Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2006
Jeg skal bestille pc i dag eller i morgen, altså bygge pcen selv.
Jeg har spurt litt rundt her før men, har bytta om litt (ikke så viktig)
Og lure på om alt dette passer ilag, og om noe kan forbedres til den samme prisklassen.

TRYKK HER FOR LINK

Jeg har alt av tilbehør og windows
Sist endret av OllizzHD; 31. oktober 2015 kl. 14:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ser du har valgt et H81 hovedkort sammen med en i5 4690K. CPU kan overklokkes, men hovedkortet støtter ikke overklokking. Enten velger du CPU uten K, eller så velger du Z97 hovedkort.
Sist endret av Likyhane; 31. oktober 2015 kl. 15:05. Grunn: Fra 4670 til 4690
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Er veldig usikker på om jeg vill overklokke, er det noe du anbefaler?
Sitat av OllizzHD Vis innlegg
Er veldig usikker på om jeg vill overklokke, er det noe du anbefaler?
Vis hele sitatet...
Jeg personlig er ikke spesielt inn i overklokkingsdelen. Drev med det litt før, men har funnet ut at jeg ikke gidder å bruke energien min på det lenger. Noen synes det er gøy å prøve seg fram, mens andre ikke bryr seg. Det er helt opp til deg.
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Da trur jeg at jeg ikke overklokker. Da går jeg for i5 4460. 3.2 GHz
Det jeg tenkte da jeg kjøpte PC var at jeg ville ha så mange muligheter som mulig, i tilfelle jeg en gang i fremtiden ville prøve meg litt. Plutselig får du interesser du ikke trodde du kom til å få. Bare lurt å tenke på
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
vell vis jeg ombestemmer meg i løpe av i dag, har noe tips til et bra Z97 Hovedkort til 1000kr ish?
Jeg er ikke helt oppdatert når det kommer til spesifikke komponenter lenger. Jeg kan kontrollere om ting passer sammen stort sett, men hvis du spør meg om forslag til komponenter så er jeg til lite hjelp. Der får du nesten få hjelp av noen andre.
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Jeg gikk for et Z97 hovedkort og k prosessor gikk med MSI Z97 Gaming 5 og den i5 4690k
Da hadde jeg heller smelt til med 4790k og http://www.prisjakt.no/product.php?p=2692879 men spørs om du ikke er opptatt av fargevalget her. Samtidig byttet ut Supernova G1 med en G2 og vurdert litt raskere ram.
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
er det nye hovedkortet som du nevnte sweem bedre enn det jeg tenkte? og bryr meg ikke så mye om fargen.
tips til raskere ram?
Spørsmålet er hva du trenger av funksjoner på hovedkortet. Ordnet deg raskere og bedre cpu med tanke på hvis du ikke skal overklokke. Når det kommer til ram kjøpte jeg meg bare noe tilfeldig som var på tilbud en gang https://www.komplett.no/product/7949...3-2400mhz-16gb det er 16gb da. Om en velger noe av det samme bare i 8gb sett om en vil ha det
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Jeg så på de ram'ene jeg også, går med de.
Her er en ny liste med det nye

HER
Sist endret av OllizzHD; 31. oktober 2015 kl. 16:54.
Mere ytelse med et R9 390 til samme pris. Da kan du også bruke Adaptive Sync
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Jaha, vet ikke hva Adaptive Sync er. og bruker ikke R9 390 mye mere strøm? da må jeg kansje på 700w-750w (bare noe jeg har hørt) jeg dro på yt også, synes de var ganske lik på ytelse
Begynner å bli god den listen der, eller den er god for å si det slik
Ja, kanskje litt mere strøm. Adaptive Sync eller Freesync som AMD kaller det er en åpen standard som fungerer over displayport med kompatible skjermer og gjør at du kan slippe hakking fordi skjermen bytter bilde samtidig som PCen. Da kan du øke instillingene uten å oppleve tearing hvis skjermkortet sliter i noen scener.

nVidia har også en versjon av Adaptive Sync som de kaller gSync, men den er ikke gratis/åpen. Det er derfor LANGT flere skjermer som støtter Freesync. Skjermer med gSync er derfor også dyrere siden de trenger en spesiell brikke som nVidia lager.
supernova g2 750w koster vel mindre eller likt priset så hadde nå valgt den uansett
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Ja, kanskje litt mere strøm. Adaptive Sync eller Freesync som AMD kaller det er en åpen standard som fungerer over displayport med kompatible skjermer og gjør at du kan slippe hakking fordi skjermen bytter bilde samtidig som PCen. Da kan du øke instillingene uten å oppleve tearing hvis skjermkortet sliter i noen scener.

nVidia har også en versjon av Adaptive Sync som de kaller gSync, men den er ikke gratis/åpen. Det er derfor LANGT flere skjermer som støtter Freesync. Skjermer med gSync er derfor også dyrere siden de trenger en spesiell brikke som nVidia lager.
Vis hele sitatet...

ok, så du anbefaler R9 390 istedenfor 970?

og så at 750w kostet det samme så burde jeg heller ha 750w?
Sitat av OllizzHD Vis innlegg
ok, så du anbefaler R9 390 istedenfor 970?

og så at 750w kostet det samme så burde jeg heller ha 750w?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg hadde heller valgt et R9 390 skjermkort, sammen med en 750w strømforsyning.
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Da blir pcen bestilt i morgen, takk for svar

ok, da bile pcen bestilt i morgen takk for svar
Sist endret av OllizzHD; 31. oktober 2015 kl. 18:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror jeg ville gått for 16gb, 8gb begynner å bli lite i enkelte spill
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Tror jeg ville gått for 16gb, 8gb begynner å bli lite i enkelte spill
Vis hele sitatet...
Eventuelt kan TS kjøpe en enkel 8GB minnebrikke nå og så komplimentere med en til så han kan kjøre dualchannel og fortsatt holde seg innenfor budsjettet.
Han har jo 16gb i listen.. Oppdatert i post 13. Ikke begynn å tull nå
Sitat av sweem Vis innlegg
Han har jo 16gb i listen.. Oppdatert i post 13. Ikke begynn å tull nå
Vis hele sitatet...
Aha, litt forvirrende når man bytter lister
Sitat av sweem Vis innlegg
Han har jo 16gb i listen.. Oppdatert i post 13. Ikke begynn å tull nå
Vis hele sitatet...
Ops det så jeg ikke. Da ser det ut som det blir ett skikkelig bra setup
Jo, min feil, bytta liste
Tenkte ikke noe over det

Men, et spørsmål till, burde jeg kjøpe med en cpu kjøler eller fungerer den som er med ganske greit?
Sist endret av OllizzHD; 1. november 2015 kl. 12:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om budsjettet er der ville jeg ha tatt med noe lignende Cooler Master 212 evo. Kan jo alltids kjøpe slikt senere, men det blir litt ekstra styr.
ok, trur jeg går for den master 212 evo, var ikke så dyrt