Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  148 33153
Den nyeste musikkvideoen til Ylvis har eksplodert på internett i løpet av det siste døgnet. Da jeg la meg i går kveld var det 400 000 hits på den nye låten, og 7 timer etter er det 1,5 millioner som har sett den. Folk rundt i verden sier at dette blir den nye Gangnam Style og jeg kan forstå hvorfor.

http://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

Hva tror dere? Er det lille Norge som kommer til å stå bak den neste verdensplagen i en lang tid fremover?
tviler at den i det hele tatt kommer i nærheten.. men brødrene kan synge
Bra start på en fredag ;-)
Nei, det kommer ikke til å skje. Dette er mer en type video og musikk man ser èn gang og ler litt av underveis. Hvis man ser den flere ganger er det sanssynligvis fordi man viser den til andre, eller lignende.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Nei, det kommer ikke til å skje. Dette er mer en type video og musikk man ser èn gang og ler litt av underveis. Hvis man ser den flere ganger er det sanssynligvis fordi man viser den til andre, eller lignende.
Vis hele sitatet...
Nja...selv har jeg vel sett den 38 ganger nå, og jeg synes den er fantastisk morsom. Leser man kommentarer på youtube får man også en generell forståelse at folk blir totalt hekta på dette opplegget. Jeg foretrekker personlig denne fremfor Gangnam Style i hvert fall.
Denne form for humor og satire treffer veldig godt, og det gjør det ekstra morsomt at enkelte tror dette skal være en seriøs video
Det går kun sekunder mellom hver kommentar på Youtube og på 1 time nå har 200 000 stk. til sett den. Jeg vil tro at denne minst får 10 millioner visninger på en uke, så får vi se da hvordan dette utvikler seg
10 millioner er likevel veldig langt fra én milliard da :P

Men Ylvis-gutta er geniale, så er gøy at de får litt velfortjent internasjonal oppmerksomhet.
Hatt den på repeat i over en time nå jeg, lol.

Digger den, har en følelse av at den kommer til å gå fint over 10m
Sitat av Obster Vis innlegg
Nja...selv har jeg vel sett den 38 ganger nå
Vis hele sitatet...
host fritidsproblemer host .. p:
Ikke helt på nivå med noe av det andre de har gitt ut mener nå jeg. Syns "foxlydene" ble for teite og repeterende for min del.
Sist endret av Snilepisk; 6. september 2013 kl. 12:23.
Meh, den kommer til å få et par delinger på større sider og bli noe som kan anses som "viral". Men at dette skal bli en diger greie har jeg ingen tro på. Et par millioner visninger skal ikke være noe problem, men ikke på tale at den får mange titalls mill.
Vet ikke helt hva jeg skal si om sangen. Kan tenke meg at den blir litt smålig irriterende etterhvert skulle radiostasjonene huke tak i den.

Det er Stargate som står bak produksjonen. Det sier vel egentlig sitt.

Skulle ikke forundre meg om den passerer 10 millioner, men noen Gangnam Style blir det nok ikke.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Tror reddit står for en del av hitsa, den ble postet der i går.

Jeg liker i utgangspunktet Ylvis, men de bare fremstår som komikere som prøver litt for hardt i mine øyne.
Herregud, er det bare jeg som syns Ylvis-gutta prøver for hardt? Syns de har en uoriginal og cheesy stil som finnes igjen overalt. Lite særpreg og "barnslig" humor, syns nå jeg :P
Og det lukter wannabe-meme av denne videon lang vei - tryhards
Hehe. Morsomt dette Ikke helt favorittlåten min fra de gutta, men alltid gøy med internasjonal oppmerksomhet.
starten er jo faktisk ganske morsom!
Offtopic: Hva sier egentlig reven? Altså, hvilken lyd lager den?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av nikita Vis innlegg
Offtopic: Hva sier egentlig reven? Altså, hvilken lyd lager den?
Vis hele sitatet...
Ring-ding-ding-ding-dingeringeding, gering-ding-ding-ding-dingeringeding! Wa-pa-pa-pa-pa-pa-pow!
Sitat av nikita Vis innlegg
Offtopic: Hva sier egentlig reven? Altså, hvilken lyd lager den?
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=J6NuhlibHsM
Sitat av nikita Vis innlegg
Offtopic: Hva sier egentlig reven? Altså, hvilken lyd lager den?
Vis hele sitatet...
Rakkjen skvakkjar. (Reven bjeffer)
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Min favorittstrofe i teksten er: And the elephant goes toot

