Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3320
Er det mulig å finne ut av om en eiendom er forsikret eller ikke? Og hvor mye den evt. er forsikret for?

Og det å spørre grunneier er ikke aktuelt i denne saken.
Uten kontakter i forsikringsselskap, nei.
Uvaksinert 👍
Som Morgul sier, nei det er ikke mulig. Arvet ett hus og det var ikke mulig å finne ut om det var forsikret. Etter å ha ringt rundt til de fleste så tegnet jeg bare en ny.
Du kan jo forsøke deg på social engineering. Ringe til eier å late som du er fra forsikringsselskap eller ringe rundt til forskjellige forsikringsselskap og utgi deg for å være eieren/nær familie.
Takk for svar, greia er at jeg mistenker at det er noe fishy på gang i denne saken og tar jeg kontakt så vil det fremstå som mistenksomt.
Kan riktignok gå til politiet, men det er ikke ønskelig.
Om du greier å finne ut om det er pant i bygget så er det en veldig sterk indikasjon på at bygget er forsikret. Ingen banker tar pant i bygg uten at det er forsikret.

Skal gå an å se heftelser i bygg ifølge denne siden: https://www.kartverket.no/eiendom/ei...a-er-tinglyst/
Noe fishy som foregår, og du vil da vite om bygget er forsikret eller ikke...?
Sitat av Poppee Vis innlegg
Noe fishy som foregår, og du vil da vite om bygget er forsikret eller ikke...?
Vis hele sitatet...
Ja, fordi det eier av eiendommen uttaler til media ikke samsvarer med det faktiske som har skjedd.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Ja, fordi det eier av eiendommen uttaler til media ikke samsvarer med det faktiske som har skjedd.
Vis hele sitatet...
Da er nok utreder fra forsikringsselskapet på saken.
Aha, forsikringssvindel altså?
Det jeg ville gjort hvis jeg ville føkket til for noen var rett og slett å sende en felles mail til if, gjensidige og evt flere selskap og si hvordan ståa er.
Hvis boligen er forsikret i et av selskapene setter de nok pris på å få høre det.
Stedet har jo brent ned, så det er vanskelig for en evt. utreder å kunne bevise hvordan ting var.

Men takk for tips angående forsikringsselskap.