Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1101
Ja Som tittelen sier undersøker Activision Blizzard muligheten til og gi ut Diavlo 3 også til konsoller.

Jeg har noe blandede følelser ang. dette. Erfaring viser at hvis et spill blir først tilpasset til konsoller og så til pc blir resultatet dårlig for pc. Og som oftest likt andre veien. Jeg har ingenting imot at de som liker konsoll skal få spille Diablo 3. Men fakta er at slike spill må forenkles ganske kraftig for og kunne spilles med stikke.

Nå er det jo foreløpig ikke planlagt noe konsollversjon, så jeg satser på det beste. Og så lenge de først utvikler til pc, for så og utvikle for konsoll skal det gå bra.

Men spørsmålet mitt er:

Ville dere kjøpt diablo til konsoll?
Er det mulig og få dette til uten å forringe spillopplevelsen?

KILDE
Om Blizzard lage Diablo 3 til konsoll å på et eller annet vis ødelegger Pc-versjonen, kommer jeg aldri til og tilgi dem.
Men for all del er det noen som kan klare det så er det Blizzard. Å hvis de finner ut at det er umulig så legger de mest sannsynlig prosjektet på is, imotsetning til andre spillselskap som ville lappet det sammen å fått det på markedet så fort som mulig og håpt på i det minste litt salg.

Til dine spørsmål:
1. Nei, for meg er Diablo til pc, og jeg har aldri eid en konsoll og kommer mest sannsynlig aldri til og eie en heller.
2. Ja og nei, det kommer vel helt an på hvordan de gjør det. Og det er jo andre velykkede spill som er både til PC, Mac og Konsoll.
Diablo III er en storslått utgivelse, etterlengtet i mange år. Blizzard kan ikke leke med en så stor tanke, ihvertfall ikke med det første. Selv trur jeg en konsoll-utgivelse ville fått et sterkt arkade-spill preg, og sklidd vekk fra rollespill delen.
Ikke nok med det, men diablo er et spill som skal gå FORT, fortere en hva du klarer med en håndholdt kotroll.
De har også utviklet en helt ny "pvp-greie", noe som skal bli enda vanskligere å få til på konsoll enn til pc.

For min del, håper jeg de holder seg til en storslått utgivelse til pc. De kan jo heller lage en mindre arkade-versjon til en liten penge forebeholdt konsoll?
Har man ikke mulighet til å bruke tastatur og mus i enkelte spill på de forskjellige konsollene? Mener på at dette er mulig på iallefall ps3?
Interessant nok var faktisk første Diablo tilgjengelig på Playstation, så det vil ikke være første gang på konsoll. Jeg har dog ennå til gode å møte noen som faktisk har spilt det, så jeg aner ikke hvordan det fungerte.
Godt med smør
Open Console Positions 11/15/2010 01:41:40 PM PST

http://forums.battle.net/thread.html...09731&sid=3000

Det er relativt gamle nyheter, /off_topic

men det ser ut til at media (itavisen) har villet inkludert dette i de siste oppstyr rundt A/B conference, der det ble annonsert att diablo 3 kommer i 2012.....

Vertfall i følge itavisen, selvom det ble spesifisert på battle.net forumet at dette bare var noe de sa under møtet for å betrygge aksjeinvestorer i blizzard. Vist blizzard ikke har 1 release i 2011, kommer de 2 utgivelser i 2012 vertfall. Men de utelukker fortsatt ikke 2011 release.
Har Blizzard gått ut med noen form for system requirements enda?
Jeg vil tippe at et Diablo-spill til konsoll, vil være noe lignende Baldur's Gate: Dark Alliance
Godt med smør
Sitat av olavXO Vis innlegg
Har Blizzard gått ut med noen form for system requirements enda?
Vis hele sitatet...
Mener på at Jay Wilson (???) sa at det kom til å bli ca. samme requirements som på starcraft 2. De targeter ikke high end miljøet så inni helvete.

"Jay Wilson: Currently we have no plans for specific DirectX 10 support. Right now are running a DirectX 9, and we run on a pretty broad range of systems, really fast. Overall, across-the-board Blizzard's goal is that all of our games support a broad range of systems. We don't jump up the system specs in any grand way. We have no intentions of being a high-end game, and certainly no intentions of being an exclusive DirectX 10 game at this time.

We don't exactly know what the system specs are yet, but we'll try to keep them pretty low. We make a lot of decisions about what we do and do not put into our graphics, in order to keep the game running fast. One of the reasons why we talk a lot about art style, and how we focus a lot on art style, stylization of art over... when we do that it allows us to have a good looking game about falling back on technology, our technology does not have to carry us when we have such great art in the game."

http://www.diablowiki.net/Diablo_III...m_Requirements