Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2020
Hei!

Jeg tenkte meg en tur til Thailand fra midten av mai, men vet faktisk ikke helt hvor det er mulig å reise mtp. regntiden?
Har vært på Koh Samui, så vil helst ikke reise dit igjen - selv om det var fantastisk bra der!

Leser og leser og leser. Søker rundt på diverse fora, men klarer ikke finne ut hvor det er mulig å reise - derfor trenger jeg deres hjelp!

Har sett litt på blant annet Chiang Mai - det ser ut som det kan gå, selv om det er litt risiko mtp. regnet, men noen lunde likt som Koh Samui ser det ut til å være?

Har dere noen tips til steder det er mulig å reise i Thailand, uten å bøtte rundt i regn hele ferien? Det må være litt liv der om kveldene, da både jeg og frøkna fort blir rastløse av for mye stillesitting!
Lastebil sjauførr :)
50 6
Bangkok!
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Bangkok, ja. Definitivt noen dager der! Var der også sist, og det var fantastisk morsomt! Men ikke i 2 uker
Stikk til Phuket. Det er ganske standard, men veldig flott sted. Mai er sånn passe utenfor sesong også så du blir ikke omringet av 1000vis av turister hele tiden.

Ellers så er det ikke feil å ta turen til Koh Phangan heller. Mushroomshakes på stranda og god stemning all around

btw så er det regnet du møter på i mai tilstedeværende, men ikke altoppslukende. Du kan faktisk ha en flott ferie selv om det regner en time eller to hver dag. Da jeg var der i mai så var det ikke akkurat mye stress med at det var regntid, vi merket generelt lite av det egentlig. En skur her og der, men det var plenty sol og plenty varmt anyways.
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Det ser fort ut som om det blir Samui igjen
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Ellers så er det ikke feil å ta turen til Koh Phangan heller. Mushroomshakes på stranda og god stemning all around
Vis hele sitatet...
Wtf, milkshake med sopp i? Høres ut som noe som umulig kan smake særlig godt.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Wtf, milkshake med sopp i? Høres ut som noe som umulig kan smake særlig godt.
Vis hele sitatet...
Vel, nå er det ikke smaken du drikker shitten for heller da. Men, nei; det smaker ikke godt..
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Vel, nå er det ikke smaken du drikker shitten for heller da. Men, nei; det smaker ikke godt..
Vis hele sitatet...
Aah, trodde det var snakk om soppshake med feks kantarell eller champignon. My bad!
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Har noen vært på Novotel på Siam Square og kan anbefale det? Eventuelt hoteller i området rundt Siam
Husker vi så det når vi var der sist, og med tanke på at vi skal være i Bangkok 2 dager, så frister dette hotellet veldig. Dog er det veldig dyrt i forhold til det generelle prisnivået i Thailand
Nvotel er bra å holder bra standard, kan anbefales!
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Det ser fort ut som om det blir Samui igjen
Vis hele sitatet...
Drit i Samui, dra heller til nabo øya Koh phangan eller Koh Tao ! Går båt dit og er myyye fetere en Samui
Pattaya er ett av de stedene i Thailand med mest stabilt vær. Stranda der suger, men det er mange fine øyer utenfor Pattaya hvor strendene er fantastiske. Ikke phuket eller Phi Phi standard, men fortsatt ganske bra.

Tror uansett ikke du skal bekymre deg for regn. Det regner mest om natten og morgningen. Noen gangen kan det komme ett skikkelig plask midt på dagen, men det er bare gøy.

Pattaya er forresten et veldig gøy sted. 30.000 barjenter som er klare for å gi deg den beste ferien! =D

Video fra Pattaya/Bangkok (Advarsel: Nakne jenter på slutten av filmen.)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Været her er det iallefall ikke noe å si på Værmeldingen sier regn hver dag, men det er ikke antydning til dårlig vær
Stikk innom Burma eller Kambodsja da!
Var i Thailand for noen år tilbake, Bangkok var som sagt tidligere tråden en spennende opplevelse, men ville ikke anbefalt to uker der, hehe. Trenger jo ikke å bruke begge ukene på ett sted? Thailand er et fantastisk sted for øyhopping, det er så utrolig mye å oppleve! Vil anbefale å ta en titt på for eksempel Phi Phi islands, fantastisk sted med flotte strender og dykke muligheter.

Phuket vil jeg faktisk fraråde, det er flere turister en lokalbefolkning der, og selgerne kommer etter deg og snakker nordiske fraser de har plukket opp igjennom årene, masete og lite eksotisk etter min mening. Husker jeg var på en fantastisk Hippie øy også, har desverre glemt navnet på den, men det var litt av en opplevelse. Kommer aldri til å glemme reklame skiltet: "Mushroom shakes, your ticket to the moon!" Lykke til og ha en fantastisk tur!
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Har svært gode erfaringer med Bangkok, Phuket, Hua Hin og Pattaya. Anbefales å ta en tur innom Walking Street i Pattaya, en vill festgate med barer, strippebarer og utesteder fem-seks kvartaler nedover veien.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Pattaya er ett av de stedene i Thailand med mest stabilt vær. Stranda der suger, men det er mange fine øyer utenfor Pattaya hvor strendene er fantastiske. Ikke phuket eller Phi Phi standard, men fortsatt ganske bra.

Tror uansett ikke du skal bekymre deg for regn. Det regner mest om natten og morgningen. Noen gangen kan det komme ett skikkelig plask midt på dagen, men det er bare gøy.

Pattaya er forresten et veldig gøy sted. 30.000 barjenter som er klare for å gi deg den beste ferien! =D

Video fra Pattaya/Bangkok (Advarsel: Nakne jenter på slutten av filmen.)
Vis hele sitatet...

Digget den videoen du postet. Hva heter sangen? Anyone?