Herregud jeg lo da jeg satt for meg selv og lagte elefantlyder for å høre om det var toot
Sitat av stagg Vis innlegg
... Kan tenke meg at den blir litt smålig irriterende etterhvert skulle radiostasjonene huke tak i den.
Vis hele sitatet...
P3 har allerede spilt den minimum 8 ganger fra kl 11 i dag så dem har allerede huket tak i den.

Regner med det blir mer.
Sitat av snegler Vis innlegg
Rakkjen skvakkjar. (Reven bjeffer)
Vis hele sitatet...
Bonden gjeve honom kønn?
Og nå er jeg hekta... Tusen hjertelig takk Obster.
Jeg som tenkte å styre litt unna populærkulturen for hipster credz, også kommer du og knuser alle mine drømmer og håp.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Jeg syntes Ylvis har mye morsomt (radio taxi, plager frisør kunder, skilt)
Denne syntes jeg ikke var det helt store
Stonehenge sangen/videon er bedre.Men digger radio taxi,dem skulle laget mye mer av det.Den episoden hvor de møter på barndomsvennina er dritfet.
Men the fox er jo litt morsom.

..Er jo ganske kult at dem endelig slår igjennom på nettet.

Dem fortjener det.Dem er jo multi talenter,veldig kreative folk.
Den sangen var horribel etter min mening. Klarte ikke se/høre hele engang.
Sist endret av Rundballe`n; 6. september 2013 kl. 20:59.
Ikke min type sang, men syntes den var hakket bedre Gagnam style. Håper den blir stor.
Jeg tok den ikke. Kan noen forklare?
Tja. Ikke helt min greie. Men fy så jeg døde av Stonehenge-videoen. Har ikke ledd så godt på lenge!
Når det kommer til sketsjer skulle jeg gjerne sett mer "intelevator." Lo så tårene trillet første gang jeg så de. Syns forøverig de er veldig flinke på musikkvideoer; liker så og si alle. Ser dog ikke helt hva som setter denne foran andre perler som "Stonehenge." Må si meg litt enig med Snilepisk som kommenterte tidligere i tråden.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Stonehenge og Jan Egeland er mine favoritter, og en skal ikke se bort ifra at disse også får seg en del visninger nå som verden har ører og øyne rettet mot Ylvis.
5 millioner er nå passert.
Fått 2 mill views siden i går kveld...... :O
Sitat av Mentalism Vis innlegg
Når det kommer til sketsjer skulle jeg gjerne sett mer "intelevator." Lo så tårene trillet første gang jeg så de.
Vis hele sitatet...
Så faktisk disse to først nå. Fantastisk start på dagen!
Den stiger jo enormt i visninger! Den vokser med 2 millioner visninger hver dag, som tok Gangnam style en uke å prestere!

Så det er ikke umulig at dette blir neste Gangnam Style, om ikke over en milliard, er ikke over hundre millioner et umulig mål med denne farten!
Sist endret av MrCryptical; 7. september 2013 kl. 12:01.
Jeg er redd denne sangen vil falle mye raskere i popularitet enn Gangnamstyle.
Sjekk ut denne Google News linken på "what does the fox say?" Google søk på what does the...

Snakket med exdama i Singapore, det skal være innslag der på 21:30 nyhetene om dem, fucka spør du meg ;-)
Hvordan regner youtube ut visninger egentlig? er det slik at de får en visning per gang noen klikker seg inn på videoen eller er det en visning per IP eller noe slik at hvis videoen har 1 mill visninger så har 1 mill folk faktisk sett videoen eller kan det være at en person kan se videoen 100 ganger og få 100+ visninger?
Merkelige greier.

