideo, bedre cover. Dere kan satse 100% på musikken, men det første vi ser er videon/logoen/coveret/pressebildene noen har satset 70% på.

Dere trenger nok ikke bytte fotografen, eller musikkvideokaren, men kanskje dra han med i bandet, prøv å lag en ekte greie som er orginalt og ekte Underwing. la oss si bare bruk fargen rød, med bare svart hvit bilder, eller lag en musikkvideo folk bare MÅ se fordi den er helt hemma. (hadde en ide om å teipe et gopro kamera på hodet og gå bar-hopping smack my bitch up style).
Men her er 4 karer på et øvningslokale med et statisk kamera? zzzzzZzzzzzz.

Dere er flinke, og dette er ikke en kritikk på sounden. Banda mine suger balle. Men om dere sitter der og lurer på hvorfor ikke dere får flere hits, eller mer feedback, så kanskje dette var av hjelp.
Mange gode partier, men litt tamt som en helhet. Ganske enig med Marori. Hadde nok vært bedre med en link til soundcloud istedet. https://soundcloud.com/und3rwing/reaper
Sist endret av Snilepisk; 4. juli 2016 kl. 00:09.
Sitat av Marori Vis innlegg
Hei! det er meg, manageren deres.

1: Teknisk dritkult. Mixen og sounded var ganske spot on også!
2: kjedelig?

Dette er ganske vanskelig territorium å snakke om og jeg får sikkert mye piss fra de andre for å lange ut, så ta dette med en klype salt.

Det er vanskelig å promotere seg nå. Vanskeligere enn det noen gang har vært. Det var en tid for 10 år siden vi suttra over å selge 500 cd'r, eller ha 300 folk på en gig. Sjekket Urørt i det siste? låtene med flest hits er 10 år gammle. Og her kommer dere med det her.... Det er millioner av sanger der ute nå. Hvorfor skal jeg gidde?

Dere høres ut som dere prøver å høres ut som noen andre...
Videon ser ut som dere har filmet på måfå, og det kan funke om det blir gjort riktig, men dette her er litt kjedelig.
Jeg har hørt låta 3 ganger nå og jeg kunne ikke fortalt deg en eneste settning fra lyrikken.

Så manager Marori sier følgende:
  1. Lag kunsten fra hjertet og mer direkte, jobben din er å treffe meg rett i sjela.
  2. Jobb mer med det visuelle. Bedre bilder, bedre musikkvideo, bedre cover. Dere kan satse 100% på musikken, men det første vi ser er videon/logoen/coveret/pressebildene noen har satset 70% på.

Dere trenger nok ikke bytte fotografen, eller musikkvideokaren, men kanskje dra han med i bandet, prøv å lag en ekte greie som er orginalt og ekte Underwing. la oss si bare bruk fargen rød, med bare svart hvit bilder, eller lag en musikkvideo folk bare MÅ se fordi den er helt hemma. (hadde en ide om å teipe et gopro kamera på hodet og gå bar-hopping smack my bitch up style).
Men her er 4 karer på et øvningslokale med et statisk kamera? zzzzzZzzzzzz.

Dere er flinke, og dette er ikke en kritikk på sounden. Banda mine suger balle. Men om dere sitter der og lurer på hvorfor ikke dere får flere hits, eller mer feedback, så kanskje dette var av hjelp.
Vis hele sitatet...

Hei, og tusen takk for en utrolig konstruktiv tilbakemelding (var det jeg var ute etter her inne )

Jeg er enig med deg i utrolig mange av punktene dine, også er det noe jeg er uenig i, men det går rett og slett på personlige preferanser har jeg konkludert med.

Enig i at videoen som er ute av sync er et distraksjonsmoment, men dette er noe vi var fullt klar over da vi la det ut, og at vi ville få noen reaksjoner på det var vel ikke til å unngå, haha!

Det at det er vanskelig å promotere seg nå er noe jeg hører gå igjen og igjen - og joda, hvis man tenker innenfor de tradisjonelle metodene så kan det være trått om plassen i dagens musikkbransje.

Heldigvis så har jeg studert nettopp dette med music-marketing og PR etc. så jeg føler at jeg har noen ess i ermene som vil bli brukt ved en senere anledning. Dette er tross alt første låt, og meningen var bare å gjøre folk oppmerksom på oss og teste vannet litt

..Når det er sagt, så har responsen vært veldig god; Vi har fått tilbud om å bli spilt på radio i Nederland, er i dialog med en veldig stor rocke-blogg som skal annonseres snart og lokalt i musikkmiljøet slo den veldig godt an

Vi skal slippe en ny låt om halvannen uke, jeg skal selvfølgelig poste den her slik at dere kan høre!

Ellers må jeg bare takke og bukke for konstruktiv kritikk, og ønske deg en fin dag videre!


Peace.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei igjen alle sammen - tenkte jeg bare skulle legge igjen en link til den nye låta vår som vi slapp nå på fredag! :-)

Her er "Paragon" - håper dere liker det!

https://www.youtube.com/watch?v=GqFFcQjDMac


Ha en fin søndag!