Ylvis-brødrene er definitivt meget begavede, mulitalentfulle gutter, og de har gjort mye morsomt. Selv syntes jeg radioprogrammet O-fag er det desidert beste de har gjort. Dette var vel noe av det første de gjorde i offentligheten da de var sommervikarer for Radioresepsjonen på P3 for 7-8 år siden. Deretter har kvaliteten falt litt etter litt. Jeg skal innrømme at jeg dro litt på smilebåndet da jeg så/hørte sangen, men jeg antar det er fordi jeg kjenner til guttene (fordi jeg er bergenser/nordmann) og det de har gjort før. Skjønner dog ikke hvorfor "verden" finner denne sangen så jævla interessant. Sliter forsåvidt med det å forstå det samme angående Gangnam Style også, så kanskje det bare er jeg som er wierd.

Uansett, kult for Ylvis, kjipt for dem som er tvunget til å høre på radio de kommende månedene.
Sist endret av Sjølvaste; 7. september 2013 kl. 20:17.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Hvordan regner youtube ut visninger egentlig? er det slik at de får en visning per gang noen klikker seg inn på videoen eller er det en visning per IP eller noe slik at hvis videoen har 1 mill visninger så har 1 mill folk faktisk sett videoen eller kan det være at en person kan se videoen 100 ganger og få 100+ visninger?
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at det går på sidevisning.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Hvordan regner youtube ut visninger egentlig? er det slik at de får en visning per gang noen klikker seg inn på videoen eller er det en visning per IP eller noe slik at hvis videoen har 1 mill visninger så har 1 mill folk faktisk sett videoen eller kan det være at en person kan se videoen 100 ganger og få 100+ visninger?
Vis hele sitatet...
Det er per visning. Altså kan samme folk se videoer hundre ganger og dermed telle 100 visninger. Man må derimot se rundt 75 % av klippet eller noe sånt før det teller som en visning.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Merkelige greier.

Ylvis-brødrene er definitivt meget begavede, mulitalentfulle gutter, og de har gjort mye morsomt. Selv syntes jeg radioprogrammet O-fag er det desidert beste de har gjort. Dette var vel noe av det første de gjorde i offentligheten da de var sommervikarer for Radioresepsjonen på P3 for 7-8 år siden. Deretter har kvaliteten falt litt etter litt. Jeg skal innrømme at jeg dro litt på smilebåndet da jeg så/hørte sangen, men jeg antar det er fordi jeg kjenner til guttene (fordi jeg er bergenser/nordmann) og det de har gjort før. Skjønner dog ikke hvorfor "verden" finner denne sangen så jævla interessant. Sliter forsåvidt med det å forstå det samme angående Gangnam Style også, så kanskje det bare er jeg som er wierd.

Uansett, kult for Ylvis, kjipt for dem som er tvunget til å høre på radio de kommende månedene.
Vis hele sitatet...
O-fag ja. Minner. Husker de "lærte" meg å morse

Utenom det så skjønner jeg ikke helt greia med denne sangen. Men litt morsom er den, det skal den ha.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av per-ulv Vis innlegg
Utenom det så skjønner jeg ikke helt greia med denne sangen. Men litt morsom er den, det skal den ha.
Vis hele sitatet...
Dette er satire der Ylvis gjør narr av dagens populære musikk på markedet. Den var ikke ment til å være en suksess som skal sope inn penger, men nå ser det ut til dette skjer. Stilig opplegg
http://www.youtube.com/watch?v=XwPWOpz-f34

Må bare poste den her, litt fengende mix av denne sangen!
Forferdelig og fet på samme tid
Sitat av Almenning Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=XwPWOpz-f34

Må bare poste den her, litt fengende mix av denne sangen!
Forferdelig og fet på samme tid
Vis hele sitatet...
Er ikke den bare speeda opp med høyere pitch da?
Sånn man blir DJ i dag vettu.
Reven er en fin en.
Sist endret av stagg; 8. september 2013 kl. 11:31.
Finnes det no program for å fjerne vokal slik at man får "instrumental" ?

Fra dette punktet : http://youtu.be/jofNR_WkoCE?t=2m43s
Sist endret av freeaak; 8. september 2013 kl. 21:44.